AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg er slank, men lite stram i kroppen. Trener kun kondisjon på møllen, men ser nå at jeg må begynne å trene styrke. Noen her som kan anbefale et helkroppsprogram til meg? Og hvor lang tid vil det ta før jeg begynner å SE resultater på kroppen, hvis jeg står på hardt? Altså, når kan jeg forvente meg å se stram ut? Hva kosthold angår, har jeg veldig god peiling på dette, styrketrening derimot er jeg helt blank på. På forhånd takk Anonym poster: a1fe0ad44b8b0842cf8cd2093f3bb44c
Betty2 Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Jeg vil anbefalle slynge trening, og manualer. fordelen med å bruke manualer og slynger fremfor aparater, er at du bruker større deler av kroppen og gjerne flere muskler, for i tilegg til å trene styrke, må kroppen også stabilisere seg og manualene. Tidsmessig resultater vil variere fra person til person, alt fra uker til mnd. og ikke minst kosthold vil ha litt å si. Men hvis du allerede er medlem i et trenings senter, så kan de sikkert bistå med en konsultasjons time, enten med en motivator eller PT.
Supraspinatus Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Det finnes veldig mange treningsprogram du kan velge som er bra. For å nevne noen er stronglift's 5x5 beginner strength, Jim Wendler 5-3-1, Bill Starr 5x5 osv. Det er rene styrkeprogram. De retter seg mye mer mot powerlifting (styrkeløft) enn fitness, men gjør du dem riktig er fremgangen fenomenal! Et annet forslag er crossfit. Da blir du nødvendigvis ikke styrkeløft-sterk på kort tid, men variasjonen er svært artig og du får trent både styrke og kondisjon. Det aller beste med treningsformen er miljøet. Er du tilknyttet en "box" (crossfit gym) så er det alltid svært kompetente folk der som kan veilede deg i riktig retning. Har du ikke mulighet til å tilknytte deg en box kan du følge et online treningsprogram. Eller gjerne kalt programmering. Følger du den "live", når den kommer, vet du ikke hva du skal trene fra dag til dag. Men du kan alltids gå tilbake 1 eller 2 uker. Øktene kan virke tilfeldige, men de har alltid en langsiktig plan. Selv anbefaler jeg Crossfit Invictus sin performance eller fitness programmering. Veldig kjekke økter og de tar sjeldent lang tid. Normalt bruker man en time på oppvarming, styrkedel, utholdenhetsdel og nedtrapping/uttøyning.
Sykepl.student Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Anbefaler fitnessbloggen.no. Der finner du helkroppsprogram for nybegynnere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå