Gå til innhold

HÅRKRISE! Hvilken shampo til mitt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp. Er så fortvilet over håret mitt.

Det er langt, lysebrunt og noe tynt. Håret mitt blir EKSTREMT fort fett på toppen, ikke i lengdene. I lengdene er det tørt. Når jeg har fett hår og "klorer" i hodebunnen så får jeg talg under neglene! ( Jeg MÅ vaske det annen hver dag, ellers ser det ut som noen har kastet olivenolje i hårbunnen) I tillegg har jeg merket at jeg mister mye hår når jeg vasker håret. Det er nesten slik at jeg begynner å få viker!!!!! Hva skyldes dette da?

Så jeg tenker at det kanskje skyldes at håret mitt er tørt og dermed overproduserer talg?

Skal jeg satse på en shampo for fet hodebunn og heller ta en hårkur for tørt hår? Eller burde jeg finne en shampo for tørt hår, slik at det får fuktighet?

Og ikke minst, har noen av dere prøvd shampoen fra Kérastase Cristalliste? Muligens denne vil hjelpe?

Takk :trist:

Anonym poster: c267798d4f87385f5ccb26d0bae16134

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg sliter med det samme. Jeg bruker Joico for tørt hår, moisture treatment shampoo og balsam eller noe sånt noe.

Men jeg fikk ikke dette problemet på alvor før jeg skifta p-pille merker, da ble det forjævlig, slik du beskriver!! Jeg må slutte på p-pilla jeg går på nå, prøvde å la være å vaske håret på en 4-5 dager, og fyy faen som det så ut..... stod nesten av seg selv.

Anonym poster: 82caa7c058a4e699fa733bee8efcd4c5

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen. Får håpe noen har noen gode tips her inne!

Anonym poster: 3d2de8850f8846e42175a3bcab987d66

Skrevet

Prøv å ta suplex-B vitamin! Gjorde underverker for mitt hår.

Anonym poster: ac255b82673097a6418c37fb299945b5

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Henger meg på! Har helt likt hår selv. Tørt i lengdene med fet hodebunn.

Skal prøve suplex b vitamin. Men hvilken shampo da?

Jeg er også nyskjerrig på Kérastase sin nye serie Cristalliste.

Endret av LonelyAngel
Skrevet

Kérastase har en shampoo som ser ut til å passe veldig bra, nemlig Bain Divalent, som beskrives til å passe for fet hodebunn og "sensitised" i tuppene. Jeg vet flere med langt hår som bruker denne med hell. Det er typisk at langt hår er slitt og tørt i tuppene, men fetere i hodebunnen fordi hudfettet ikke klarer å trenge så langt ut. I tillegg er det lurt med en leave-in som brukes kun i tuppene.

Skrevet

Kérastase har en shampoo som ser ut til å passe veldig bra, nemlig Bain Divalent, som beskrives til å passe for fet hodebunn og "sensitised" i tuppene. Jeg vet flere med langt hår som bruker denne med hell. Det er typisk at langt hår er slitt og tørt i tuppene, men fetere i hodebunnen fordi hudfettet ikke klarer å trenge så langt ut. I tillegg er det lurt med en leave-in som brukes kun i tuppene.

Jeg prøvde denne shampoen, men den var helt krise for hodebunnen min. Jeg fikk skikkelig irritert hodebunn, og pleier aldri ellers å få det. Jeg syns heller ikke at jeg fikk noe mindre fett hår. Men selv om den ikke funka for meg kan det godt hende at den er super for andre :)

Anonym poster: ed83938b1f9fdb380935ca0b53cdaddf

Skrevet

Jeg prøvde denne shampoen, men den var helt krise for hodebunnen min. Jeg fikk skikkelig irritert hodebunn, og pleier aldri ellers å få det. Jeg syns heller ikke at jeg fikk noe mindre fett hår. Men selv om den ikke funka for meg kan det godt hende at den er super for andre :)

Anonym poster: ed83938b1f9fdb380935ca0b53cdaddf

Skal prøve den. Takk :)

Andre tips?

Ts

Anonym poster: c267798d4f87385f5ccb26d0bae16134

Skrevet

Bain divalent ser nå ut til å være til nettopp ditt problem. Har ikke prøvd den selv, men Kérastase har stort sett veldig gode produkter. Hvis jeg var deg, ville jeg gitt den en sjanse. Cristalliste vil jeg ikke tro er noe for deg, du har jo et problem med dette, ikke bare at det er litt tørt i lengdene og fetere i hodebunnen.

Hår er dødt, så det kan ikke være grunnet tørt hår at hodebunnen produserer talg. Men det kan hende du gjør et eller annet som tørker ut hodebunnen og dermed gjør den fet? Det var kanskje det du mente?

Det er også mulig at hodebunnen er irritert. Kérastase har en serie som balanserer den, den heter Biotic.

http://www.kerastase.co.uk/products/biotic/irritated-scalp-normal-to-combination-hair.aspx

Skal kjøpe den selv når jeg går tom for sjampo, husker bare at den var god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...