Gå til innhold

Er brukte kjoler et "ikke" tema?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare spør fordi jeg har en nydelig brudekjole som jeg gjerne vil selge videre til en heldig brud. Jeg trodde det ikke ville være noen sak å få solgt den, ettersom den er en klassisk modell, og med en utringning som er helt identisk med 2004 modellene.( jeg giftet meg 2003) Jeg har lagt den ut for salg, men interessen har vært skuffende. Så da lurer jeg bare på om dere kommende bruder i det hele tatt vurderer å kjøpe en brukt kjole? Eller om det ikke er et alternativ. Uansett så ønsker jeg dere lykke til med kjole kjøp... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er brukt uaktuellt. Men jeg vet at det er maaange andre som velger å kjøpe brukt. Men det å selge en brukt kjole, er jo noe alle vil, og de kjolene finnes det jo selvsagt nok av :wink:

Lurt å legge inn annonser m/ designer-navn tror jeg, for det er jo ofte en spesiell kjole man kanskje har prøvd at man er ute etter. Det å lete etter en haug med "navn-løse" kjoler på bruktmarkedet er en dritt-jobb kan jeg tenke meg.

Håper jo også å få solgt kjolen min videre, men man må nok være tolmodig og virkelig gå inn for å legge inn annonser forskjellige steder (lokalavisa, nettet, mailingliste? m.fl). Bilde av kjolen, gjerne på modell, er nok også viktig.

Lykke til forresten!

Skrevet

Jeg kunne ha kjøpt brukt jeg, men kjolen jeg har funnet meg er såpass ny at jeg vet ikke om jeg hadde fått tak i den brukt. Har bare prøvd den jeg. Og det er jo 5 mnd bestillingstid, om den ikke kommer er jeg nok på bruktmarkedet ja.

Skrevet

Bruk navn ja - det er så mange som bare skriver "drømmekjole" "prinsessekjole" "brudekjole" i headingen. De gidder jeg ikke sjekke engang. Dessuten tror jeg at det er lettere å selge ved å bruke markedsplassen i norsk ukeblad eler hjemmet. Har du prøvd det?

Skrevet

Ja jeg har skrevet designer navnet i annonsen, og Demetrios kjoler er jo populære har jeg inntrykk av. Har ikke prøvd ukeblader, men det var jo en ide!

Skrevet

Jeg kunne også godt kjøpt en brukt kjole, men da måtte jeg ha funnet drømmekjolen.

Dessuten ville jeg ikke betalt flere tusen kroner for en brukt kjole, jeg syns kanskje det er litt ambisiøst å forvente halv pris selv om en kjole er brukt bare en gang.....

Tror dessuten det er adskillig vanskeligere å få solgt kjolen sin enn mange tror i utgangspunktet......

Skrevet

Jeg kjøpte brukt kjole.

Det handler nok om å legge den ut for salg på rett plass tror jeg og med bilde og designer navn, ellers tror jeg ikke mange gidder å sjekke den ut.

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med å kjøpe brukt. Men mamma skal sy min.

Hva slags modell er det? (liiit nyskjerrig her.) :-)

Skrevet

Jeg la kjolen min ut for salg på nett. Brukte navnet på kjolen i overskriften på annonsen og la inn bilde.Beskrev kjolen godt å satte opp mail adressen slik at folk kunne spørre om flere bilder. Jeg la også ut tlf-nummer og tilbød folk å komme å prøve. Jeg fikk utrolig stor respons på annonsen.På en månde var kjolen solgt. Jeg valgte å legge prisen litt lavere enn de andre brukte kjolene. Jeg tror ikke det er mange som vil betale 7000kr for en brukt kjole selv om det er halvpris av nypris.Eks 4900 ser mye bedere ut enn 5000 , det samme er 6900 osv. Det jeg tror ofte er problemet er at folk ikke får se kjolen. De får ikke prøvd den eller kjent på stoffet. Ofte bor de på en annen kant av landet enn deg å prøving vil bli vanskelig. Jeg var veldig ærlig i min annonse å skrev tydelig at kjolen trengte en rens.På den måten ville det ikke bli noen misforståelser og de som svarte på annonsen min var klar over at flekker kunne forekommer.Så markedsføring , ærlighet og pris er nokk det viktigste.

