Gå til innhold

Statement stil, men har angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske sterk klesstil, men jeg tør ikke å gå ut døren med den.. Elsker kjoler og fargerike strømper men ender opp i den gamle levisen og en genser for å ikke gjøre for mye ut av meg.

Jeg har fått litt junk in the trunk som er på vei vekk igjen nå, men jeg kan jo ikke bare sitte her og vente i måneder på at dette skal forsvinne så jeg kan være meg selv i klesstilen.

Dere freshe KG damer og jenter, hvordan får dere det til? Har dere noensinne fått negativ tilbakemelding pågrunn av klærne, fra fremmede?

Anonym poster: 9b67eac511cce450911292ffacc16805

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv angst eller noe, men tenker av og til hvis jeg har eller har lyst til å kjøpe et plagg som er veldig spesielt, også lar jeg være å kjøpe det/gå med det, fordi jeg tenker at folk er jo bare vant til å se meg i jeans, hettegensere og sånne streite ting, at hvis jeg kommer med noe spesielt, så vil alle reagere på det. Tror det bare er tulletenking altså, jeg regner med at hvis noen sier noe så ville det vært positivt. Men jeg hadde bare ikke orket å gå hele dagen og høre på at folk skal fortelle meg hvor "annerledes" jeg er kledd den dagen, så da lar jeg heller være...

Teit ja... Men nei, jeg har aldri fått negative tilbakemeldinger, men så kler jeg meg veldig mainstream og da. Hvis jeg har turt å gå med noe litt spesielt får jeg enten positive tilbakemeldinger eller så er det ingen som nevner det. Ellers har jeg ikke noen gode tips, det gjelder vel bare å drite i hva folk tenker og kaste seg i det og være seg selv - men det er ikke så enkelt heller.

Anonym poster: cc121327bd59def56fbb51d26bdcb33f

Skrevet

Jeg kler meg vel ganske mainstream, men gjerne litt mørkt - særlig til fest. Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger, men derimot har jeg fått mange positive kommentarer! Tror de fleste holder kjeften sin om de ikke har noe fint å si.

Get out! :)

Skrevet

Takk for svar! Godt å høre jeg ikke er alene om det. :sjenert:

Er ganske fersk innen mote, så hender nok at jeg tviler mye på mine egne valg selv om jeg elsker de. Men det virker som om det finnes folk på polyvore som liker det jeg putter sammen, så tror der er noe håp.

Er bare så redd folk mener jeg tror at jeg er noe, jantelov delux.. Det skal ikke være enkelt!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det som har blitt fortalt til meg er kun postiv feedback :)

- hva som eventuelt har blitt sagt uten meg til stede ? :fnise:

Og det kunne ikke interessert meg mindre, - for å være helt ærlig.

Stil; ryddig, klassisk, av og til i festlig lag; småfrekk på en sofisitkert måte (typisk: langt skjørt kombinert med spike heels, kroppsnær topp og blazer)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en ganske særegen stil - går overhodet ikke i bukser, kun kjoler (og noen få ganger skjørt) :laugh: Det er dørstokkmila som er vanskeligst; folk blir inspirert av de som tør å skille seg ut. Jeg ser ingen grunn for at akkurat DU ikke skal gjøre noe ut av deg - når du kler deg i ting du liker vil du føle deg mer komfortabel og "at ease", og dette reflekteres blant annet i gangen og kroppsholdningen din; slike kvinner (og menn) blir lagt merke til - på en positiv måte! Jeg blir så utrolig glad når jeg ser andre som kjører stilen sin helt ut, det er bare så synd at vi her i Norge er så dårlige på å komplimentere hverandre! I NYC kan du høre randoms rope til deg "what an amazing skirt!" "wow, you look great in that outfit!", "lookin' good giiirl!" (*kremt*) og sånne ting, det hører du svært sjeldent her til lands.

