Gå til innhold

Hva synes dere om en som er utdannet sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om en som er utdannet sykepleier?

Jeg er halvveis i sykepleieutdanningen og hater det. Har så lyst til å slutte, men klarer ikke, ettersom jeg er halvveis. Jeg vet heller ikke hva jeg skulle studert om jeg sluttet. Orker ikke tanken på å ha kastet bort 1,5 år. Ikke minst når jeg har "lidd" meg gjennom de 1,5 årene.

Når jeg er ferdig utdannet føler jeg at at det ikke vil glede meg å svare folk som spør hva jeg driver med at "Jeg er utdannet sykepleier". Er ikke noe jeg kommer til å være stolt av..

Hva mener/tenker/synes dere om sykepleiere?

Anonym poster: a5d93965b7cfe9c582e453bb798183af

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du misliker studiet ditt så innmari så bør du bare slutte, og finne deg noe annet, iallefall hvis du misliker det i frykt for hva "folk vil mene".

Jeg er sykepleier, og liker faget mitt!

Endret av maya76
  • Liker 3
Skrevet

Sykepleier... Det er ikke et høystatus-yrke, men jeg forbinder alltid sykepleiere med noe positivt, og jeg er ganske dømmende til vanlig. Kan ikke helt forstå hva som er så ille med det? Jeg er enig med maya76, hvis det er så ille, bør du slutte.

Anonym poster: b6ebf9253bffacc2ebfc08bbe4887f0c

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg er halvveis i sykepleieutdanningen og hater det. Har så lyst til å slutte, men klarer ikke, ettersom jeg er halvveis. Jeg vet heller ikke hva jeg skulle studert om jeg sluttet. Orker ikke tanken på å ha kastet bort 1,5 år. Ikke minst når jeg har "lidd" meg gjennom de 1,5 årene.

Når jeg er ferdig utdannet føler jeg at at det ikke vil glede meg å svare folk som spør hva jeg driver med at "Jeg er utdannet sykepleier". Er ikke noe jeg kommer til å være stolt av..

Sykepleiere er like viktige som leger på sitt arbeidsfelt. Du er en snobb! Hvorfor begynte du i det hele tatt på sykepleiestudiet?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet (endret)

Hadde jeg ikke vært liiiiivredd for sprøyter, ville jeg også vurdert sykepleier. Tenk på alt det gode du gjør for andre mennesker! Og, alle arbeidsdager er forskjellige! All ære til de som er sykepleiere :)

Endret av oreokaka
  • Liker 1
Skrevet

Sykepleieryrket syns jeg er et flott yrke! Men om du ikke liker det så ikke tving deg i gjennom det bare fordi du er halvveis. Hvis du aldri kommer til å bruke utdannelsen din, så hva er vitsen?

• Liker 1
Skrevet

Du burde være glad du utdanner deg til sykepleier, du har høyere lønn, mer respekt på arbeidsplassen og mer du skulle ha sagt enn f.eks helsefagarbeidere/hjelpepleiere og assistenter. Du slipper nesten alt tungarbeidet med tunge stell, men kan heller kose deg med å sette sprøyter og trille piller.

Anonym poster: 76f66e6182c1f6c287b7fb3d718e486a

Skrevet

Er det utdanningen og jobben du ikke liker? Eller er det tanken på å si at du er sykepleier som plager deg?

Det er jo to forskjellige ting.

Og jeg skammer meg hvertfall på ingen måte over å si jeg skal bli sykepleier. Jeg er mye mer stolt enn skamfull.

Skrevet

Du burde være glad du utdanner deg til sykepleier, du har høyere lønn, mer respekt på arbeidsplassen og mer du skulle ha sagt enn f.eks helsefagarbeidere/hjelpepleiere og assistenter. Du slipper nesten alt tungarbeidet med tunge stell, men kan heller kose deg med å sette sprøyter og trille piller.

Anonym poster: 76f66e6182c1f6c287b7fb3d718e486a

Selvfølgelig har man høyere lønn som sykepleier enn som hjelpepleier. Sykepleiere har forresten mye tungt arbeid. Hvert fall mamma som jobber på intensiv-avdeling.

Anonym poster: b6ebf9253bffacc2ebfc08bbe4887f0c

Skrevet (endret)

Jeg tenker at sykepleiere er hverdagshelter som fortjener stor respekt for den jobben de gjør.

De skal ikke bare trille piller og tørke romper, men også gi trygghet for de som er avhengige av dem.

Og når jeg sier trille piller, så mener jeg ikke at de bare tanketomt plukker ut det som legen har sagt, de skal også kunne gi noen medikamenter uten at legen har ordinert det på forhånd, og for å kunne det må sykepleieren ha peiling på medisiner, og også kjenne til den individuelle pasientens spesielle situasjon. Legen er en figur som plutselig er der, og like fort borte vekk. Det er sykepleierene som passer på pasientene og sørger for at sykehusene faktisk går rundt og gir pleien pasientene trenger for å overleve. Hjelpepleierene skal også ha respekt for det de gjør, men det er nå en gang ikke temaet her.

Jeg håper du finner ut av hva du vil bli, for sykepleier syns jeg ikke at du skal bli om du ikke har stolthet over yrket. Du skal tross alt jobbe med mennesker i en veldig sårbar situasjon og være både en profesjonell helsepleier og omsorgsperson. Kanskje du kan bruke utdannelsen din til å jobbe innenfor farmasi? Hudpleie, et eller annet? Du må jo heller ikke bli "bare" sykepleier om det er det som plager deg, du kan jo ta videreutdanning og spesialisere deg på et felt?

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...