Da jeg giftet meg vurdere jeg å kjøpe en brukt kjole. Jeg prøvde kjolene i salong og lette etter de merkene og modellene jeg likte brukt. Hadde jeg funnet den modellen jeg lette etter ville jeg kjøpt den brukt.

Lykke til med salg av kjolen. Men en ting er jeg sikker på. Den dagen du får solgt den kommer du til å ønske at du kunne ha den. Jeg hadde hele tiden tenkt at å selge kjolen min gjorde ingenting.Men da den var sendt i posten savnet jeg den. Jeg skulle gjerne tatt på stoffet i den en siste gang. Sukk...........Men jeg er glad noen skal bruke den og håper vedkommende blir like lykkelig i den som meg. Beklager at jeg svasporet litt her , men jeg er litt snakkesalig i dag :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt kjole brukt, og er kjempefornøyd! Kjolen jeg til slutt kjøpte, er helt perfekt for meg. Gleder meg til å bruke den :P

Men jeg har inntrykk av at mange har problemer med å selge kjolen. Og det er nok flere grunner til det.

Det er mye som skal klaffe når man skal kjøpe brudekjole brukt. Selv har jeg bare sett på annonser der kjoleselgeren bor i Oslo. Jeg ville ikke kjøpe en kjole uprøvd og det er grenser for hvor mye tid jeg ville bruke på å reise rundt til kjoleselgere. I tillegg har jeg ikke en gang sett på annonser uten bilde.

I de annonsene som har bilde, må bildet være så fint at det frister meg til å prøve kjolen. Og dessuten må kjolen selvfølgelig være riktig størrelse. Det virker som om det er fryktelig mange kjoler i størrelse 36 til salgs, men hvis man selv er størrelse 40 så hjelper det jo lite.

Dessuten virker det som om mange prøver å selge kjolen altfor dyrt. Jeg ville aldri betalt 8-9.000 for en brukt kjole. Da kan man heller leie eller legge til litt og kjøpe en ny. Jeg har til og med sett en brukt kjole lagt ut til salgs på finn.no til 18.000 kroner. :o

Selv fulgte jeg med på finn, bryllupsweb, bryllupsdagen og her på kg når jeg jaktet på kjole.

Skrevet

Jeg ØNSKET virkelig å kjøpe brukt, jeg.

Synes brudekjoler er absurd dyrt, og synes det vill være en fordel å betale ca. 50% av prisen for en kjole som var brukt 1 gang. Jeg har en ganske kurant størrelse, så jeg tenkte at det ikke skulle bli noe problem å finne "min" kjole brukt.

Men NEI da......

Nesten ALT som er tilsalgs brukt er av prinsessekjole-typen, og absolutt ikke min stil. Jeg lette, og lette og lette, men fant ingenting som virkelig falt i smak. Dermed ble det nytt på meg likevel...(men ikke i 15.000 kroners klassen)

For de jentene som virkelig liker prinsessekjoler (og dem er det tydeligvis maaaange av), så skjønner jeg ikke at fler kjøper brukt. De ligger MANGE kjoler til salgs på nett, som er nettopp i den stilen mange her inne velger.

Jeg har også sett kjoler til salgs i nøyaktig samme modell som bruder på KG har valgt kjøpe nytt til dobbel pris (bla. Tex sin modell faktisk ;-))

Men det er klart, alle velger hva de selv vil gjøre, men halv pris for en kjole som er brukt 1 gang er ganske bra. Det er MYE å betale mellom 10 og 15 tusen for en kjole man skal bruke noen timer, så hvorfor ikke kjøpe brukt??

