Gå til innhold

Min unge biter og slår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 16 mnd biter og slår andre. Han er en aktiv skjønn liten gutt. Han har det kjempe bra og trives i barnehagen. Han får masse kjærlighet av oss foreldre,besteforeldre tanter og onkler. Han er god og skal klemme og gi suss til de fleste. Men han biter i bhg og det er blitt ett sånt problem at jeg måtte snakke med en ansatt i bhg om det. De mente at det var hannes måte og ta kontakt på. Noe jeg er enig i fordi at min sønn kan gå rundt og smile og kose seg og plutselig bare sette et høgg i en eller annen. Derfor må det gå en ansatt i bhg hele tiden etter han og følge med og averge bitt på andre barn. Han kan sitte på fanget mitt og vi synger og koser oss så plutselig kan han slå eller prøve og bite. Skjønner ikke hvorfor han gjør det? Han klør jo i tennene, dentidox bruker vi, men så slår han jo også. Visst det er noe han ikke får til feks en leke henger litt fast, blir han rasende viss han ikke får tak i den. Og når jeg da skal prøve og hjelpe han kan han slå. Jeg har gjort som bhg sier: ikke si for mye NEI! Heller prøve og si: mamma vill ikke at du slår meg eller biter meg for da får mamma au. Mamma vil heller at du skal være god med meg(stryke på kinnet) da gir han seg, men tar ikke lange tiden før han er på han igjen.

Dette er veldig frustrerende for jeg frykter at de andre barna skal bli redd han og støte han ut. Noen med erfaringer med bitebarn? Jeg hadde satt stor pris på noen tips og erfarings delinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...