Gå til innhold

Når foreldrene snakker dritt om hverandre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på snart 20 år som har skilte foreldre. De har vært skilt siden jeg var 15. De er gode venner, eller, går i alle fall ut som gode venner, og begge har fått seg ny samboer. Pappa er forlovet, mens mamma og stefaren min er enda bare samboere. Problemet her er ikke at de ikke klarer hverandre, for begge to kommer godt over ens. Problemet er at pappa ikke liker mammas nye samboer og omvendt. Pappa snakker dritt om stefaren min hele tiden, og mamma snakker dritt om stemoren min. Hver eneste gang jeg er på besøk. Jeg har flyttet hjemmefra, så slipper heldigvis å høre på det så veldig ofte.

Det jeg er bekymret for er søskena mine. De er bare 14 og 15 år, og jeg er redd for at de må gå å høre på dette. Etter at de skilte seg har vi fått et veldig sterkt forhold, og vi har taklet dette sammen. Nå som jeg ikke lenger er der hver dag er jeg utrolig bekymret for dem. Jeg er så redd for at de holder på på samme måten ovenfor dem som dem gjør for meg. Jeg vil ikke at de skal oppleve dette, jeg vil at de skal ha en så normal oppvekst som overhodet mulig!

Jeg er forferdelig usikker på hva jeg skal gjøre her. Jeg er "voksen", og enda synes jeg det er tøft å høre dem snakke om steforeldrene mine på denne måten! Jeg tør ikke engang tenke på hvordan det da må føles for mine søsken!

Hvordan ville du gått frem i en sånn situasjon? Jeg kjenner foreldrene mine, og jeg er rett og slett litt redd for å si ifra om det. Like vel føler jeg at jeg må. Sukk, det er så utrolig vanskelig! :(

Anonym poster: 86236bc5126d6180af68fa3a63d02aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en jente på snart 20 år som har skilte foreldre. De har vært skilt siden jeg var 15. De er gode venner, eller, går i alle fall ut som gode venner, og begge har fått seg ny samboer. Pappa er forlovet, mens mamma og stefaren min er enda bare samboere. Problemet her er ikke at de ikke klarer hverandre, for begge to kommer godt over ens. Problemet er at pappa ikke liker mammas nye samboer og omvendt. Pappa snakker dritt om stefaren min hele tiden, og mamma snakker dritt om stemoren min. Hver eneste gang jeg er på besøk. Jeg har flyttet hjemmefra, så slipper heldigvis å høre på det så veldig ofte.

Det jeg er bekymret for er søskena mine. De er bare 14 og 15 år, og jeg er redd for at de må gå å høre på dette. Etter at de skilte seg har vi fått et veldig sterkt forhold, og vi har taklet dette sammen. Nå som jeg ikke lenger er der hver dag er jeg utrolig bekymret for dem. Jeg er så redd for at de holder på på samme måten ovenfor dem som dem gjør for meg. Jeg vil ikke at de skal oppleve dette, jeg vil at de skal ha en så normal oppvekst som overhodet mulig!

Jeg er forferdelig usikker på hva jeg skal gjøre her. Jeg er "voksen", og enda synes jeg det er tøft å høre dem snakke om steforeldrene mine på denne måten! Jeg tør ikke engang tenke på hvordan det da må føles for mine søsken!

Hvordan ville du gått frem i en sånn situasjon? Jeg kjenner foreldrene mine, og jeg er rett og slett litt redd for å si ifra om det. Like vel føler jeg at jeg må. Sukk, det er så utrolig vanskelig! :(

Anonym poster: 86236bc5126d6180af68fa3a63d02aa3

Høres ikke greit ut. Klarer du for dine søskens del å ta det opp med de på en fin, 'ikke klandrende' måte tror eg de kanskje vil høre på deg. Verdt et forsøk, og så kan det jo være lurt å starte med et kompliment til stemor/stefar i tur og orden :) Verdt et forsøk!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har ikke-skilte foreldre som bor i samme hus og slenger dritt om hverandre (for å nevne noen.) Hvordan det er å flytte? Tja. Det er noe av det verste jeg har opplevd, men noe av det beste også. Det sugde å forlate noen hjemme hjemme, men det er så befriende å være ute i friheten. Jeg har gitt opp og ta det opp..... Det er ett selvmordsoppdrag her, men kanskje foreldrene dine er mer villig til å høre etter?

Anonym poster: 1a7b5d067717fb60b646aa028fcf4361

Skrevet

"Jeg kjenner at jeg mister litt respekten for deg når du snakker sånn om mammas/pappas nye kjæreste, så jeg ville satt pris på om du holdt de spydighetene dine for deg selv, og at du sluttet å si slike ting fremfor meg og søsknene mine. Du vinner ingenting på å baksnakke mammas/pappas nye partner, faktisk får jeg veldig lite lyst til å være sammen med deg når du sier slike ting." ?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...