Gjest oreokaka Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Når man skal kjøpe bolig for første gang, er det sånn at man MÅ ha fast inntekt? Jeg er student og har kjæreste som også er student, og vi har vurdert å kjøpe leilighet/hus ettersom at vi kommer til å bli boende der i minst 5 år. Vi ser liksom ikke poenget med å "sløse" pengene på å leie når vi heller kan "sløse" pengene på å eie noe eget når vi uansett skal bli boende der i mange år? Hvertfall betale ned på noe som til slutt vil bli vårt. Men.. Er det sånn at banken ikke vil gi ut boliglån om man ikke har faste inntekter, eller er det sånn at studielånet blir sett på som en "fast inntekt"? (og evt vikarjobber eller småjobber på siden av studiet). Er klar over det med egenkapital. Kanskje litt vanskelig formulert, men håper dere skjønte hva jeg ville frem til.
TMB Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Du må ha fast inntekt og minst 15% av det du vil låne i egenkapital for å få lån, dessverre
Gjest oreokaka Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Egenkapital har vi straks i boks.. Så kjedelig at studielån ikke kan brukes som en fast inntekt. Jaja, da får vi vel heller finne oss en fast jobb også...
TMB Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Jeg sa ikke at studielån ikke kan brukes, for det vet jeg ikke noe om
Mariahamm Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Jeg fikk beregnet studielån som del av fast inntekt itillegg til jobb inntekten min, så er verdt år høre med banken! :-)
Gjest oreokaka Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Jeg fikk beregnet studielån som del av fast inntekt itillegg til jobb inntekten min, så er verdt år høre med banken! :-) Så greit! Da tror jeg nesten jeg skal ta en tur ned til banken for å høre med de Takk for svar!
Gjest Wei Wei Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 To studielån er vel en veldig lav inntekt for å kunne få noe særlig til et boligkjøp, eller?
Gjest oreokaka Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 To studielån er vel en veldig lav inntekt for å kunne få noe særlig til et boligkjøp, eller? Nei, er jo ikke akkurat så veldig mye.. Rundt 14 000 i måneden, så deltidsjobbing må vi nok ty til uansett
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Hva med å få inn en av foreldrene deres/flere av dem til å stå som medlåntaker? Har ikke så mye å si i praksis, så lenge man betaler. Mest på papiret. Og dere kan jo kjøpe dere "ut" siden ved fulltidsjobb. Anonym poster: 4e4bade2d85e07c21ab39227e7c5519b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå