Gå til innhold

Trenger hjelp! Fornye bad på en helg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Meg og min søster vil gjøre noe fint for mamma og pappa nå før jul som en slags kalendergave/takk for all hjelp. Familien har hatt noen tøffe år, så det fortjener de!

Men vi har ikke noe stort budsjett. Det er snakk om ett gammelt, nedslitt bad, som de uansett skal pusse opp med tiden, men jeg vet at de hater det sånn som det er nå, og at de gjerne skulle hatt ett nytt bad. Gjerne før alle juleselskapene.

Planen til nå er å male veggene egghvite og tak/lister hvite. Kanskje kjøpe inn ett par nye badehåndkler og tepper. Altså ingenting stort skal byttet ut. Men har dere flere forslag til hvordan vi kan få ett "nytt" bad?? Gulvene er skikkelig stygge og sitte, med blå og hvite fliser, hvilke farger passer til dette?

Setter STOR pris på alle innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte forresten å fortelle om veggene, som kanskje er hovedproblemet. De er typisk gammel baderomsinnredning, altså helt glatte og blanke nede(ubehandlet gult, ikke trevegger, er mer som plater), list i ca brysthøyde, pyntekant, så hvit strievegg. Går det an å male dette?

Skrevet

ja med våtromsmaling fra feks jotun kan du male dette, ellers er det stadig salg på innredning rundt omkring og det er ganske billig hos feks ikea ;-)

Skrevet

Høres ut som respatexplater nederst. Er det det så må du slipe over sånn at du får rufset opp overflaten før du legger på grunning.

Jeg hadde tatt noen bilder av badet, nærbilder også og spurt i en malerforretning.

Anonym poster: 2fc11f01afe45ab81b6628ab07a96dd7

Skrevet

Så snille dere er :) I tillegg til å male så kan dere vurdere å gjøre noe med belysningen, mange eldre bad har grelt lys. Dersom det er mulig så kan det bli stor forandring hvis dere bytter ut lamper på badet. Hvis det ikke lar seg gjøre å bytte lampe, så kan nye lyspærer/rør også gjøre susen.

Skrevet

Tror det fint går å male fliser også, med riktig maling!

Skrevet

Hvis det blir for omfattende å gjøre noe med gulvet kan dere kjøpe slike små badematter på Jysk eller liknende butikker. De finnes i mange farver og tåler vaskemaskin.

Ny do-børste, tannglass, håndklær osv i samme farve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...