Hev deg over den der dustete jantelovgreia; det gjorde jeg, og jeg har aldri sett meg tilbake! ;)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg kler meg relativt "pent" og "pyntelig". Jeg tok på meg en bukse som det var et mikroskopisk hull på kneet her om dagen, og nesten alle som jeg pratet med kommenterte at "Wow, jeg forventet ikke å se deg med hullete bukser" osv (merk hullet var utrolig lite). Oppfattet ikke dette som at de mente det negativt eller noe i den duren, bare at de rett og slett var litt overrasket.

Men blås i hva folk tenker, hvis du liker klærne så vil det jo skinne gjennom også ;)

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Skrevet

For det første, overflødig fett vil ikke forsvinne over natten og da ser jeg heller ikke en grunn til å vente med å ta på seg de fine klærne da det er en prosess som går over en periode. Vi er alle forskjellige, og selv om man burde tenke over hva man har på seg grunnet kroppstype så betyr det ikke at man ikke skal ta på seg en ting fordi "hadde jeg vært størrelse 34 ville jeg sett bedre ut i dette". Aksepter deg selv som du er og kle deg i noe du føler deg komfortabel i - om genseren sitter stramt over magen og du blir å dra den vekk store deler av dagen så ville jeg ikke tatt den på meg.

Jeg reagerer alltid på mennesker jeg ser med litt forskjellige klær, uansett stil, men det er aldri negativt. Jeg synes det er flott at folk ønsker å gjøre en innsats for å ha en særegen stil (trenger ikke å være det engang, bare man ser gjennomført ut)!

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg egentlig både gråteglad og motivert. Tusen takk. :)

• Liker 2
Skrevet

Gå i det du føler for! Jeg går på skole i en liten bygd, selv om jeg egentlig bor i byen, men kler meg akkurat slik jeg vil. Jeg er ikke voldsomt utagerende av meg sånn rent stilmessig, men når de aller fleste kun kjører jeans og ensfargede overdeler er det ganske lett å se annerledes ut. Selvfølgelig får jeg noen blikk når de høyhælte skoene mine klikker bortover gangen, men jeg får kun positive tilbakemeldinger. Hva folk sier om mine klær og min stil bak ryggen min, er meg fullstendig likegyldig. Samme innstilling burde du også ha! Gå i akkurat det du vil, du er en unik person og du burde kle deg deretter!

Skrevet (endret)

Dere freshe KG damer og jenter, hvordan får dere det til? Har dere noensinne fått negativ tilbakemelding pågrunn av klærne, fra fremmede?

Jeg elsker å skille meg ut. Tweedjakke med en blå rose på brystet og sixpence: Hell yes! Jeg er absolutt ikke redd for å gå i dette til daglig nå og da selv om jeg bare er 23 år og student eksempelvis. Får dessuten sjeldent dårlig tilbakemelding. De fleste gir meg komplimenter og sier at de skulle ønske at typa kunne kle seg mer som meg. :)

Gå i det du vil gå i. Du viser at du tør å gå egne veier, og det er attraktivt. Ikke vær redd for å være det individed du ønsker å være. Vær stolt og bær antrekket stolt. Omtrent alt kan se bra ut om du bare bærer det med stolthet. :)

I Skien ser jeg ut som en fremmed fugl og får mange rare blikk, men det bryr ikke meg. Jeg er kjempefornøyd med min klesstil uansett.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Er bare så redd folk mener jeg tror at jeg er noe, jantelov delux.. Det skal ikke være enkelt!

Selvsagt er du noe. Det skal ingen få lov til å ta fra deg, TS.

Om de så er smålige nok til å slenge med leppa? So fucking what! Jeg tør i det minste å være meg selv fullt og helt uten hemninger. Sånt skal man være stolt av.

