AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg har i over et år slitt med senebetennelse i den ene skulderen. Det er til tider fryktelig vondt, og smerten strekker seg fra nakken og helt ned i pekefingeren. Jeg har problemer med å sove om natta, og når det er på det verste er helt normale dagligdagse ting helt uaktuelt å gjøre. Jeg har spist flere kurer med voltaren enn jeg kan telle, og har vært flink til å holde skulderen i ro. Men det blir alikevel ikke bedre. Noen som har vært borte i det samme som har noen tips? Anonym poster: f370b8926c2a8f7dd54078ccf0fcfc6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. november 2012 #2 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg har kronisk senebetennelse i skulderen, og det som hjelper for meg er behandling hos manuellterapeut, samt spesifisert trening og yoga. Voltaren tar jeg kun om det er vondt før jeg skal på jobb. Nå for tiden går det lang tid mellom hver behandling, mens jeg i starten var til behandling en gang i uken. Senebetennelse i skulder fører ofte til NM i muskelknuter, på det verste er de på størrelse med appelsiner, og det eneste som hjelper da er noen ukers manuellterapi. Massering, løsing av låsninger i ledd og skjelett, samt nåler (en form for akupunktur, de stikker nåla rett inn i muskelknuten og vrir litt rundt for å få den til å løse seg) gjør utrolig stor forskjell. Som forebygging er styrketrening av mage og rygg, core-muskulatur og skuldre, en veldig bra måte å unngå de verste vondtene på. Yoga er også en veldig god forebygger, da du trener muskler du ikke engang visste at du hadde. Du kan ta kontakt med legen din og be om videre behandling via manuellterapi, eller du kan kontakte en manuellterapeut direkte. De trenger ingen henvisning fra fastlege. Det er heller ikke overpriset, du betaler rundt 350-400 kroner for første behandling som også innebærer at MT spør deg ekstra spørsmål om sykdomshistorie relatert til senebetennelsen, og 150-200 for alle behandlinger etter det. Bor du i Oslo, kan jeg anbefale Agnes Mordt ved Stadion Fysikalske ved Kjelsås på det varmeste. Lykke til og god bedring! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 12. november 2012 #3 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Har du forsøkt andre former for behandling? Fysioterapi for eksempel? Massasje + lette øvelser kan i noen tilfeller være til hjelp. Iallfall som et tillegg til medisiner og lange perioder med ro. ...og der kom det et mye bedre svar mens jeg knotet med mitt... Endret 12. november 2012 av Ego 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DesertRose Skrevet 12. november 2012 #4 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Corporeal shockwave therapy/sjokkbølgebehandling... Absolutt verdt å sjekke ut, spesielt om betennelsen er kronisk Endret 12. november 2012 av DesertRose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 12. november 2012 #5 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg slet mye med senebetennelse i skuldrene da jeg var yngre, og har spist utallige pillekurer som etter hvert sluttet å ha effekt. Har også gått til diverse behandlinger, men det som hjalp meg til slutt, var trening.Hadde mye betennelser i hofter og korsrygg/sete i tillegg, men det var jammen trening som skulle til her også. Anbefaler i første omgang at du får en fysioterapeaut til å lage et treningsprogram til deg. Her er det snakk om små øvelser i starten, altså. Men det verste du kan gjøre, er egentlig å holde armen i ro. Jeg har også gått til mensendieck-trening i små grupper, det funket ypperlig til jeg ble så sterk at jeg kunne trene "vanlig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #6 Del Skrevet 13. november 2012 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut tingene dere nevner! Er så utrolig lei av å skulle ta det med ro nå, for er jo helt tydelig at det ikke har noen effekt Anonym poster: f370b8926c2a8f7dd54078ccf0fcfc6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Karma- Skrevet 13. november 2012 #7 Del Skrevet 13. november 2012 Støtter Minya og anbefaler deg trening, spesielt yoga, men gjerne også lett styrketrening, i tillegg til nålebehandling om du er veldig plaget med muskelknuter i tillegg. Jeg har også senebetennelse i skulder, og spiser jevnlig voltaren for smertene. Men vet selv at om jeg ikke trener i en periode, er det myyye større sannsynlighet for at smertene kommer tilbake. Jeg klarer stort sett å holde betennelsen i sjakk med jevnlig trening og voltaren om jeg kjenner at det begynner å murre igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #8 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg hadde senebetennelse i skuldra i 1 år ca, herregud, verste året i mitt liv, føder heller en elefantunge enn å gjøre det igjen. Det som fungerte for meg var lett og tilpasset trening, i samarbeid med fysioterapeut og egen kunnskap om styrketrening, og jeg ble sykmeldt fra fysisk krevende jobb i nesten et halvt år. DA slapp det taket. Men dessverre, da jeg startet i jobben igjen så kom betennelsen igjen mindre enn 2 uker etter det, og betennelsen min gjorde meg så hemmet at jeg rett og slett måtte bytte arbeid.. Anonym poster: e7cd927807fd36a2ff6d3366a4ab59c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 13. november 2012 #9 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg hadde senebetennelse i skuldra i 1 år ca, herregud, verste året i mitt liv, føder heller en elefantunge enn å gjøre det igjen. Det som fungerte for meg var lett og tilpasset trening, i samarbeid med fysioterapeut og egen kunnskap om styrketrening, og jeg ble sykmeldt fra fysisk krevende jobb i nesten et halvt år. DA slapp det taket. Men dessverre, da jeg startet i jobben igjen så kom betennelsen igjen mindre enn 2 uker etter det, og betennelsen min gjorde meg så hemmet at jeg rett og slett måtte bytte arbeid.. Anonym poster: e7cd927807fd36a2ff6d3366a4ab59c5 Det er også et vesentlig poeng. For at jeg skulle unngå at betennelsen blusset opp igjen hele tiden, måtte jeg endre teknikken på jobb. Jeg bruker nå en helt annen teknikk enn for noen år siden, og jeg klarer meg mye lenger uten å få vondt nå enn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 13. november 2012 #10 Del Skrevet 13. november 2012 no er det ikke senebetennelser jeg er plaget av i skuldrene , men kronisk betennelse av at det er for trangt inni skuldrene, voltaren hadde ingen virkning på meg annet enn at jeg fikk bivirkningene , når det er på det verste så bruker jeg orudis gel som jeg syns virker mye bedre , og i tillegg er det lokal behandling, mulig den har blitt reseptfri igjen ,men vet at den ble reseptpliktig fordi folk ikke brydde seg om advarselen mot sol på behandlet sted, akupunktur hjelper meg også når det er ille , og faste øvelser for sirkulasjon for å prøve å hindre at det blusser opp igjen kan jo prøve en av mine øvelser å kjenne hvordan det funker - rett i ryggen, hold albune i 90 graders vinkel, og skulder avslappet og handa på magen, albue "sitter" fast i sida vri forsiktig og sakte underarmen utover , til den er rett fremover hold på til smerten begynner å komme da stopper du om det er to ganger eller 20 ganger eller 50 spiller ingen rolle, senere når dette ikke gir smerter så kan rotasjonen i skulderen økes litt ved å vri litt lenger utover, men aldri vri flere ganger enn til smerten begynner å komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 13. november 2012 #11 Del Skrevet 13. november 2012 Nå er det ikke senebetennelse jeg hadde, men jeg hadde muskelbetennelse i rygg, nakke og bryst. Jeg valgte å ikke ta medisiner som anbefalt av lege, og tok heller soneterapi. Betennelse helt borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå