Gå til innhold

grov hud - hvordan får den glødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg han ganske grov hud, med porer etter kviser, og i tillegg er det tørr/dehydrert.

Er det noe triks for å få den glødende og fin? :)

Anonym poster: 616ea2884470eaf8d9f1e130d2822fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger denne, jeg!

Skrevet

Det viktigste er å ha en god hudpleierutine etterfulgt av en fin sminkerutine, men en quick fix er den 10 day radiance cure fra Decleor. Jeg kjøper min fra feelunique da det er halve prisen fra hudpleiesalong Jeg merker absolutt forskjell når huden trenger litt ekstra hjelp til å ikke se så gusten ut. Porene mine blir mindre (om enn bare for en periode...), arr er ikke fullt så synlige og huden er bare mer glødende. Har brukt den 5 ganger nå (skal ikke brukes mer enn 3 ganger i året) og anbefales på det varmeste :)

Hvis du vil ha litt mer produkt for pengene, er en god skrubb og en god krem første steg, og disse vil du også ha litt lenger. Origins har en skrubb fra brighter by nature som virkelig er brightening og gjør at huden føles og ser fantastisk ut etter bruk - den kan også brukes som en maske. Til krem må du nesten bare finne en som passer for din hudtype da dette er veldig individuelt.

For å jukse litt kan du bruke sminke, og da er en highlighter din beste venn. Jeg foretrekker kremprodukter fordi det ikke sitter på huden, men det finnes mange gode highlightere i flytende-, krem- og pudderform som er verdt å ta en titt på.

Skrevet

Krystallsliping eller noe slikt? Eller en syrekur hos hudpleier? Høres tortur ut, men ja, litt radikale midler på til. Jeg har tidenes mest tynne og ømfintlige hud, så jeg har aldri gjort noe mer drastisk enn damprens og ansiktsmassasje, men tror faktisk du kan få mer utbytte av slikt enn all verdens kremer.

Anonym poster: dfe743549ccec4081bf934151361a36a

Skrevet

Det viktigste er å ha en god hudpleierutine etterfulgt av en fin sminkerutine, men en quick fix er den 10 day radiance cure fra Decleor. Jeg kjøper min fra feelunique da det er halve prisen fra hudpleiesalong Jeg merker absolutt forskjell når huden trenger litt ekstra hjelp til å ikke se så gusten ut. Porene mine blir mindre (om enn bare for en periode...), arr er ikke fullt så synlige og huden er bare mer glødende. Har brukt den 5 ganger nå (skal ikke brukes mer enn 3 ganger i året) og anbefales på det varmeste :)

Hvis du vil ha litt mer produkt for pengene, er en god skrubb og en god krem første steg, og disse vil du også ha litt lenger. Origins har en skrubb fra brighter by nature som virkelig er brightening og gjør at huden føles og ser fantastisk ut etter bruk - den kan også brukes som en maske. Til krem må du nesten bare finne en som passer for din hudtype da dette er veldig individuelt.

For å jukse litt kan du bruke sminke, og da er en highlighter din beste venn. Jeg foretrekker kremprodukter fordi det ikke sitter på huden, men det finnes mange gode highlightere i flytende-, krem- og pudderform som er verdt å ta en titt på.

Den scruben så bra ut, er med fruktsyrer og huden blir sååå fin av det. Hvor bestiller du fra? Håper det er en norsk nettside.....

Skrevet

Jeg har prøvd highlighter, men dette bare fremhever porene mine :(

Skrevet

Hvis du har råd og anledning, kan det være en god idè å gå til en hudpleier for en analyse og forslag til hudpleierutine. Dersom du heller vil prøve deg på egen hånd, kan jeg foreslå noen produkter for deg. Det høres ut som om du har sensitiv blandingshud, så jeg tror du skal være litt forsiktig med de produktene du bruker.

Til daglig rens av huden kan du prøve Skin Resurfacing Cleanser fra Dermalogica, etterfulgt av Multi-active Toner eller Ultra-calming Mist fra samme merke. Rensen inneholder melkesyre, som er bra både mht tørrhet og porer/arr.

Videre trenger du en god dagkrem som gir nok fukt, jeg tror kanskje Moisture Defence Antioxidant-kremene fra md formulations kan være bra (en av de beste kremene jeg har prøvd, jeg brukte lotion siden jeg har blandingshud), enten Comfort Creme eller Moisture Defence Antioxidant Creme. Du kan eventuelt også prøve Hydra Floral Anti Pollution Moisturising Cream fra Dècleor.

Om natten kan du bruke et serum, f.eks. md formulations Night Recovery under en god, fuktgivende nattkrem, f.eks. Decleor Hydra Floral Flower Essence Moisturising Mask, som egentlig er en maske men utmerket godt kan brukes som nattkrem for tørr hud.

En til to ganger i uka kan du også prøve en peeling uten skrubbekorn, kan anbefale Dermalogica Gentle Cream Exfoliant eller Decleor Aroma Cleanse Exfoliating Cream.

Dette er dyre produkter, så få tak i prøver dersom det er mulig. Det går også an å bestille fra utlandet, det sparer du mye på. Feelunique fører både Decleor og md formulations, og Dermalogca får du bl.a. hos Lookfantastic.

Skrevet

Jeg glemte forresten å nevne at du kan prøve å ta nattlysolje som kosttilskudd, det kan hjelpe på tørrheten. Du får kjøpt det på nett og i helsekostforretninger.

Skrevet

Den scruben så bra ut, er med fruktsyrer og huden blir sååå fin av det. Hvor bestiller du fra? Håper det er en norsk nettside.....

Vet ikke om en side som sender til Norge, men du får tak i det på kicks :) liker egentlig ikke "kicks-sminke", men Origins er virkelig bra og funker fantastisk for meg

Skrevet

Jeg har prøvd highlighter, men dette bare fremhever porene mine :(

Har du prøvd noe annet enn pudder? Jeg har selv veldig store porer, men krem eller flytende sitter veldig fint på huden. Jeg bruker Jemma Kidd dewy glow etellerannet, fåes kjøpt på feelunique.

Skrevet

Vet ikke om en side som sender til Norge, men du får tak i det på kicks :) liker egentlig ikke "kicks-sminke", men Origins er virkelig bra og funker fantastisk for meg

Da skal jeg sjekke på Kicks. Hva er galt med Kicks, de har jo alt mulig og alle slags merker...

Skrevet

Da skal jeg sjekke på Kicks. Hva er galt med Kicks, de har jo alt mulig og alle slags merker...

For min del er det mest det at jeg ikke har hatt noe særlig flaks med hudpleie fra merker som hovedsaklig forholder seg til kosmetikk (Chanel, Estee Lauder ++). Unntaket for meg er Estee lauder advanced night repair som jeg faktisk liker veldig godt. Selvsagt, om du finner noe der du liker så selvsagt er det bare å bruke, men for min hud har jeg ikke hatt noe flaks med produkter derfra, med unntak av da Origins som også er et hudpleiemerke fremfor noe annet.

Skrevet

Har du prøvd noe annet enn pudder? Jeg har selv veldig store porer, men krem eller flytende sitter veldig fint på huden. Jeg bruker Jemma Kidd dewy glow etellerannet, fåes kjøpt på feelunique.

er video som viser hvordan man kan sminke vekk store porer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...