Gå til innhold

Går det å tømme toalettet for vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvordan gjør jeg det i såfall?

Det er så sinnsykt skittent, er sånn brunt belegg på den delen som er under vann. Har skrubbet og skrubbet, men de eneste stedene det blir renere er rett under vannflaten, og det er fordi det har vært litt mindre vann der iblant så det har gått bort når jeg har skrubbet med sånn toalettrengjøring... Så derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å få tømt toalettet så jeg får skrubbet skikkelig...

Så hvis noen har tips til hvordan jeg får tømt vannet, eller få vasket uten å tømme det, så hadde jeg blitt veldig veldig glad:)

Anonym poster: 5d46d9a391e1464e264def55b0810f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skru av vanntilkoblingen og trekk et parr ganger i snora kanskje? Aner ikke, så ville nok heller googlet det.

Skrevet

Mitt beste forslag til vaskingen er å hive 1-2 tabletter til oppvaskmaskin nedi doen og la det fungere minst 12 timer eller over natta.

Vi overtok en do som var helt brun, skikkelig brun i bunnen, og jeg fikk ikke skrubbet det nok rent uansett hvor hardt jeg prøvde. Så leste jeg tipset om oppvasktabletter i doen, først prøvde jeg med en, og det ble mye renere, men ikke rent! kvelden etterpå hev jeg oppi en til, og det ble helt rent!

Bare la det fungere å lenge som mulig før du tar dokosten og skurer litt nedi, så trekker ned :)

Anonym poster: 53c9b030a12f645e158f17e2a23d0722

Skrevet

Mitt beste forslag til vaskingen er å hive 1-2 tabletter til oppvaskmaskin nedi doen og la det fungere minst 12 timer eller over natta.

Vi overtok en do som var helt brun, skikkelig brun i bunnen, og jeg fikk ikke skrubbet det nok rent uansett hvor hardt jeg prøvde. Så leste jeg tipset om oppvasktabletter i doen, først prøvde jeg med en, og det ble mye renere, men ikke rent! kvelden etterpå hev jeg oppi en til, og det ble helt rent!

Bare la det fungere å lenge som mulig før du tar dokosten og skurer litt nedi, så trekker ned :)

Anonym poster: 53c9b030a12f645e158f17e2a23d0722

Jeg har prøvd før uten god effekt, men kanske jeg ikke var tålmodig nok? La du de bare rett nedi vannet, eller helte du oppi varmt vann?

Tusen takk for tips begge to!!

Desverre så er "opptrekkeren" ødelagt så jeg får ikke skyldt ned før den er reparert.. Det er vel kanskje derfor det er blitt s skittent i utgangspunktet tenker jeg..?!

Uansett, derfor får jeg ikke trukket ned og tømt på den måten.

Skrevet

Desverre så er "opptrekkeren" ødelagt så jeg får ikke skyldt ned før den er reparert..

Hvordan ødelagt da? Kanskje er det bare flottøren som har hengt seg opp og det kan du fikse igjen selv.

Skrevet

Hvordan ødelagt da? Kanskje er det bare flottøren som har hengt seg opp og det kan du fikse igjen selv.

Sånn at når jeg trekker i den så er det ikke noe motstand, om du skjønner hva jeg mener? Akkurat som den har "mistet taket" på det som den var festet til nedi der.. Problemer er at lokket på toppen sitter fast. Kan skyve litt på det frem og tilbake, men går ikke å løfte det op for fem øre...

Fant forresten ut at eddik løsner på belegg i doen :)

Skrevet

Det finnes jo mange typer toaletter, men hvis du har en slik en

ill_toalett_160.jpg er det bare å skru løs det som er under den som skal hales opp, og løsne alt sammen slik. Løft flottøren opp og ned noen ganger, så kan det hende at du hører vannet begynne å komme inn i sisternen igjen. Du har kanskje et mere nymotens wc?

Skrevet

Det finnes jo mange typer toaletter, men hvis du har en slik en

ill_toalett_160.jpg er det bare å skru løs det som er under den som skal hales opp, og løsne alt sammen slik. Løft flottøren opp og ned noen ganger, så kan det hende at du hører vannet begynne å komme inn i sisternen igjen. Du har kanskje et mere nymotens wc?

Supert!! Nå fikk jeg opp lokket :) tusen takk!

...men jeg ble ikke så mye klokere av det.. Nedi der er det en slags ball som sitter fast i en pinne, hehe, som står skrått ut fra noe greier på siden, og når jeg dytter den litt nedover så tømmes toalettet for vann.. (Det var jo fint da, for det var jo det jeg i utgangspunktet ville gjøre:) ) greier ikke å se om det er noe som ikke er der det skal være?

Og er det meningen at det skal være mye vann inni der?

Unnskyld at jeg spør så dumt :P. Toaletter er ikke noe jeg kan noe særlig om :)

Skrevet

Tror det i alle fall skal være 3/4 fullt av vann der. Ta denne "ballen" litt forsiktig opp og ned noen ganger. Hvis den har satt seg sånn passelig lett fast, pleier den å løsne av sånne bevegelser.

Skrevet

Heia,jeg tar på meg hanske,skuresvamp og skurejif,blir gullregn!! Kan ikke sammenlingnes med dokost!! Så heller du 1 liter klor i doen når du legger deg så får det virka en stund.Ta å prøv så skal du se,blir som ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...