Alice123 Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg vil overaske min kjære med juleverksted! Vi er voksne, og overhodet ikke flink med hendene. Forslag til hva vi kan lage? Jeg tenkerå kjøpe noen sånne gjør-det-selv ferdigpakker fra Panduro, men er også koselig med ting laget fra bunnen av! Forslag til hva vi kan spise og drikke, eller andre aktiviteter? Jeg tenker å gjøre en romantisk og koselig helg ut av det Alle forslag.motaes med stor takk!
Solsenga Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg ville satset på å bake sammen! Kanelboller, skolebrød, pepperkaker eller lignende. Kos dere med gløgg/ te/ kakao og fersk bakst! Kanskje også en klassisk Disneyfilm? Eller trolldeig! Koster ingenting og veldig enkelt og greit. Vet ikke hva slags forhold dere har, men jeg hadde mest sannsynlig laget vulgære ting..... (Hvis ikke; troll, nisser, snømenn, griser, pynt til å henge på julegavene osv) Endret 12. november 2012 av Solsenga
Gjest Gagaen Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Noe så enkelt som å kjøpe glanspapir og lage lenker ? Eller kremmerhuskurver ? Det viktigste er å gjøre noe kos sammen , ikke at det er avansert . En pause med kaffe / gløgg/ kakao setter prikken over i-en .
Chloe- Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Hva med et avansert pepperkakehus? En hengebro eller et eiffeltårn for eksempel?
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2012 Tusen takk for fine forslag! :D
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2012 Likte ideene om å bake noe sammen! Å bygge pepperkakehebgebro er nok ikke helt i vår liga....
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2012 Så kan vi ha risgrøt til lunch? Med mandel! Målet er å være litt barnslige og gjøre noe koselig sammen. Jeg har mange gode minner fra barndommens jul, og vil gjennskape disse. Men samtidig blande inn fordelene vedbå være voksen. Gløgg med rødvin!
Bachata Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Å filte julekuler er enkelt og gir fin julepynt synes jeg. Prøvde meg på det for første gang selv, og det tar litt tid, men er enkelt. Du finner både ull, isoporkuler og hjerter på Panduro, og nåler til å filte med. Det trengs ikke noe vann eller såpe eller noe, du bare stikker ulla mange ganger med filtenål, ned i isoporkula/hjertet, så blir det fast og filtet. Kan også pyntes med perler stukket inn etterpå med nåler og litt lim.
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2012 Filting driver jeg faktisk med på fritiden, så der har jeg allerede masse utstyr! Derimot litt redd min kjære skal syntes.det.er.kjedelig
Ruskemor Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Hva med å lage drops, forskjellige konfekter og hjemmelagd gløgg til kos på kvelden? Du får kjøpt pakke til å lage drops hos Panduro. Høres ihvertfall kjempe koselig ut det du har tenkt til og du har nesten krav på deg til å fortelle hva du finner på tilslutt 2
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2012 Dropslagesett har jeg faktisk også liggende hjemme! Slik det ser ut nå, skal vi lage noen sånne "gjør det selv"-pakker fra Panduro og Nille (Nille har like fine som Panduro, men til en femtedel av prisen!). Spise risgrøt med mandel i! Lage pepperkaker og kanskje krumkaker! Lage gløgg. Jeg jobbet en gang med en partysvenske som ga meg opøskriften på hvordan brygge eget gløgg (som blir til alkohol).
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2012 Kanskje også lage drops, men jeg husker det var en stressende affære. Men vi kan jo "lage" konfekt og ha det i søte bokser vi pynter selv
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2012 Joda, vi skal lage konfekt. Jeg kan kjøpe nøtter og nugat og ekte marsipan og lys og mørk sjoklade, så kan vi smelte om og pakke inn og kose oss. Så kan vi dekorere små bokser vi kan ha dem i... Skal se om jeg finner noen fine oppsrifter på hjemmelaget konfekt der ute! Noen som har forslag til hva vi kan spise? Riskrøt til lunch er allerede bestemt, men hva kan vi ha til middag?
Fantomina Skrevet 12. november 2012 #15 Skrevet 12. november 2012 Pinnekjøtt eller ribbe! Lager seg praktisk talt av seg selv mens dere styrer med konfekten.
Alice123 Skrevet 12. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2012 så mange fine tips! Tusen takk!
Harlequin Skrevet 12. november 2012 #17 Skrevet 12. november 2012 Risengrøtlunsj, sy filthjerter, lage lenke, bake og pynte pepperkaker eller pepperkakehus, gløggpause, en ålreit julefilm, ake og/eller base i snøen, gå en tur i måneskinn og snø hvis en er heldig med været...
Gjest Ellab Skrevet 14. november 2012 #18 Skrevet 14. november 2012 Dette vil jeg få til også! Hørtes så koselig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå