Gå til innhold

Ned i vekt på 30 dager?

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Jeg vet jeg har skrevet liknende før, men nå skal jeg ned i vekt! Skal på ferie om 30 dager og vil miste rundt 7-10 kg. Er dette mulig?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert mulig, men jeg ville ikke anbefale det.. Faren er stor for at du går disse 7-10 kiloene opp igjen raskt. En rolig og forsiktig vektnedgang er å anbefale fysisk og psykisk. Jeg har de siste 6 mnd gått ned 22 kg, og jeg synes det er raskt... Det er nesten 4 kg per mnd, altså en kilo i uka, og det er det som er anbefalt.

• Liker 1
Skrevet

Spørs litt hvor mye du veier fra før. Er du veldig overvektig kan man sikkert miste mye vann i begynnelsen.

Er du normalvektig fra før, hadde en slik oppleggt vært både urealistisk og veldig usunt, og vanskelig å opprettholde. Skal du spise så lite må du regelrett sulte deg og da mister du sannsynligvis også mye muskler - noe som gjør at du kommer til å se slappere ut og det blir vanskeligere å holde formen og komme i bedre form igjen etterpå, og mye enklere å legge på seg i etterkant. Altså - ikke lurt.

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Takk for svar! Jeg klarte å gå ned i vekt raskt for en stund siden. Etter to uker begynte folk allerede å kommentere at jeg så "tynnere ut". Jeg klarte å spise sunt lenge, og hadde så å si en kropp jeg var veldig fornøyd med! Plutselig fikk jeg høre fra folk rundt meg at nå var jeg for tynn, så da begynte jeg å spise masse - hver dag. En sjokoladeplate, en chipspose + så mye mat at jeg ble kvalm.

Jeg har jo lagt på meg, men jeg har ikke lagt på meg mer enn før! Er fortsatt tynn selvom jeg spiser usunt, men jeg vil bare komme til trovselsvekta mi... :-)

Skrevet

Jeg tenker at for at du selv skal bli vant til det nye kostholdet så bør det gå over tid. Hvis du går på en diett så har man lett for å gå opp i vekt igjen når man er ferdig med dietten fordi man går tilbake til det gamle kostholdet. Du må legge om kostholdet, og få i deg mindre kalorier enn du forbrenner. Spis regelmessig, små porsjoner, rene matvarer (ikke kjøttkaker og fiskekaker, men ren fisk og rent kjøtt), langsomme karbohydrater (altså grove brødvarer, ikke loff), begrens mengden potet/pasta/ris og velg fullkorn variantene. Tren ca. 3 ganger per uke. Og dette må du fortsette med, ikke bare for en periode :)

Det går nok kjempefint, og ikke bry deg med hva alle andre sier! Jeg har selv gått ned 22 kg de siste 6 mnd, og folk legger seg lett opp i hva jeg spiser og sier "du kan jo spise litt av dette"... Det er slitsomt, men jeg har lært meg å si i fra når det blir for slitsomt og ikke bry meg. Tror ofte det kommer av at de er misunnelige og kanskje skulle sett at de selv greide å legge om kostholdet. :)

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Takk Tøydukkeanna- du ga meg mer motivasjon! :-) tenker å starte den sunne kosten fra i morgen, og håper veldig på å gå ned noen kg før ferien! Takk for svar :)

Skrevet

Jada! Det går kjempefint!

Hent en øks og kapp av et bein.

• Liker 3
Skrevet

Takk Tøydukkeanna- du ga meg mer motivasjon! :-) tenker å starte den sunne kosten fra i morgen, og håper veldig på å gå ned noen kg før ferien! Takk for svar :)

Bare hyggelig! :) Og lykke til!

Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Klar for å gå ned i vekt :-)

Skrevet

Klar for å gå ned i vekt :-)

Fem dager etter du startet tråden? Du kommer ikke til å gå ned mer enn max ett kilo, skal jeg si deg...

Anonym poster: 94f4c67caa16eb28e7717bfdee4d5271

• Liker 3
Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Fem dager etter du startet tråden? Du kommer ikke til å gå ned mer enn max ett kilo, skal jeg si deg...

Var ikke det jeg mente :-) mente at jeg er klar for å starte. Og jo- jeg kan gå ned mer en ett kg på 30 dager, det vet jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Var ikke det jeg mente :-) mente at jeg er klar for å starte. Og jo- jeg kan gå ned mer en ett kg på 30 dager, det vet jeg :)

Hvis du _vet_ at du kan gå ned mye på 1 måned, skjønner jeg ikke helt poenget med spørsmålet i hovedinnlegget. Men for all del, prøv deg frem, prøv å gå ned 7-10 kg på 1 måned.

Jeg syns det høres helt idiotisk ut å sende kroppen ut på en fastekur: For jeg regner med at det er det du skal, siden målet er 7-10 kg på 30 dager. De fleste leger jeg har pratet med og sett i intervjuer og på TV, sier at dersom man skal ned i vekt på egenhånd, uten hjelp og veiledning fra lege, er 0,5 kg i uken et bra tall. Og det blir tilsammen 2 kg i måneden. Ergo, ganske mye mindre enn hva du har tenkt å få til. Det går selvfølgelig an å gå ned mye mer, men jo mer du går ned på en kort periode, jo tøffere får kroppen din det. Fordi vektnedgang trenger ikke bestandig å være trygt for kroppen. I hvert fall ikke i det tempoet du prater om her.

