Gå til innhold

Hva skjer med billettene mine hvis Widereøe selges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pokker altså, har bestilt billetter til reiser rundt om i februar, selvsagt billigtypen som ikke refunderer penger. Og nå skal selskapet selges også, hva om alle pengene mine går i dass? :( Tør nesten ikke å spørre... Det er ikke betalt med kredittkort heller..

Anonym poster: a991385918e50914ff084f30e827129c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen verdens ting, skjer med billettene dine.

Du kan reise som normalt.

For det første så vil sannsynligvis ikke et salg være gjort føpr den tid.

Og uansett....hvorfor i all verden skulle det gå ut over billettene dine?

Skrevet

Det jeg tenkte er at hvis det selges, så legger de kanskje ned enkelte ruter, og det kan være noen av de jeg hr kjøpt billetter på? Men takk for svar!!

Anonym poster: a991385918e50914ff084f30e827129c

Skrevet

Ved en konkurs i SAS, før et salg. Ville du nok hatt et problem.

Men med et salg litt frem i tid, så ville nok en ny eier gjøre en omstrukturering av selskapet.

Uansett så tar det tid for en ny eier å komme på plass og prosessen med omstrukturering tar også tid.

Det ligger nok lenger frem enn til Februar.

Og ikke glem….

Widerøe skal fremdeles være et attraktivt selskap, så du kan nok "hoppe" både hit og dit i februar.

Ved en konkurs før salg, så vet ingen hva som vil skje.

Skrevet

I motsetning til SAS går Widerøe med overskudd, og et salg vil ikke medføre store forandringer på kort sikt. Du kan slappe helt av med tanke på billettene du har kjøpt. Rutene endres ikke så fort, og uansett hadde du hatt krav på å få pengene tilbake.

Ved en konkurs derimot hadde flyene blitt stående på bakken straks de landet, så da hadde pengene du hadde kjøpt billetter for vært tapt.

Skrevet

I motsetning til SAS går Widerøe med overskudd, og et salg vil ikke medføre store forandringer på kort sikt. Du kan slappe helt av med tanke på billettene du har kjøpt. Rutene endres ikke så fort, og uansett hadde du hatt krav på å få pengene tilbake.

Ved en konkurs derimot hadde flyene blitt stående på bakken straks de landet, så da hadde pengene du hadde kjøpt billetter for vært tapt.

Helt riktig det.

Nå skal det sies at også Widerøe har enorme pensjonsutfordringer noe frem (som SAS), så teknisk er det vel et overskudd men....

Dette må en eventuell ny eier forhandle om for å få gjort noen med, så dermed kan et salg også ta noe tid.

Unngår SAS konkurs, som det ser ut til, så går nok viderøe i Februar, etter planen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...