Gå til innhold

Svigermor med problemer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigermor som har litt psykiske problemer, hun har i mange år vært deprimert og har mye angst.

Dette går utover veldig mye, bl.a. stemningen i familien. Man må gå på tærne når man er der, for ALT man sier taes på feil måte. I helgen var vi der, og vi snakket om leger, influensa osv. Jeg sa at jeg ikke pleide å gå til legen når jeg hadde influensa, siden de uansett ikke kan gjøre noe med det. Da fikk jeg en fæl skyllebøtte om at når man har hatt influensa sammenhengende i 4 måneder trenger man en antibiotikakur. Jeg prøvde å si (på en fin måte) at antibiotika ikke hjelper mot influensa, og da ble hun skikkelig forbanna.

Det samme gjelder alle mulige andre ting der hun mener at hun har rett, og det virkelig ikke stemmer. Hun tvinger meg bl.a. til å kle på ungene masse klær, tepper og dyner når de har feber, selv om dette ofte kan være direkte farlig. Hvis jeg ikke gjør det er jeg en dårlig mor som påfører barna mine sykdom.

Hun truer med selvmord for alle slags tilfeller, bl.a. da sønnen hennes på 25 år endelig tok mot til seg og bestemte seg for å flytte hjemmefra.

Hun lager store konspirasjonsteorier mot alt fra NAV til barnevernet og politiet, og de fleste som jobber her i landet er tydeligvis del av en mafiabande som prøver å gjøre livet surt for folk flest.

Hun tror på alt hun leser og hører, og serverer det som sannheter, og alle som ikke er enige er dumme.

Nå er det kommet til et punkt der jeg ikke lenger orker å forholde meg til alt maset hennes, og der man hele tiden må ta hensyn til hva man sier fordi hun lager diskusjoner og krangler om så mye. Hjelp vil hun ikke ha, hun prøvde psykolog og antidepressiva for 10 år siden men det hjalp ikke, så da gidder hun ikke.

Noen tips til hvordan jeg skal klare å forholde meg til henne? Jeg blir helt tussete av å hele tiden bli kjeftet på... (Det er ikke bare meg forresten, hun kjefter på alle rundt seg hvis de er uenige med henne).

Anonym poster: de4bf3c85ea17221128411a89f35136d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...