Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre med etterveksten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig mørkeblond, men har tidligere foliestripet håret 'all over' med blonde highlights hos frisør. Selv om ikke etterveksten er like ille som hvis jeg var helbleiket så er den merkbar. Det letteste ville vært å foliestripe hele sulamitten igjen, men er det noe jeg kan gjøre for å dempe kontrasten? Vil det f.eks se rart ut hvis jeg bare får noen få foliestriper oppå det mørke?

Målet er liksom og ha et hår som ikke krever regelmessig farging hos frisør, men som kan få vokse ut litt 'fint' om noen skjønner hva jeg mener :)

Anonym poster: 43027ee9691005616778d6728965353b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å heller legge striper i din egen farge litt tilfeldig fra ettervekst og ut i tuppene? Om du skjønner hva jeg mener?

Downlights kalles det vel.

Anonym poster: 7f1c72cfdd6d88ee16de8ba60bd1475c

Skrevet

Hvis du er opprinnelig mørkere enn det du farger over med vil du alltid ha ettervekst. For å dempe kontrastene kan du få frisøren til å legge inn striper i en videre nyanseskala av fargen, slik at du får flere toner i håret og dermed også mer spill. Dersom du toner ned i stedet for opp, og således striper litt nærmere din egen farge, vil dette + spillet også føre til at kontrastene blir mindre, og dermed vil du kunne få et naturlig resultat som holder seg fint lenger, og som ikke skriker "på tide å ta etterveksten" etter kun et par uker. Men det er avhengig av at du ikke farger for langt unna originalfargen - det vil alltid være forskjell på det som har blitt farget og det som kommer naturlig ut. :)

Skrevet

Jeg har vært i samme "hår-situasjon" som deg. Tidligere helbleket jeg håret mitt, og det ble ikke spesielt pent da håret mitt etter hvert vokste ut. Så fortsatte jeg med tette foliestriper, men enda ble det litt for "fake blonde", så nå tar jeg ikke sååå mange foliestriper lengre. I tillegg har jeg tatt noen striper på det blonde håret mitt som er i den samme fargen som min naturlige(mørk blond/lys brun). Det ser mye mer naturlig ut, pluss at man ikke trenger å ta etterveksten så ofte. Det blir riktig nok mørkere etter hvert, men som sagt ser det mye mer naturlig ut. Tidligere burde jeg nesten ha gått til frisøren hver 2.-3. uke(så vokser håret mitt ganske raskt, da), men det går jo rett og slett ikke. Nå kan jeg gå 2-3 mnd, uten at det ser "rart" ut. :)

Anonym poster: dfbde5f8a141ccc03308e1cdd7ac32a2

Skrevet

Takker virkelig for svar :) Her var det mange gode tips!

Anonym poster: 43027ee9691005616778d6728965353b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...