Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere allerede har styrt med juleforberedelser og julekaker og pynt i butikken 1 måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forlenge gleden og julestemningen? :lillesky:

Det er en forberedelse til julehøytiden :nissevink:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker bare november til å planlegge hva jeg skal hjøre i adventstida. Forbereder meg rett og slett! :)

Finne oppskrifter til baking, skrive gavelister, sette budsjett, forhøre meg om hva folk ønsker seg osv.

Når advent kommer er jeg klar som et egg! Da er alt av julemusikk lov, julekalender settes fram, pynten kommer mer og mer fram fra 1. søndag i advent til jul.

PS: Igår hørte jeg julemusikk, men da var det lov fordi jeg lagte klar adventskalendern ;)

Skrevet

Elsker adventstiden, egentlig bare fordi jeg er flinkere til å gjøre ting jeg synes er hyggelig da. Da er det mye kos sammen med familien - juleverksted, bakedag, konsert, teater osv. Og så er det så mørkt og hyggelig med alle stearinlysene og noe godt å knaske på til kalender på tv hver dag. Synes også det er veldig hyggelig med kalender til ungen å¨morgenen og arrangementer i bhg. Nå får julestemning meg generelt til å få gode, gode følelser i magen fordi jeg har så uendelig mange gode barndomsminner fra adventstiden - da var det alltid så spesielt hyggelig å kommer hjem fra skolen. Sånn sett blir adventstiden litt mimretid for meg + at jeg forsøker å gi barnet mitt de samme opplevelsene. Og vi stresser ikke med noe i adventstiden.

Skrevet

Uff, vi stresser altfor mye... :sjenert:

Det er så veldig mye som skal skje, bare det ene barnet har fire konserter og to oppvisninger, og så er det Lucia i barnehagen og julesangkveld på skolen, det er julemarked vi skal bidra på og juletretenning med speideren. For ikke å forglemme Nøtteknekkeren- fast tradisjon- og juleverksted i kirka, og ballettavslutning til minste og fløytekveld for alle... husk kake og gevinst! Og skjorta til far som skal på julebord...Herrefred for et himla kaos, når juleferien endelig kommer er vi nede for telling alle mann :ler:

Men veldig koselig, og veldig stemningsfullt. Hvorfor vi har advent? For at prestene også skal få gå i lilla av og til, vel... (det har jo sine religiøse og historiske årsaker) ;) Og jeg ser at mange har det som meg- jeg begynner å tenke på jula etter høsterien, planlegger gaver, går igjennom lister og ting som skal gjøre desember mindre stressende. Men jeg kommer ikke ordentlig i advents-/julestemning før 1. søndag i advent. Det er da pynten, røkelsen og musikken kommer fram og vi kommer i stemning for alvor. Før det er det bare... kjedelige forberedelser. Føler meg på ingen måte ferdig med jula når advent kommer, det er jo da moroa begynner :)

Så jeg elsker advent og håper alle koser seg, med eller uten skjeve pepperkakefigurer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...