Gå til innhold

Ekskjæresten, en som forandret alt

Anbefalte innlegg

Gjest FlyingUnicorn
Skrevet

Hei.

Jeg har et lite problem og jeg lurte på om noen hadde noen tips for hva jeg skal gjøre.

I fjord sommer møtte jeg en person som forandret livet mitt. Vi ble godt kjent og til slutt ble vi sammen. Etter 6 måneder så flyttet vi sammen og vi hadde det generelt fint. Jeg var 19 og han var 24 år på dette tidspunktet.

Men vi hadde jo problemer som de fleste par.

Etterhvert så følte jeg at jeg mistet følelsene og at livet var kjedelig. Ingen av oss viste noen form for å gjøre ting sammen og jeg ble lei.

Til slutt så klarte jeg å være utro, noe jeg angrer veldig på og sliter enda med. Jeg holdt det ikke skjult og jeg sa det til han med engang. Dette er noe jeg virkelig aldri vil gjøre igjen og det gjør enda vondt å tenke på hvor mye dette såret han.

Selv om han tilga meg og valgte å fortsatt være sammen med meg så forandret ingenting seg for oss, det var mye rundt oss som gikk galt og vi mistet til slutt interessen for hverandre. I og med at ting var tungt så mistet jeg helt interessen for sex og det var her begynnelen på min deprisjon.

Etter noen måneder så ble det slutt. Og jeg var fri. Etter en stund så tok meg og en av kompisene til min kjæreste(ekskjæreste) kontakt. Og vi ble til slutt sammen og vi flyttet utrolig fort sammen.

jeg følte bare masse skyldfølelse ovenfor min eks kjæreste. Jeg tenkte på eks kjæresten min omtrent hver dag og om hvordan han hadde det. Jeg viste det ikke selv dette tidspunktet fordi jeg ikke tillot meg det, men jeg hadde enda sterke følelser for ekskjæresten min. Månedene gikk og vi bestemte oss for å fortelle at vi var sammen til min ekskjæreste før han fikk vite det av noen andre.

Jeg hadde det ikke noe bra og jeg ble til slutt bare en skygge av meg selv. Jeg hadde blitt veldig deprimert. Jeg likte ikke å gå ut, jeg tok ikke kontakt med vennene mine og jeg ville helst bare være for meg selv. Jeg følte ikke at jeg ville leve lenger. Jeg begynte å gå til psykolog og ting ble litt bedre, men jeg følte meg fortsatt verdiløs.

Her om dagen reiste jeg til min mor og jeg fikk litt tid for meg selv. Jeg begynte å innse ting. Jeg begynte å kjenne på følelsene mine og ikke grave meg under dem.

Jeg har nå slått opp med kjæresten og jeg har fått snakket ut med ekskjæresten. Og ting er egentlig helt ok, men følelsene mine for ekskjæresten er sterke og jeg merker at han har noen følelser for meg å. vi er venner og det synes jeg er utrolig fint.

Men jeg tror han er veldig redd og vil derfor ikke at det skal være noe mere enn bare vennskap.

Jeg lurer bare på hvordan jeg kan få han til å kanskje få tillit og følelser for meg.

Jeg har jo innsett utrolig mye etter det ble slutt og jeg har sett hvordan jeg var, og jeg vet det er ting jeg kan forbedre meg på og ting jeg kan gjøre annerledes.

Håper noen har forslag og noen meninger rundt dette. Og er det noe dere lurer på som har med saken å gjøre, så må dere gjerne spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...