Forøvrig må jeg innrømme at jeg lo litt når jeg leste hovedinnlegget ditt. Denne "haste-slankingen" er ganske vanlig for noen. Den starter jo som regel rett før sommerferien, eller som i ditt tilfelle; når man skal til syden, og ikke har planlagt vektnedgangen godt nok på forhånd. Bare det understreker jo poenget med hvor viktig en sunn livsstil er. Og nettopp at kosthold, mat og trening må være en livsstil. Ikke bare en kortsiktig periodisk tilstand, eller hva jeg skal kalle det. Jeg vet at det ikke er helt relevant i forhold til deg, siden det er etterpåklokskap, men likevel. Kan være godt å vite for fremtiden.

:) Jeg ser det er en stund siden du opprettet tråden; Hvordan går/gikk det?

• Liker 3
Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Hvis du _vet_ at du kan gå ned mye på 1 måned, skjønner jeg ikke helt poenget med spørsmålet i hovedinnlegget. Men for all del, prøv deg frem, prøv å gå ned 7-10 kg på 1 måned.

Jeg syns det høres helt idiotisk ut å sende kroppen ut på en fastekur: For jeg regner med at det er det du skal, siden målet er 7-10 kg på 30 dager. De fleste leger jeg har pratet med og sett i intervjuer og på TV, sier at dersom man skal ned i vekt på egenhånd, uten hjelp og veiledning fra lege, er 0,5 kg i uken et bra tall. Og det blir tilsammen 2 kg i måneden. Ergo, ganske mye mindre enn hva du har tenkt å få til. Det går selvfølgelig an å gå ned mye mer, men jo mer du går ned på en kort periode, jo tøffere får kroppen din det. Fordi vektnedgang trenger ikke bestandig å være trygt for kroppen. I hvert fall ikke i det tempoet du prater om her.

Forøvrig må jeg innrømme at jeg lo litt når jeg leste hovedinnlegget ditt. Denne "haste-slankingen" er ganske vanlig for noen. Den starter jo som regel rett før sommerferien, eller som i ditt tilfelle; når man skal til syden, og ikke har planlagt vektnedgangen godt nok på forhånd. Bare det understreker jo poenget med hvor viktig en sunn livsstil er. Og nettopp at kosthold, mat og trening må være en livsstil. Ikke bare en kortsiktig periodisk tilstand, eller hva jeg skal kalle det. Jeg vet at det ikke er helt relevant i forhold til deg, siden det er etterpåklokskap, men likevel. Kan være godt å vite for fremtiden.

:) Jeg ser det er en stund siden du opprettet tråden; Hvordan går/gikk det?

Takk for svar! Ja jeg skjønner jo at dette er mye på 30 dager, absolutt! Er nok ikke det beste man kan gjøre med kroppen, men jeg vil bare trives med meg selv på ferien.

Har bestemt med nå med en jeg kjenner at vi skal starte i morgen, altså den 18. November. Får håpe på at det går som jeg vil, hehe! :-)

Skrevet

Takk for svar! Ja jeg skjønner jo at dette er mye på 30 dager, absolutt! Er nok ikke det beste man kan gjøre med kroppen, men jeg vil bare trives med meg selv på ferien.

Har bestemt med nå med en jeg kjenner at vi skal starte i morgen, altså den 18. November. Får håpe på at det går som jeg vil, hehe! :-)

Du har ikke begynt enda, nei. Det er denne typiske "i morgen skal jeg!". Det er vel en måned siden du skulle gå ned 7 kg på 1 uke eller noe, men det har tydeligvis ikke blitt noe av. Vent og se, du kommer ikke til å klare en dritt. Takk for meg.

• Liker 2
Skrevet

Driv ikkje du med slike tråder støtt? Om du faktisk hadde komme i gang med ei vettug kostomlegging i staden for å spørre om råd om slike dømttilåmislukkast-opplegg ville du vore 10kg lettare no.

Skrevet

Driv ikkje du med slike tråder støtt? Om du faktisk hadde komme i gang med ei vettug kostomlegging i staden for å spørre om råd om slike dømttilåmislukkast-opplegg ville du vore 10kg lettare no.

Samme tenkte jeg.

• Liker 1
Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Haha så negative noen var da! Tusen takk til dere som har kommet med positive svar. har startet i dag. Og dere negative : WATCH ME ;)

Skrevet

Du må fortelle om framgangen! Jeg har som mål å trene 5 ganger i uka frem til jul, og håper å se bedringer av det :D Hvordan gjør du det med trening og mat?

Jeg dropper poteter og ris, spiser mye proteiner og trener både styrke og kondisjon. Har ikke noe spesielt mål da, men gøy å se om jeg får noen framgang!

Anonym poster: 6af949682bf088daa89605ecbab1ce80

Gjest Fotballfruenr
Skrevet (endret)

Annonymbruker: lykke til! Jeg heier på deg:) Det skal jeg fortelle om! Kan også fortelle resultatet etter 30 dager. Blir spennende!

Gjør liknende som deg. Kutter ut mel, godteri og mat med mye kalorier. Spiser ikke alt for mye, men ikke alt for lite siden det stopper forbrenningen tydeligvis! Blir nok mye grønnsaker og sunn mat. :)

Tenker å jogge 3 ganger i uka, en halvtime hver gang ca. Jeg er supermotivert!

Endret av Fotballfruenr
Gjest Fotballfruenr
Skrevet

Dag 1.

Hatt mye å gjøre i dag, så har rett og slett ikke hatt tid til mat.

Har gått helt greit likevell.

Frokost: grovt knekkebrød og ost

En del tyggiser(her forklares det detaljert :fnise:

Middag: én pizzabit

Drikke: vann

I morgen blir det kondisjonstrening.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...