Gå til innhold

Mødre: Når er det greit med overnatting av kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er jente på 16år som har kjæreste, men problemet er at jeg har lyst til å ha han på overnatting noe mamma noe hun ikke synes noe om hvis vi ikke ligger på separate rom. Da føler jeg at hele vitsen er borte, og jeg lurer på hva er dere redde for når kjæresten til barna deres er på overnatting og når synes dere det er greit at kjæresten begynner å overnatte ? :)

Anonym poster: 49ee8b7bfd893cbabe3cc0135bc7c2a4

Anonym poster: 49ee8b7bfd893cbabe3cc0135bc7c2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen forelder, men jeg fikk ikke lov til sånt før jeg ble 18. :)

• Liker 1
Skrevet

jeg fikk lov når jeg var 16, tror det er ganske vanlig

Skrevet

Jeg var 16 år når jeg fikk ha overnatting, søsteren min var 15! Men det var viktig for mamma at personen som overnattet hadde en god tone med mamma og at vi hadde vært sammen en stund før det var snakk om overnatting, det var ikke snakk om 1 mnd da altså :D hah

Skrevet

Jeg fikk lov da jeg var 18, og ville nok holdt de samme reglene om jeg hadde barn selv. Du er gammel nok til å ha sex lovlig, men det betyr ikke at foreldrene dine ønsker å legge opp til det.

• Liker 3
Skrevet

Her i huset var gutten 17 da han hadde sin første ordentlige kjæreste og hun fikk overnatte her og han hos henne. Hun var 16.

Skrevet

Jeg fikk ha overnatting på samme rom etter at jeg fylte 16. Før det måtte vi sove på hvert vårt soverom. Jeg hadde den samme kjæresten fra jeg var 14 til jeg var 18.

Skrevet (endret)

jeg er 16 år nå, og har kjæreste. vi sover hos hverandre hver helg, hele helgen. vi bor faktisk sammen om helgene.

ingen problemer. har til og med sovet alene på hotell med han :D

tips til noe du kan si til din mor:

ka e det du e redd for? vi kan pule like mye på dagen som om natten.

da har hun ingenting å komme med, og tenker at det faktisk er sant. også sier hun, ja vel da ;)

Endret av LosseTosse
Skrevet

Jeg fikk lov når jeg var 16 år, men det var egentlig ikke noen reell problemstilling før den tid, da det var da jeg fikk min første "ordentlige" kjæreste :)

Skrevet

Hadde mitt første overnattings besøk av kjæresten da jeg var 16 år, men vi lå på separate rom. Helt greit, for det var koselig å dele morgenstunden sammen med han. Der og da var det ikke så populært, men ser nå at det er noe jeg er takknemlig for den dag i dag, for han viste seg til å være totalt dust! Han hadde ligget med 2 av mine venner og flørtet rundt.

Min datter(når hun en dag fyller 16) vil ikke få ha overnatting av kjærester før hun fyller 18 ihvertfall. Syns det er noe som hører de voksne til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk lov da jeg var 16, etter å ha vært sammen i over 6 mndr og jeg gikk på p-pillen. Grunnen til at jeg ikke fikk lov før, var det at det var greit det av vi hadde oss anytime når vi ville, men mamma ville ikke "oppfordre" oss, eller "hjelpe" oss til å ha sex om dere skjønner :)

Skrevet

tips til noe du kan si til din mor:

ka e det du e redd for? vi kan pule like mye på dagen som om natten.

da har hun ingenting å komme med, og tenker at det faktisk er sant. også sier hun, ja vel da ;)

Tips til noe en mor kan svare:

"Det kan dere sikkert, men jeg trenger ikke legge tilrette for det."

Jeg ville altså ikke falt for det argumentet, akkurat som min mor ikke falt for det argumentet da jeg var 16-17 år.

Til trådstarter

Jeg kan ikke si alder, i og med at det for meg vil være situasjonsbestemt.

Skrevet

Jeg var 19 før jeg fikk ha kjæresten min over.

Men jeg og mannen min setter aldersgrensen til 17 for overnatting for evnt fremtidig kjæreste for våre barn:)!

Gjest Delphina
Skrevet

Jeg synes over seksuell lavalder er greit, men ja.. Jeg kommer til å se an situasjonen. Nå har jeg uansett 15 år til å tenke på dette (jentungen er jo bare året gammel).

Skrevet

Jeg flyttet sammen med min første kjæreste da jeg var 16.

Så ville vel vært rimelig hyklerisk om jeg ikke lot min sønn/datter få lov til å ha overnattingsbesøk på samme alder.

Skrevet

Som mamma så fikk ikke mine lov til å ha kjæresten til overnatting før det ble en praktisk måte for de å treffe hverandre. På grunn av avstandsforhold (lang avstand) så ble det rundt 16 år. Det var ikke like ok å våkne opp med visshet om at det var en fremmed utenom familien i huset, men jeg godtok det fordi det måtte til for at de skulle få treffe hverandre. Hadde det ikke vært sånn så hadde jeg nok drøyet.

Første bud er iallfall at foreldrene dine skal treffe kjæresten din noen ganger.

Bor dere langt fra hverandre og hvordan er kollektivtransporten?

Anonym poster: f0bfd48aaeabdeb4ce60b727718a2833

Skrevet

Det var ikke like ok å våkne opp med visshet om at det var en fremmed utenom familien i huset

Anonym poster: f0bfd48aaeabdeb4ce60b727718a2833 [/i

For en merkelig ting å si.

Hadde barna dine aldri venner på overnatting da de var yngre?

Anonym poster: d5e167bcbae122016afbfbae42d617e4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du hadde ikke fått ha kjæreste på overnatting i mitt hus når du er 16. Det handler om at jeg som forelder ikke ønsker å gi min velsignelse til sex i den alderen. Jeg ønsker å holde igjen, representere holdningen om at man også kan vente litt med det. Du kan føle deg presset til ting du ikke er klar for, du kan få kjønnssykdommer og du kan bli gravid. Ingen av de tingene skal skje på min vakt. Det handler ikke om at jeg ikke forstår at du kanskje er seksuelt aktiv, det handler om MITT ansvar og rolle i dette.

18 er greit. Blir du gravid da er du myndig og det er ditt ansvar. Anser da også at den unge håpefulle er moden nok til å ikke la seg presse til ting ikke egentlig vil. Men jeg ville ikke likt sexlyder fra min datters soverom likevel, ugh. Min svigermor nekter overnattingsbesøk av kjærester til de er gift ;)

Endret av ViljaH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...