Gå til innhold

Word - innholdsfortegnelse

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Har skrevet en oppgave på 30 sider.

Har 3 typer overskrifter.

Det er f.eks.

1.0

1.1

1.1.1

Men når jeg har merket de forskjellige med overskrift stilene som er i menyen øverst til venstre på word, så funker det ikke når jeg trykker Referanse og så velger Automatisk Tabell.

Men da kommer innholdsfortegnelsen opp, men hele teksten under hver overskrift er med i selve innholdsfortegnelsen! Ikke bare overskrifta som jeg tenkte.

Har prøvd å tilbakestille stilene (overskrifter) men hjalp ikke.

Noen som har tips?

Guide: http://office.microsoft.com/nb-no/word-help/lage-en-innholdsfortegnelse-HP005189293.aspx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette hovedteksten din til å være "brødtekst".

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Har satt den til stil: normal tekst.

Tror det er den som er brødtekst.

Den er i alle fall slik den var da jeg innstallerte word.

Er det riktig?

Edit: Har prøvd med en annen stil og redigert den og valgt Stil Basert På: Brødtekst.

Det hjalp litt, men fortsatt mangler en av de som er overskrift nr 1. Og de som er valgt som overskrift nr 3 er heller ikke med.

Men virker som de som er merket som overskrift nr 2 er ok.

Endret av SmurfeLurfen
Skrevet

Prøv å fjerne formattering fra normal tekst (finnes også i valgene der) og da legg den igjen som normal tekst / brødtekst. Av og til kan være noe som henger igjen fra før :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Prøv å fjerne formattering fra normal tekst (finnes også i valgene der) og da legg den igjen som normal tekst / brødtekst. Av og til kan være noe som henger igjen fra før :)

altså når jeg trykker på Endre på den stilen som heter Normal (den som er brukt på vanlig tekst i oppgaven)?

Skal jeg endre på Stil For Følgende Avsnitt? :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Mente denne jeg: http://cloud.addicti...d2010_thumb.jpg

Og etterpå legger du den på nytt i "normal".

Kan ikke garantere at det hjelper, men det har hjulpet meg før når det er noe som henger igjen :)

Hjalp ikke det heller desverre.

Formaterte stilene og merket tekst på nytt med ulike overskrifter og normaltekst på det som skal være normalt.

Noen kommer med i innholdsfortegnelsen men andre mangler.

Men får kanskje hjelp i morgen av ei som er inne på word, så håper vi får det til da. Ellers skriver jeg kanskje her i morgen :)

Men tusen takk :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...