Gå til innhold

Jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere andre single..hvordan takler dere at tradisjoner rundt dere til en viss grad brytes litt opp ved at søsken o.l får seg kjærester og samboere?

Det er ikke så mye tradisjoner i slekten min om masse juleselskaper og samling med hele slekta lenger (det var mer når alle de "gamle" levde og vi var barn), men julefeiring for meg er likevel mamma, pappa, søstern min og jeg.

For meg er det juleferie og kunne dra hjem til mamma og pappa og bare slappe helt av og kose meg, ikke måtte noen ting osv.

Men alltid har søstern min vært en del av det også, da hun har bodd hjemme inntil i fjor. Men nå har hun samboer og leilighet. Og denne julen kommer hun ikke til å være så mye hjemme hos mamma og pappa som vanlig.

Dette gjør veldig vondt for meg. Jeg gleder meg utrolig mye til å ha fri og kunne slappe av og kose meg hjemme med mamma og pappa, og jeg skjønner jo at søstern min ikke vil flytte inn der i en uke sånn som jeg kommer til å gjøre.

Jeg bor jo alene i en leilighet i byen og KAN ikke sitte der alene i jula når alle venner etc har dratt hjem til sine respektive steder og familier.

Men hun har jo da altså samboern sin og og.

Jeg føler meg på en måte litt tilsidesatt, at jeg og tradisjonene blir satt tilside, det blir oppbrudd i ting slik de har vært (det er trist i utgangspunktet), men for meg som da ikke har noen andre, så blir det veldig vanskelig. Hun kommer jo til å være der litt, men det er noe med det at det ikke er det eneste for henne lenger :(

Hvordan har dere ande single som er i midten av 20åra og oppover, det i jula?

Anonym poster: d9bbb10232557e6d1e75ac501fe23ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter litt med det samme. Min søster har nå fått både mann og barn, og i tillegg flyttet mange timers kjøring unna, og fått en jobb som innebærer at hun ikke alltid kommer til byn i det hele tatt i julen.

Det er klart det er litt trist når ting endrer seg til det man ikke ser til det bedre. Før var julekosen alltid å se filmer og spille spill og spise julegodt med min søster. Nå har hun aldri tid til slikt selv om hun er i byn, for da må hun besøke svigerfamilien i tillegg til egen familie, og så skal de farte rundt når de først er kommer helt til byddn.

Det var ganske rart første julen helt uten henne. I år kommer de ikke til byn i det hele tatt. Nå er i tillegg besteforeldrene mine gått bort, så på julaften blir det bare meg og mine foreldre.

Jeg gruer meg til den dagen de finner ut at de skal invitere mine foreldre oppover i julen... Da blir jeg helt alene igjen i byn.

Anonym poster: 613c355bd3c36377e3962fb9c95f16fb

Skrevet

Det er bare å bli vant til at du ikke har eierskap til julen lenger. Barnefamiliene bestemmer alt.

Anonym poster: a73b673650588dfdfc8324396ce3e872

Skrevet

Jeg sliter litt med det samme. Min søster har nå fått både mann og barn, og i tillegg flyttet mange timers kjøring unna, og fått en jobb som innebærer at hun ikke alltid kommer til byn i det hele tatt i julen.

Det er klart det er litt trist når ting endrer seg til det man ikke ser til det bedre. Før var julekosen alltid å se filmer og spille spill og spise julegodt med min søster. Nå har hun aldri tid til slikt selv om hun er i byn, for da må hun besøke svigerfamilien i tillegg til egen familie, og så skal de farte rundt når de først er kommer helt til byddn.

Det var ganske rart første julen helt uten henne. I år kommer de ikke til byn i det hele tatt. Nå er i tillegg besteforeldrene mine gått bort, så på julaften blir det bare meg og mine foreldre.

Jeg gruer meg til den dagen de finner ut at de skal invitere mine foreldre oppover i julen... Da blir jeg helt alene igjen i byn.

Håper virkelig søsteren din er oppegående nok til å invitere deg også ;) hvis ikke vet jeg at mine foreldre hadde blitt hjemme i julen. Hvis alternativet var at det ene barnet måtte feire jul helt alene.

Skrevet

Håper virkelig søsteren din er oppegående nok til å invitere deg også ;) hvis ikke vet jeg at mine foreldre hadde blitt hjemme i julen. Hvis alternativet var at det ene barnet måtte feire jul helt alene.

Joda, men selv om hun inviterer betyr ikke det at jeg faktisk kan komme... Får ikke nødvendigvis fri fra jobben, og ettersom det er rundt 5 timer å kjøre, og skal klaffe med ferger, så er det ikke bare å svippe innom. Og jeg kjenner jeg virkelig ikke har lyst til å faktisk bo der, stuet sammen med hele hennes familie og mine foreldre, og være femte hjulet på vognen og den som er utenfor hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...