Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Var hos frisøren for 3 uker siden og stusset håret. Men allerede har tuppene begynt å splitte seg litt. Jeg vasker håret annenhver dag og da MÅ jeg børste gjennom det rett etter dusjing ellers blir alt bare rot med floker og kvervler hit og dit. Så tar jeg i varmebeskyttende: http://www.lookfantastic.com/kerastase-resistance-ciment-thermique-125ml/10444831.html Og føner det kanskje 2 ganger i uka og bruker slettetang 1 gang i uka. Bruker hårkur fra Loreal (rød boks på matbutikken). Bruker shampo/balsam fra Redken (all soft). Hva er det jeg gjør feil?
The Kitten Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Er du sikker på at frisøren klippet nok av håret ditt?
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Tror det, selv om jeg sa minst mulig men at han kunne ta så mye det var behov for likevel.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Hva med å vaske håret enda sjeldnere, og kanskje bruke en tørrsjampo i røttene imellomtiden? Kanskje tuppene blir så tørre ved for mye vasking... Anonym poster: d315680e1c130dbc1a3a73f867ba595a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Om du bruker hårbørste på håret når det er vått kan du ihvertfall med fordel bytte til en bred kam. Anonym poster: 3554dee1d16724dc9184928cc7c4d674 1
plix Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Nå som det er kjørligere ute burde du prøve å venne håret ditt til å bli vasket litt mindre. Går du ut med vått hår? Hvis håret stivner bør du ikke brekke det. Men det vet du nok Se på kosthold også, samt de svarene over her 1
Gjest oreokaka Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 (endret) Er du blond? Er selv blond, og mitt hår slites på bare noen dager etter å ha vært hos frisøren. Hørt at blondt hår "knekker" mye fortere og blir fort slitt..... Ps. bruker også varmebeskyttende, prøver å føne minst mulig, bruker ikke slettetang eller krølltang. Bruker også hårkur 2-3 ganger i mnden. Endret 13. november 2012 av oreokaka 1
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 Er ikke blond, håret når nesten til bh reimen på ryggen, går veldig sjeldent ut med det når det er vått. Men ikke alle er fliset opp, men noen. Kanskje jeg kan klippe selv de som er flisete? vil jo ikke vises så veldig siden det ikke gjelder alle.. Har det veldig mye å si å bruke en ordentlig kur i stedet for Loreal sin fra matbutikken? Har håret satt opp i strikk om natta, og det hjelper mot røyting i senga i allefall.
Professor Orm Skrevet 14. november 2012 #10 Skrevet 14. november 2012 Er ikke blond, håret når nesten til bh reimen på ryggen, går veldig sjeldent ut med det når det er vått. Men ikke alle er fliset opp, men noen. Kanskje jeg kan klippe selv de som er flisete? vil jo ikke vises så veldig siden det ikke gjelder alle.. Har det veldig mye å si å bruke en ordentlig kur i stedet for Loreal sin fra matbutikken? Har håret satt opp i strikk om natta, og det hjelper mot røyting i senga i allefall. Det er bra å flette håret når man skal legge seg. Bruk snille strikk. Bruk så lite varmeverktøy du kan, samme gjelder hårfarging/bleking. Pass på at du grer det på en ordentlig måte, forebygg floker, vask håret så sjelden som mulig, sov på satengputetrekk, la være å tupére det, style så lite som mulig, pass på at det ikke er tørt. dvs bruk kur, balsam, leave in-kur osv. Ikke klipp håret selv med mindre du har en profesjonell saks, det gjør vondt verre. Ta det fra ei som vet. Du kan skaffe deg ei profesjonell ei på nettet, feks. en Jaguar. Jeg vil tørre å påstå at du kan bruke L'oréal sine, det viktigste er at du bruker noe. Den kan til og med være fantastisk til ditt hår. Til slutt må du innse at der alltid vil være splitter i et langt hår, sånn er det bare. Jeg selv har brukt flere år på å akseptere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå