Gå til innhold

Ta m poser til matbutikken

smile

Anbefalte innlegg

Jeg er av den gode gamle sorten som gjerne sparer miljø og penger(ører? :ler: ) og tar med meg poser, hvis jeg husker det. Det blir jo så enormt mye plastikkposer så det flyter over. Flere som gjør det eller er det bare meg?

Gjør det slettes ikke hver gang men når jeg husker det.

Hovedargumentet mitt er slettes ikke at jeg er gjerrig men mer at jeg prøver å være bevisst over å spare miljøet og kanskje gjøre andre bevisst over sitt bruk ved å si at jeg faktisk ikke trenger pose for jeg har med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa gjør det faktisk. Men ikke vi, istedet bruker vi posene til søppelposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker posen jeg fikk av Suzy :) , unntatt på Mester Grønn, for der går pengene til Frelsesarmeen. Søppelposer må jeg jo ha, så innimellom, f.eks. når Suzy-posen er for liten, tar jeg imot en pose i dagligvarebutikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jeg bruker stoffnett. De er mer solide, har bedre plass til varene, og er ikke så vonde å bære når de er fulle.

Men jeg sørger likevel å alltid ha en solid haug med plastposer liggende, de kommer alltids til nytte på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri med meg poser når jeg handler,men det skulle jeg egentlig ha gjort for det hoper seg opp med poser her,selv om jeg bruker de til søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en plastboks jeg. Nesten lik dem man bruker i butikken bare uten håndtak. De har vi kjøpt i butikken her og passer akkurat oppi en handlevogn. Så tømmes den på kjøkkenet hjemme og ut i bilen igjen :) Men så har vi selvscanning og her så da kan de settes rett oppi den fra butikkhyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gidder jeg virkelig ikke. Dessuten bruker vi handleposer til søppelposer, og måtte kjøpe slike da. Det hender derimot at jeg har med meg sekk, spesielt hvis jeg sykler hjem. Håpløst å sykle med handleposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker posene som søppelposer. Der de har store papirposer, velger vi dem i stedet og bruker til papirsøppel.

Blir mye dyrere å kjøpe ekstra poser til søppelbøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke med pose i butikken, men burde absolutt hatt det!!

Jeg bruker posene til søppel og div annet, men har allikevel altfor mange poser hjemme, så det blir til at jeg kaster mange til tider.

Burde kjøpt/lagd ett sånt stoffnett, både for holdbarhet og miljø!!

Men veska mi er for liten til å ha det i, og jeg handler gjerne på veien hjem fra jobb eller annet. Må alltid gå med det nettet i lomma da?

Må finne på noe lurt her!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hoper seg fort opp med poser hjemme, og vi er derfor flinke og tar med poser til butikken de gangene vi har masse poser hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker posen jeg fikk av Suzy :) , unntatt på Mester Grønn, for der går pengene til Frelsesarmeen. Søppelposer må jeg jo ha, så innimellom, f.eks. når Suzy-posen er for liten, tar jeg imot en pose i dagligvarebutikken også.

Flinke Reven!!!

Og for de som lurer DETTE er posen hun fikk av meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Her hjemme er jeg altfor sløv; noen ganger passer jeg på å bruke ryggsekk, men haugen i skapet vokser faretruende, til tross for at de blir brukt som søppelposer i ettertid.

I Nederland, derimot, er jeg FLINK. Jeg bruker ryggsekk hver gang jeg handler, og ender opp med IKKE Å HA poser når jeg trenger ny søppelpose :oops: Snakk om enten-eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar aldri med poser, men burde kanskje gjøre det... har en tendens til å fylles opp med poser hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper alltid poser i butikken, og bruker dem som søppleposer hjemme.

Slik er det hos meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar med pose når vi husker det. Men noen ganger glemmer vi, og noen ganger har vi med for få. Likevel blir det for mange poser til at vi får brukt alle til søppelnett/tomgods/resirkulering av glass. Fatter ikke hvordan dere klarer å bruke så mange søppelposer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nicoline

Jeg kjøper nesten alltid pose i butikken - bruker dem til søppelposer.

Dere som bruker nett / esker når dere handler - hva har dere søppel i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en rull med hvite tynne søppelposer som jeg bruker til det. Tar mye mindre plass enn alle bæreposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten alltid pose i butikken - bruker dem til søppelposer.  

Dere som bruker nett / esker når dere handler - hva har dere søppel i ?

Alle de 15.000 posene jeg hadde lagret fra før og de posene jeg tar med meg når jeg handler mer enn en bærepose (som er det handlenettet rommer) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...