AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Har lenge vært innmari trøtt, slapp, svimmel, sliten og tiltaksløs, så jeg tok en haug med blodprøver. Alt var normalt, men jern var veldig lavt, selv om Hb var normal (12.4). Fikk brev fra legekontoret igår om å kontakte legen over helga... Hva kan det komme av da? Jeg spiser sunt, er normalvektig, trener 4 ganger i uken, har ikke kraftig menstruasjon, er ikke blodgiver.. Ble litt nervøs jeg! Anonym poster: 3cb6eb4666a12896896c67af2c8c7b70
antibac Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Hadde det samme, jernlageret mitt var på 10, men Hb var normal. Jeg hadde også D-vitaminnivå på 17, fikk beskjed om at den skulle være på minst 70, helst 100. Jeg trente også 4 ganger i uka. Problemet mitt tror jeg var at jeg spiste for lite i forhold til det jeg trente, og at det ble mye av den samme maten. I tillegg mistet jeg ca 8 kg på 7-8 uker. Det er det jeg TROR er grunnen til mine lave nivåer, men kan ikke være sikker. Jeg er fortsatt sliten og trøtt hele tiden (har vært det i 10 mnd nå), så har tatt nye prøver selv om de jeg tok i sommer var normale igjen. Blææ. Men ja, spiser du nok?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Hadde det samme, jernlageret mitt var på 10, men Hb var normal. Jeg hadde også D-vitaminnivå på 17, fikk beskjed om at den skulle være på minst 70, helst 100. Jeg trente også 4 ganger i uka. Problemet mitt tror jeg var at jeg spiste for lite i forhold til det jeg trente, og at det ble mye av den samme maten. I tillegg mistet jeg ca 8 kg på 7-8 uker. Det er det jeg TROR er grunnen til mine lave nivåer, men kan ikke være sikker. Jeg er fortsatt sliten og trøtt hele tiden (har vært det i 10 mnd nå), så har tatt nye prøver selv om de jeg tok i sommer var normale igjen. Blææ. Men ja, spiser du nok? Ts; Mulig jeg ikke spiser nok.....men tror jeg har et ok kosthold... Er 1.72 og 60kg, så er innenfor normalen på vekt. Spiser 4-5 måltider om dagen, tar multivitamin og fettsyrer daglig. Jeg slanker meg ikke, så tviler egentlig på at det er dårlig matinntak... Men; jeg skal egentlig ta vit B12-injeksjon regelmessig pga jeg har dårlig produksjon av det, og nå er det veldig lenge siden sist pga jeg har helt glemt av den, så mulig det er der problemet ligger.. Anonym poster: 3cb6eb4666a12896896c67af2c8c7b70
antibac Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Ts; Mulig jeg ikke spiser nok.....men tror jeg har et ok kosthold... Er 1.72 og 60kg, så er innenfor normalen på vekt. Spiser 4-5 måltider om dagen, tar multivitamin og fettsyrer daglig. Jeg slanker meg ikke, så tviler egentlig på at det er dårlig matinntak... Men; jeg skal egentlig ta vit B12-injeksjon regelmessig pga jeg har dårlig produksjon av det, og nå er det veldig lenge siden sist pga jeg har helt glemt av den, så mulig det er der problemet ligger.. Anonym poster: 3cb6eb4666a12896896c67af2c8c7b70 Hva spiser du til de forskjellige måltidene da? Hva er en typisk dag for deg? Hva var B12-nivået ditt da? Var det normalt? Hvis ikke, er det jo sikkert det! Lavt jernlager med normal blodprosent gir normalt ikke tretthet...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Hva spiser du til de forskjellige måltidene da? Hva er en typisk dag for deg? Hva var B12-nivået ditt da? Var det normalt? Hvis ikke, er det jo sikkert det! Lavt jernlager med normal blodprosent gir normalt ikke tretthet... Jeg vet ikke helt hva B12 lå på, men jeg tok ei sprøyte før helga, og synes jeg aner litt effekt.... Normalt så spiser jeg; 2 ryvita med leverpostei, rødbeter, lettmajones, 1 glass lettmelk, 2 kopper kaffe 1 hjemmelaget juice av grapefrukt og appelsin Trener 45 min løping og 20min styrke Etter trening; 1 glass melk med sjokopulver før dusjen, etter dusj; f.eks omelett av 2 egg, skinke, krydder, jarlsberg og sjalottløk Middag; f.eks 1stk stekt torsk, 1 potet, revne gulrøtter, løk og lettrømme Mellommål; druer, mandler, banan.. Kvelds; 2 ryvita med lettere fløtemysost og 1 kopp te, evt 4 gulrøtter i staver med dipp laget av kesam og dippmix Drikker vann, melk, te, kaffe i hverdagene.. (jeg spiser ikke brød, for jeg tåler dårlig hvete) Anonym poster: 3cb6eb4666a12896896c67af2c8c7b70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå