AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg bor ved siden av to hankatter, kastrerte, flotte gutter. Jeg skal innrømme at jeg har lyst på de, de er så kosete, nesten hver morgen kommer de mot meg og koser meg når jeg går ut fra huset mitt til jobb. De har skåler ute på trammen og får noe mat og vann i dem, men når det fryser på får de ikke nytt vann. Eier har fått baby og gutta er ikke velkommen inn lenger.. Jeg ser de fra kjøkkenvinduet mitt, de ligger og prøver å varme seg på dørmatta, ene tvinna inn i den andre, så fantastiske gutter. I det siste har de blitt tynne og gufne, jeg møtte naboen over postkassene og spurte tilfeldig om hvordan det gikk med kattene, er det lenge siden hun hadde gitt dem snyltermedisin? Ja, hun ville ikke ta seg råd til det, ikke nå, og gutta fikk jo mat og vann, så de overlevde vel...... Oftere og oftere kommer de bort til meg for å kose når jeg sitter i godstolen ute, eller bare få litt oppmerksomhet og en godbit i form av en bedre pølse eller noen biffstrimler jeg etterlater dem etter middagen. I dag hentet jeg snyltermedisin til dem også, kostet 300kr jeg vet eier ikke kommer til å kaste etter meg, men det er dyrene som viser meg den største takknemlighet for at jeg passer på helsa deres uansett. Fine guttene, hadde de ikke vært så lojale og trofaste mot eieren sin, så hadde de for lengst fått flytte inn hos meg. Kanskje de tar tilbudet nå til vinteren.. Eier har ikke hverken tid eller plass til dem lenger. Og fra før av har jeg kattunger ingen ville ha. Håper de finner et hjem hos meg, alle sammen. Anonym poster: 8b8cebf0d1c848f26a1eff2a288054dd 5
summerrain Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Hva med å ta en prat med eier om du kanskje kan "overta" dem litt fram til hun evt kan ta dem igjen, eller for alltid? Jeg hadde hvertfall satt pris på det hadde det vært meg som var eier her Har selv en sånn katt her, bare jeg ikke vet hvem som eier den. Men den bor nå hos meg 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Jeg skal gå bort til henne med noen hjemmelaga rundstykker og legge frem forslaget ja, jeg kan ta de inn og ha de her en stund til babyen er større, eller de kan bli her for alltid og eier med barn er velkommen til å hilse på de når de vil. Valget er hennes TS Anonym poster: 8b8cebf0d1c848f26a1eff2a288054dd 3
Gjest Badebuksa Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 ..Så skaffer hun seg nye katter etterpå, jeeeee!
Gjest Lille-pus Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Full støtte til å ta en hyggelig prat med naboen Jeg ser ikke bort fra at hun kanskje vil bli utrolig lettet og med fornøyelse overlate 'gutta' til deg. Krysser 12 poter, 3 haler og 10 fingre (og 10 tær) for at dette går 'guttas' vei Kan du være snill og gi du oss en liten oppdatering etterpå ? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå