Gå til innhold

Et godt utseende VS et mindre bra utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på her om dagen rundt temaet utseende, og det kom flere innskytelser. Blant annet tenkte jeg på hvordan utseende virker inn på sosiale situasjoner. Er det vanlig å "unnskylde" pene mennesker hvis de gjør noe småflaut eller småteit sosialt sammenlignet med en som ikke er noe særlig pen og sjarmerende? Er det lettere å få sympati med pene mennesker?

Jeg har alltid tenkt at folk stiller mye større krav til pene mennesker.

Hvis en person er pen tenker jeg ofte at folk forventer en god selvtillit, at man har et bra og spennende liv og mye overskudd. Men kanskje folk stiller mer krav til pene mennesker, men samtidig har mer sympati for dem og føler en større velvillighet til å forstå om alt ikke er "optimalt"?

En kompis av meg påstår at pene jenter kommer unna med flaue ting, som stotring, nervøsitet og rare svar - dette blir heller sett på som søtt enn som rart. Hvis en mindre pen jente gjør det samme mener han at folk har en større tendenes til å bli irritert, eller å la det gå så langt som å tenke "å, for en taper" i sjeldne tilfeller.

Noen synspunkter??

Anonym poster: b55c98abe7cd6f746d6db3acb2c4016c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker liker å se på pene ansikter og pene kropper. Det ligger i vår natur.

Jeg vil si at jeg ofte får eg bedre førsteinntrykk av noen som har utssendet med seg. Det er jo bevist at pene mennesker ofte får en bedre jobb og bedre lønn, enn mindre pene mennesker. Dette kan være fordi pene mennesker har bedre selvtillit og selvfølelse, og derfor tør å satse på ting, men det kan også være fordi det å være pen er et fortrinn i seg selv. Jeg tror på sistnevnte.

Anonym poster: 67f7a5948ddf671bd4aac5c2513a0d2a

Skrevet

Helt klart at pene mennesker har det lettere ift jobb, de kan seile på utseende sitt når det gjelder flere ting.

MEN; noe mange pene mennesker ikke eier er sjarm og glimt i øyet- noe som er mye viktigere! De tror utseende er alt som teller. Takke meg til vanlige mennesker som ikke tar seg selv så høytidelig! Dessverre er ikke vi vanlige mennesker utrustet med like god selvtillit og "pondus"..

Skrevet

Pene jenter kommer unna flaue ting fordi de blir ikke sett på som oppmerksomhetssyke. Når hun gjør noe flaut så gjor hun bare noe flaut og det er så søtt.

Hvis en stygg jente gjør noe flaut så blir det sett på som et forsøk på å få oppmerksomhet.

Det er hvertfall det jeg fikk ut av noen kompiser da vi diskuterte dette for noen år siden.

Skrevet

Pene jenter kommer unna flaue ting fordi de blir ikke sett på som oppmerksomhetssyke. Når hun gjør noe flaut så gjor hun bare noe flaut og det er så søtt.

Hvis en stygg jente gjør noe flaut så blir det sett på som et forsøk på å få oppmerksomhet.

Det er hvertfall det jeg fikk ut av noen kompiser da vi diskuterte dette for noen år siden.

Godt resonnement!

Skrevet

Men det sotring og nervæsitet er ikke noe man gjør frivillig for å få oppmerksomhet.

Men ja pene mennesker slipper unna med mer uten å virke rar.

Skrevet

Hm, jeg tror det kommer mer an på sjarmen enn rent utseendet hva man kommer unna med. Hvis man kan le av seg selv kommer man helt klart unna med mye mer enn de som ikke klarer det. Pen eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...