AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg tenkte å lage en helt egen tråd om mugg der alle som har muggproblemer kan ta opp sine problemer, stille spørsmål og få råd og tips. Det er nok flere enn man tror som sliter med det også ,det kan skjule seg inni vegger o.l. Jeg kan i allefall dele at klorin skal hjelpe litt mot mugg. Og det å holde luften tørr, lufte mye. Mugg kan ofte blomstre opp når det er veldig fuktig ute, f. eks på høsten tror jeg, så vinteren er egentlig en fin årstid for de med muggproblemer, da er luften ganske tørr. Jeg lurer da på: Hva har man som leieboer rett til å kreve av en huseier mtp muggproblemer? - Kan man kreve at huseier tilkaller et "muggteam" om vasking ikke hjelper på lang sikt? - Har h'n et juridisk ansvar for å sørge for "levbart" innemiljø i en leilighet dersom det er påvist og sett mugg, eller kan h'n bare si at leietaker kan bruke luftavfukter og fortsette å vaske bort mugg? Anonym poster: 57a319200b1e48aed0037ec0302f7332 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Melder meg på! Jeg har også skrevet innlegg i en annen tråd her. Det er meg som bor i gammelt steinhus med synlig fuktighet på innervegger. Og huseier har satt i gang noe som skal hjelpe - om 2 år .... Vi har også saltutslag på veggene. Her er det vått - ofte. Ikke mye på sommeren, men fra november til april er det ille. Hvis jeg skal stole på Claes Olsson-måleren her, er det 92% nå. I stua. Det har regnet i ca. 24 timer. På soverommet føles det fuktig, og sengetøyet føles vått. Jeg kjøpte ny skjenk (skap) til kjøkkenet i fjor sommer, og etter 2-3 måneder var bakveggene i skapet på innsiden grønne og ekle. Så nå har jeg flyttet skapet minst 20 cm ut fra veggen. Anonym poster: 2c8c6b9d65d751305b332332a6c4da7f
Namine Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Melder meg på! Jeg har også skrevet innlegg i en annen tråd her. Det er meg som bor i gammelt steinhus med synlig fuktighet på innervegger. Og huseier har satt i gang noe som skal hjelpe - om 2 år .... Vi har også saltutslag på veggene. Her er det vått - ofte. Ikke mye på sommeren, men fra november til april er det ille. Hvis jeg skal stole på Claes Olsson-måleren her, er det 92% nå. I stua. Det har regnet i ca. 24 timer. På soverommet føles det fuktig, og sengetøyet føles vått. Jeg kjøpte ny skjenk (skap) til kjøkkenet i fjor sommer, og etter 2-3 måneder var bakveggene i skapet på innsiden grønne og ekle. Så nå har jeg flyttet skapet minst 20 cm ut fra veggen. Anonym poster: 2c8c6b9d65d751305b332332a6c4da7f Fysjameg, så ekkelt! Leier du? I så fall, ring en advokat i morgen, med muggproblemer kan leiligheten stenges, og huseier få forbud mot å leie ut igjen til problemet er fikset. Jeg hadde mugg i den ene leiligheten jeg leide, og jeg valgte heller å flytte ut, og fikk hevet kontrakten på dagen pga vesentlige feil og mangler, ubebolig, og det ble dermed et kontraktsbrudd.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 For meg, som har husdyr, er det dessverre vanskelig å finne en ny leilighet, selvom det helt klart er fristende! Tenk så herlig å bo et sted der det ikke er mugg.. For en drøm! Men jeg lurer også på en ting til: Jeg har lest at mugg eter treverk. Lever på mur og eter treverk eller noe i den duren. Hvis jeg da har ubehandlet treverk, vil det hjelpe å fjerne mugg, og så male treverket? Liker mugg best ubehandlet treverk, holder maling mugg unna? Anonym poster: 57a319200b1e48aed0037ec0302f7332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå