Kanelsnurra Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg skal strikke 7 "mor signes", og lurer på om noe av dere kloke damene har prøvd å strikke dette teppe med et annet garn enn det fra nøstebarn? Gjerne da litt billigere..
Gjest Daenerys Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Lanett, dale babyull, vet også sparkjøp har noe. Tynt garn er tingen, og helst merinoull se etter garn med anbefalt pinnestr 2-3.
Thorn Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Jeg har strikket det i vanlig babyull fra Nille og Sparkjøp (Gjestal sitt). Jeg syns resultatet har blitt veldig bra
Kanelsnurra Skrevet 12. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2012 oi, takk!! Nå ble jeg veldig lettet:) Har ikke sett så nøye på det nøstebarn-garnet, så tenkte ikke tanken at babyull kunne fungere. Hviken pinnestr. brukte du Thorn?
Gjest inox Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 Har brukt New Zealand lammeuld, som også er et dansk, tynt ullgarn sånn som nøstebarngarn - men til ca halve prisen Bestiller fra 123knit.com som har billig porto og er kjappe til å sende. Har også brukt drops alpaca, lanett og babyull med godt resultat Liker å strikker litt fastere da, ca pinne 5 mm.
Live84 Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Husker jeg prøvde dette med sparkjøp sitt babyull garn og med pinne nr 6. Syns ikke det ble like lett og luftig, men det er jo fordi garnet ikke er like tynt som nøstebarn sitt...
Thorn Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 oi, takk!! Nå ble jeg veldig lettet:) Har ikke sett så nøye på det nøstebarn-garnet, så tenkte ikke tanken at babyull kunne fungere. Hviken pinnestr. brukte du Thorn? Du spør godt... Tror jeg brukte pinne nr 6? Det blir litt tykkere enn med nøstebarn-garnet, ja, men det er herlig mykt og bra luftig likevel
Marissa Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 Har strikket teppet med lanett på pinne 6 og sandnes mini alpakka på pinne 6,5, ble flott og luftig begge deler.
pusleline Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Jeg har kjøpt Drops Lace, som er 70% baby alpakka og 30% silke. Garnet er like tynt som nøstebarn sitt anbefalte, men mindre pusete/mer glatt. Vet de blir VELDIG fine med nøstebarn sitt garn, og krysser fingra :-) Ser at nøstebarn også anbefaler sitt ull/silke garn til teppet.
Gjest pysepusen Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Jeg har laget det med Drops Baby Alpaca Silk. Nydelig mykt, og billig garn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå