Gå til innhold

er katten min gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle forumbrukere :) katten min har vært på "ferie" hos min far, som ikke har gitt henne piller de ukene hun var der... 4 uker. hun har blitt ganske så tykk og litt slapp, så jeg lurer på om hun kanskje er gravid? om hun er det, er det ikke noe problem, da vi har planlagt et kull på henne uansett. og før folk begynner å gnåle om at det er aaalt for mange kattunger her, vi har fem stk i vår vennekrets som har sagt at de vil ha kattunger når vi en gang får. vi skal også ha en selv.

legger ved et bilde av katten som ligger på siden.. vil gjerne høre hvaa dere tror :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*klasker til spåkula*

Beklager,kula mi virker ikke .Ta hun med til vetrinæren!

Anonym poster: 840a418cbccfd3450dd117e377737b93

• Liker 4
Skrevet

sorry, grammatikken din virker ikke. ta hun med? ehm... neida, jeg skjønner at du ikke kan spå, men spørsmålet mitt var om dere brukere syns hun så gravid ut. gidder ikke betale 1000+ for at dyrlegen skal se på henne og da kanskje fortelle meg at hun ikke er gravid :)

Skrevet

Hun kan være drektig. Har du forsøkt å trykke forsiktig på magen hennes? Man kan av og til kjenne om det er unger der inne. Du kan også se på pattene - de blir mer rosa når katten er drektig.

:heks:

Skrevet

Litt vanskelig å bedømme fra bildet, men det skal du ikke se bort ifra. Dersom du aldri har hatt kattungekull vil jeg imidlertid anbefale en tur til veterinæren (men du kan jo vente 1 uke eller 2 til du er litt mer sikker), så han/hun kan informere dere litt om tips og triks, hva dere kan forvente ift. fødselen (f.eks. hvordan dere ser at noe er galt og hva som i så fall må gjøres, hvilke ting dere bør ha klare osv.) :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Altså: hun har gått uten p-piller (som jeg forøvrig mener akkurat det jeg gjør om på fast basis til katter :glare: )

Du vil ikke betale for vetrinær for å undersøke om slendrian i p-pille bruken har gitt resultater.

Så hvordan håndterer du p-piller til henne nå da ? :klo:

Hvis hun er drektig og gis p-piller så er det stor sannsynlighet for at de kattungene som er på vei ike nødvendigvis kommer fra p-pille bruken i godt stand.

Ja, jeg har sett halve kattunger bli født som et resultat av p-piller til drektig katt.

Hvis hun ikke er drektig, og ikke får p-piller så vil hun bli drektig. Det er kun et spørsmål om tid.

Uten vetrinærundersøkelse er dette en catch 22 situasjon.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Skrevet

sorry, grammatikken din virker ikke. ta hun med? ehm... neida, jeg skjønner at du ikke kan spå, men spørsmålet mitt var om dere brukere syns hun så gravid ut. gidder ikke betale 1000+ for at dyrlegen skal se på henne og da kanskje fortelle meg at hun ikke er gravid :)

og du er glad i dyret ikke sant? Da tar du katten til vetrinær. Du skal ikke gi ppiller OM hun er gravid,men burde gi ppiller om hun ikke er gravid.

• Liker 3
Skrevet

og du er glad i dyret ikke sant? Da tar du katten til vetrinær. Du skal ikke gi ppiller OM hun er gravid,men burde gi ppiller om hun ikke er gravid.

Aller helst burde katten steriliseres før eventuelle fostre utvikler seg noe særlig!

Jeg har også sett kattunger som er født etter at moren har fått p-piller mens hun var drektig. Ikke noe pent syn.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

jeg har hatt katt i 16 år, den forrige var riktignok sterilisert. jeg gir henne ikke p-piller før jeg har funnet ut av dette. planen vaar at hun skulle få et kull uansett, men ikke før etter jul. nå ser det ut som det kan bli før, gjør oss ingenting. spørsmålet i tråden min var om dere syns katten så gravid ut, ikke om hva dere synser og mener om meg og mitt kattehold. ikke rart folk ikke syns det er så gøy å poste spørsmål her, blir jo halshugget uansett.

jeg har uansett bestilt time til henne hos dyrlegen førstkommende mandag, da jeg må finne ut av dette før jul siden vi skal ut og fly. :) takk for svar alle!

Skrevet

har akkurat kommet hjem fra dyrlegen, og er ikke noe klokere. brukte halve stipendet mitt på ultralyd, og fikk beskjed om at hun kanskje så små fosterblærer. kanskje... fikk beskjed om å holde katten inne i to uker til, har hun ikke blitt tjukkere så er det påan med piller igjen. det der visste jeg jo selv.... :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...