Gå til innhold

Kollektiv. Mat, stjeling... Romtemperert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av kollektivrot-tråden. Ser jeg meg nødt til å starte min egen for råd fra dere

Kollektivet jeg bor i er ikke dugeligt i fellesrommene(kjøkken, gang og bad) svarte søppelsekker med månedsvis gammelt, usortert søppel. 40tomme dopapir-ruller over hele badet. For ikke å nevne et uvasket toalett(/dusj...) Bananfluer osv..

Når jeg da bor med disse udugelige mannfolkene, skulle det bare mangle at de "låner" av mine rene og innkjøpte artikler. Nyvasket stekepanne, visper,fat, bestikk osv som jeg vasker etter meg, men som er skitten neste gang jeg behøver tingene

Har gått til innkjøp av microovn på mitt private rom, og zalo og oppvaskkost. Som er rent og fullt til jeg trenger det. (for det er aldri slikt ved kjøkkenvasken) så jeg vasker heller ting jeg trenger før bruk , enn etter. (alt er til enhver tid skittent og på benkeplatene.)

Men når det kommer til mat forsvinner dette på mystisk vis også. Så jeg må begynne å oppbevare slikt på rommet også...

Hva kan jeg ha inne på rommet som tåler romtemperatur? Har allerede gryn og slikt som pleide å stå i kjøkkenskap, men ting som kan stå i kjøleskap da? Hva av slikt kan også stå i romptemeratur? Slik som ketchup og sennep og slik.

Takker for hjelp:) har ikke den beste økonomien heller til å være både vaskekone og den som fyller på kjøleskapet :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg et minikjøleskap brukt fra finn.no, problem løst! Kan ikke koste all verden.

Skrevet

Det må nok gå både 1 og 2 mnd til jeg får råd til å gå utenfor budsjettet mitt. Men godt tips, tanken Har slått meg ofte. Finnes slike med frys også?

Ts

Skrevet

høres ut som mitt gamle bofellesskap.

jeg pleide å ha stekepanner og sånn inne på rommet mitt sånn at de alltid var rene når jeg trengte de.

Vi gikk også sammen noen av oss som bodde der og lagde en felle for mat stjelerne. Du kan kjøpe lakserende middel på apotek (det vil ikke skade noen) men kan være en ubehagelig lekse for den personen som driver å stjeler maten din.

og hvis de faktisk klager på å ha fått renneræv av å spise din mat kan du jo bare si at den var blitt gammel og du planla å kaste den.

det føltes litt slemt men det fungerte supert i mitt tilfelle

Anonym poster: 7a8c76cb2ce83e42f5f5ff88225feeec

Skrevet

Fatter ikke at folk som bor i kollektiv kan oppføre seg på den måten?! Det må da være mulig å ta hensyn til andre mennesker!

Angående romtemperatur, så tenk hvordan ting står i butikken. Ketchup og syltetøy er ting vi vanligvis oppbevarer i kjøleskap, men i butikken står det jo ikke i kjøla. Det vil nok holde seg kortere etter åpning om det står i romtemperatur, men dersom det er ting du bruker litt av vil det neppe rekke å bli dårlig før du får spist det opp uansett.

Anonym poster: 3e8b4282ba2c271d9d0e489de9a7d890

Skrevet

Sjekk om det er mulig å få kjøpt minikjøleskaet brukt, er det mange studenter der du bor så settes det ofte opp lapper hele tiden.

Anonym poster: fd2b685512a0ad79432d386d80879d05

Skrevet

Uff, dette minner meg på mitt gamle kollektiv, der han ene kødden hadde funnet på å drite i kjelen min, da doen var tett!

Orket ikke å bruke den kjelen mer :(

Anonym poster: c4f0d14b7d05b3ecf270f40ff86238ce

Skrevet

Eller påleggsboks med lås til det felles kjøleskapet?

Anonym poster: faa3e422516553a847cc2d5e40c2cb58

Skrevet

Her finner du kjøleskap til 500 kr, kanskje du finner et i nærheten av der du bor?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=lite%20kj%F8leskap&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&sort=5&periode=

Men over til mat som du kan ha i romptemperatur.. Tja, jeg vet sannelig ikke.. Sjefen min hadde fårepølse liggende på kontoret da :vetikke:

Jeg brukte å ha sånn baconost på tube liggende ute på jobben, men plutselig en dag la jeg merke til at det faktisk sto på tuben at den burde oppbevares i kjøleskap.

Syltetøy er jo greit å ha ute.

Og hermetikk. Men så snart du åpner en boks, bør den vel brukes opp eller gå i kjøleskap.

Frukt kan ligge ute, og en del grønnsaker som feks agurk.

Nå når det er kaldere ute så kan du ha mat i en (eller flere) pose® og henge ut vinduet på rommet ditt.

Anonym poster: ec9aa86fc0f2bd525962c90ff000774e

Skrevet

Uff, dette minner meg på mitt gamle kollektiv, der han ene kødden hadde funnet på å drite i kjelen min, da doen var tett!

Orket ikke å bruke den kjelen mer :(

Anonym poster: c4f0d14b7d05b3ecf270f40ff86238ce

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ Fy faen. Folk er rasshøl!

Anonym poster: ec9aa86fc0f2bd525962c90ff000774e

• Liker 3
Skrevet

Det må nok gå både 1 og 2 mnd til jeg får råd til å gå utenfor budsjettet mitt. Men godt tips, tanken Har slått meg ofte. Finnes slike med frys også?

Ts

Gis bort: http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/resultat?keyword=&ITEM_CONDITION=0&categories=93%3A3907%3A292&sort=1&periode=

Opp til 500 kr: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?keyword=&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&categories=93%3A3907%3A292&PRICE_TO=500&sort=1&periode=

Anonym poster: 4b5d66e6f5deff698c9785349a068a2e

Skrevet

Har aldri bodd i kollektiv, men jeg så en bok en gang, som var en fotografisamling av lapper som ble klistret opp på kjøleskap i kollektiv.

Jeg angrer blodig på at jeg ikke kjøpte den.

Tittelen var "Jeg har slikket på osten min".

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...