Skrevet

Jeg må også presisere at jeg aldri ville kjøpt kjole her i Norge, når jeg kunne betale 50% av kjøpesummen via Danmark. Ny kjole i Danmark, koster like mye som brukt her hjemme. Nå var jeg så heldig at jeg vant kjole :ler: , men dersom jeg selv skulle kjøpt måtte det ha blitt via Danmark. Deretter kunne jeg solgt kjolen her hjemme igjen til en ålreit pris (forhåpentligvis).

Gjest Muslingen
Skrevet

Leie kjole, eller kjøpe brukt har jeg ikke tenkt på engang. Min mor kjøper kjole til meg, og sa med ên gang at jeg fikk ikke lov til å finne en brukt kjole. Jeg skulle ha en kjole som er bare min. Hun er litt overtroisk... :wink: Og jeg skal ikke selge den etterpå heller... Skal taes vare på i all evighet.

Litt avsporing her; Jeg har en filletante og onkel som feiret 50 års bryllupsdag for ikke så lenge siden. Og hun hadde brudekjolen sin på seg. Tenk, den passet ennå, etter 50 år! Og onkelen min hadde dressen sin på seg, den som han giftet seg i. Skikkelig stilig!

Skrevet

For meg var det ikke et alternativ å kjøpe brukt når jeg kunne kjøpe en ny og ubrukt kjole på nettet til samme pris.

Har heller ingen ambisjoner om å selge kjolen min etter bryllupet (jeg gidder rett og slett ikke....). Istedet skal jeg beholde den som et kjært minne! :-)

Hadde jeg kjøpt en veldig dyr kjole så ville jeg nok imidlertid ønsket å få solgt den etterpå så jeg kunne få igjen noe av pengene.... :-)

Skrevet
..... Jeg har lagt den ut for salg, men interessen har vært skuffende. .....

Jeg har egentlig ingen gode svar hvorvidt brukte kjoler er et ikke-tema....men jeg lurte bare på HVOR du la den ut?! Prøvd www.qxl.no forresten ? Der kan man legge ut opptil 4-5 bilder av kjolen.

Hva kjøpte du kjolen for og hvor mye %-avslag har du? 50 %? 30%?

Lykke til iallefall :)

Gjest Lompa
Skrevet

For meg, som ønsker å beholde kjolen, var det uaktuelt å kjøpe noe brukt. Jeg vil ha en kjole som er bare min, som ingen har hatt før, og som jeg kan beholde og gjøre om til selskapskjole siden. Hadde jeg ikke brydd meg om DET, hadde nok bruktkjole vært det eneste alternativet, også med tanke på pris.

Skrevet

Brukt kjole var et ikke tema for meg. Sikkert mange fine, men følelsen av å ha en ny kjole på den store dagen var bare fantastisk. Litt av gøyen er jo å reise rundt å prøve forslkellige...

Gjest Poirot
Skrevet

Kunne gjerne ha kjøpt brukt, men ville prøvd den først og sett bilde. Men jeg har så sær kropp, derfor skal jeg få sydd.

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt brukt om ikke jeg hadde funnet så billige kjoler på nett... Slipper til og med toll på de! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg som kjøpte brukt kjole også kommer til å føle at den bare er min på den store dagen.

Kjolen har kun vært brukt av en brud før, og det kan man ikke se på den. Dessuten hadde jeg mye gøy av å reise rundt og prøve forskjellige brukte kjoler. Like moro det som brudesalonger, men kanskje litt mer jobb siden man må reise til mange forskjellige steder og bare prøve en kjole hvert sted.

Jeg betalte 6.000 kroner for en kjole som er perfekt for meg, inkludert underskjørt og et nydelig slør. Kjolen hadde kostet over 13.000 ny.

Jeg anbefaler gjerne å kjøpe brukt. Alternativet for meg var å leie, og det koster jo ofte enda mer. Leiekjolene er jo også brukt før.

Noen mener kanskje at dette virker fattigslig/gjerrig/stusselig, men jeg synes overhodet ikke det. Jeg vil også at alt skal være perfekt den store dagen, og jeg har ikke dårlig råd, men jeg synes det er galskap å legge 12-15.000 kroner i en kjole som skal brukes en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...