Gå til innhold

Flyttet, vennene hjemme kontakter meg ikke lenger.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet for ett år siden til bacelona, jeg hadde mange venner hjemme før jeg reiste, vi hadde felles aktiviteter og vi ringte hverandre og fant på ting sammen, Ble invitert på fester osv.

Etter jeg flyttet er det bare jeg som tar kontakt, jeg synes det er utrolig trist. Føler ingen vil kontakte meg mer fordi de vet jeg ikke er der for å holde dem med selskap når de kjeder seg. Når jeg reiser hjem på besøk så er det jeg som må kontakte for å spørre dem om de vil finne på noe, ofte sender jeg en sms og får aldri svar eller som mange sier "kan ikke idag, er opptatt, kanskje en aen dag"

Jeg føler meg som en skikkelig looser uten venner. Jeg vet om mange som har flyttet utenlands og de har kjempe god kontakt med vennene sine i norge, og vennene kommer på besøk til dem. Når det er venner av meg som kommer til barcelona så gidder de aldri oppsøke meg, dette har vell skjedd to eller tre ganger, men synes det er trist fordeom.

Hvorfor er det slik nå? jeg har flyttet for å gå på en skole som gjør meg flinkere i hobbyen min, alle mine venner har den samme hobbyen men de jobber med den i norge, jeg har strekt meg lengre og har flyttet til spania for å gå på denne skolen. Jeg føler at de gjerne ser på meg som en besserwisser, at siden jeg går der så er jeg liksom bedre enn alle andre. Men jeg har jo aldri gitt intrykk for det, når jeg er hjemme så er aldri jeg den som går å pirker i mine venners arbeid for å virke bedrevitende, slik er jeg faktiskt veldig obs på...

Hva er det med meg? jeg føler jeg er en raring som ingen vil være med lenger,,,

Har noen andre hatt det slik?

Folk er veldig ivrige når jeg skal reise hjem da, alle spør meg om jeg kan kjøpe med ditt og datt fra flyplassen, men å gidde å være med meg er det ingen av...

Og jeg har prøvd å ikke kontakte dem å vente til de kontakter meg, da er det absolutt INGEN som kontakter meg...

Anonym poster: c09d1a4124f6cdf5436951f691a647ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la merke til den samme tendensen selv for en del år siden, selv om jeg da kun flyttet til et annet fylke.

Ikke gidd å kjøpe ting til dem fra taxfreen og lignende når de ikke gidder å være med deg. Og ikke frist dem med ting fra flyplassen dersom du kan få lov å være med dem. Dere har kanskje vokst fra hverandre. Du får utvide din kulturelle horisont, og du får bli mer selvstendig i løpet av utenlandstiden din.

Jeg skjønner at det ikke er særlig kult å være i dine sko når du er hjemme på ferie, men har du kontakt med familien din her i Norge? Om du har det så kan du jo fokusere på å være med dem når du er i Norge. Det hadde jeg gjort. Kontakten med dine "forhenværende" venner her i Norge vil nok svinne hen, men skal du flytte tilbake til stedet der de bor etter utenlandsoppholdet ditt, eller har du muligheten til å flytte et annet sted i Norge da? Så blir det kanskje lettere å få nye venner da?

Anonym poster: 75041379d9b0446bb32a8ce8012d4cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...