Du kan ikke gjøre alle til lags uansett. Slik er det bare, men dette er vel heller ingens interesse. Haters gonna hate, og disse menneskene får man gi en lang F*** i. De er ikke viktige for meg.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har gitt blanke siden jeg var ganske tidlig i tenåra, og da var jeg mye mer outrert enn jeg er nå, naturligvis... Jeg har fått en del skråblikk, men jeg har også fått komplimenter både i Oslo og utlandet og på bygda i Norge. Det har skjedd meg sånne ting som at jeg en gang fikk en drink av en som tydelig ikke var interessert i å få meg med hjem, fordi jeg gikk med et antrekk som ikke var hverdagskost i den bygda.

Det går kanskje an å begynne litt forsiktig og trene omgivelsene og deg selv til at det er fint. Nøytralt skjørt og nøytrale strømper til å begynne med, så mindre nøytral kjole + nøytrale strømper eller nøytralt skjørt + mindre nøytrale strømper en stund, så ALL OUT. Første gang du stiller i skjørt i stedet for jeans vil sikkert noen lure på om du har pynta deg eller skal noe ekstra, da smiler du og sier nei, hadde bare lyst til å gå i skjørt. Neste gang lurer de ikke.

Første gang bestevenninnen min på videregående så meg i kjole (skoleball) ropte hun høyt i sjokk. Det gikk seg til :fnise:

Skrevet (endret)

*Snip*

Endret av Pene sko...
Skrevet

Haha, jeg har sluttet å kle meg fint, jeg. Jeg har et par fantastiske plagg i skapet, men jeg bruker dem ikke noe særlig. Før var jeg helt nazi på å kle meg fint, men jeg ble lei av oppmerksomheten. Jeg har gått over til dongeribukser, genser, briller, og tutt i bakhodet.

Hvis du derimot vil ha oppmerksomhet, så kjør på. Bare husk at folk (spesielt de med penis) ser på deg, og av og til kan de til og med finne på å snakke til deg.

Gjest Badabing
Skrevet

Gjør det!

Jeg har også litt kjedelig stil, men falt for en stund siden for et par sko som skiller seg veldig ut. Har lett for å føle meg litt vel alternativ med dem, men det er vel det kjøpet jeg har fått flest komplimenter for. Faktisk fra folk i alle aldre også. I tillegg jobbet jeg i psykiatrien en stund, og alle ble så glade da hun med de blomstrete skoene kom. ;)

• Liker 2
Skrevet

IIIhihi!

Jeg spankulerte ute med knall gule strømper idag, og rød kåpe! Tror jeg lyste opp folks hverdag med farger. Fikk noen smil, ingen stygge blikk. :)

At en tråd på KG kan gi sånt mot. Herlig!

• Liker 6
Skrevet

Så herlig ts :)

Selv kan jeg godt kle meg i hettegenser og dongri bukse en dag og være helt fornøyd med stilen, eller mainstream, men jeg har også mange dager hvor jeg blir inspirert av damen av denne bloggen http://mewkid.net/ca...agens-antrekk/ ,et av mottoene hennes er at livet er for kort til å være grått :Nikke:

Kan ikle meg i strømpebukser som både er røde og rosa, stripete eller prikkete, lilla eller grønne kåper gjerne med noen små morsomme detaljer som et skjerf eller sko som løfter det hele, og jeg har aldri fått noen andre tilbakemeldinger enn positive, veldig positive både på jobb, blant venner og på byen

Det skal nok ikke så mye til å skille seg ut på kles fronten i Norge føler jeg, for jeg synes nok vi er et ganske traust folkeslag når det kommer til klær og farger, men selv så blir jeg alltid i godt humør når folk går med litt farger, det fanger oppmerksomheten min på en herlig fascinerende måte. Så kjør på ts, er sikker på du så feiende flott ut

• Liker 2
Skrevet

IIIhihi!

Jeg spankulerte ute med knall gule strømper idag, og rød kåpe! Tror jeg lyste opp folks hverdag med farger. Fikk noen smil, ingen stygge blikk. :)

At en tråd på KG kan gi sånt mot. Herlig!

Hørtes herlig ut! :D

• Liker 1
Skrevet

Der ser du, TS. Det er ikke skummelt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...