Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal henvise til kilder hvordan skriver jeg det inni teksten da. Vet hvordan det skal stå sist på referanselista, men ikke midt i en tekst... Forklar gjerne forskjellen på internettsider og bøker og artikler.

Anonym poster: 0cbbb1e2fc8b5caf49f9af374202e17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilken mal du blir bedt om å bruke. Der jeg studerer bruker vi APA-malen.

APA-mal.pdf

• Liker 1
Skrevet

Du setter det inn som et nummer tidlig i avsnittet. Når du har en ny kilde skriver du et nytt nummeret. Det kan enten stå slik: (1) eller opphøyd. Til slutt i dokumentet skriver du en liste over referansene.

Skrevet

Sist i referanselisten, skal man skrive sidetall man har hentet det fra? Både hvis det er en artikkel og i ei bok?

Skrevet

Det kommer an på hvilken mal du blir bedt om å bruke. Der jeg studerer bruker vi APA-malen.

Bruker denne forresten.

Skrevet

Sist i referanselisten, skal man skrive sidetall man har hentet det fra? Både hvis det er en artikkel og i ei bok?

Bare hvis det er et direkte sitat.

Skrevet

Det står at når jeg bruker en nettside som kilde, skal årstallet være med etter navnet i teksten.... men hva er årstallet på en nettside? Hva om det ikke står årstall? Skal jeg bare skrive i år da?

Skrevet (endret)

Vi har fått beskjed om å skrive (www.kvinneguiden.no) i teksten, mens i referanselisten skriver vi

Kvinneguiden

http://forum.kvinneg...6#entry11804945 (hentet 13.11.12)

Dette er på BI - husker ikke hva reglene vi bruker heter for noe.

Edit: dette var altså svar til AB#9.

Endret av Mynona
Skrevet

Det står at når jeg bruker en nettside som kilde, skal årstallet være med etter navnet i teksten.... men hva er årstallet på en nettside? Hva om det ikke står årstall? Skal jeg bare skrive i år da?

På nettsider skal man ha når man hentet informasjon fra nettsiden. Så hentet du idag blir det noe ala "hentet 13.11.2012"

Skrevet