Gå til innhold

Til dere som har fått økonomisk bidrag fra foreldre/svigerforeldre

21 stemmer

1. 1. hvem ga økonomisk bidrag til deres bryllupsfeiring

• Brudens foreldre
      3
    • Brudgommens foreldre
      0
    • Begge foreldreparene
      18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de av dere som fikk/får økonomisk bidrag fra foreldre/svigerforeldre; hvem bidro?

Dersom noen av partene er skilt, bare kryss av på om dere fikk bidrag fra brudens eller brudgommens side :Nikke:

Anonym poster: 4625c4a06b7b8a062f249d6398940ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lurer du på dette egentlig?

Anonym poster: 13ea0189519a89c268893aee52322d41

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fikk økonomisk bidrag fra begge, det vil si at vi fikk pengegaver fra foreldrene våre fra begge sider, samt fra mine besteforeldre i vårt bryllup. Dette var dog aldri penger vi regnet med, så de ble satt inn på sparekonto da vi fikk dem siden vi (eller jeg) hadde spart opp hele summen selv på forhånd.

I tillegg bidro både svigers og mine foreldre med pynting, dekket klærne til min mann, utvidelse av mannens ring, limo fra der vi giftet oss, brudesko til meg, blomster, kakebaking og betaling for hår/sminke til meg.

Vi/jeg er evig takknemlige, dette var nemlig noe vi aldri regnet med. Våre foreldre var rett og slett helt ufattelig snille, men det var utrolig koselig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Vi fick bidrag i form av mat+matlagning, bryllupskake mm av ett par föräldrar, och möjlighet att samla familjen i huset.

En förälder bidrog med pengar till kläder, som bryllupsgave.

En förälder bidrog inte med några pengar pga egen mycket utsatt situation.

Jag är glad för alla former av bidrag och deltagande. Var och en efter sin förmåga. Inget var förväntat eller "krävt" av oss.

Skrevet

Hvorfor lurer du på dette egentlig?

Anonym poster: 13ea0189519a89c268893aee52322d41

Pga den eldgamle (men utdaterte) skikken som mange i 50+ generasjonen fremdeles ser ut til å leve etter (helt eller delvis), der brudens far liksom skal betale for bryllupet.

Vi skal gifte oss og har naturligvis tatt utgangspunkt i et budsjett som passer vår økonomi UTEN bidrag fra noen, men svigerfar har sagt noe à la "Ja, da må *pappas navn* punge ut for dattera si, hoho.." som om det er forventet at min far skal betale for hele gildet. Det er uaktuelt, men mine foreldre har sagt at de vil bidra uten at vi har fått noen sum eller konkret tjeneste, og vi er selvfølgelig evig takknemmelig for det. Men altså ikke noe vi forventer eller krever.

Skrevet

Pga den eldgamle (men utdaterte) skikken som mange i 50+ generasjonen fremdeles ser ut til å leve etter (helt eller delvis), der brudens far liksom skal betale for bryllupet.

Vi skal gifte oss og har naturligvis tatt utgangspunkt i et budsjett som passer vår økonomi UTEN bidrag fra noen, men svigerfar har sagt noe à la "Ja, da må *pappas navn* punge ut for dattera si, hoho.." som om det er forventet at min far skal betale for hele gildet. Det er uaktuelt, men mine foreldre har sagt at de vil bidra uten at vi har fått noen sum eller konkret tjeneste, og vi er selvfølgelig evig takknemmelig for det. Men altså ikke noe vi forventer eller krever.

Da kan du jo fortelle han at etter gammel skikk er det jo brudgommens far som skal betale alt av drikkevarer. (og dere skal vel ha fri bar) :fnise:

Anonym poster: 9a085515b8f68ce2b397089fbcf0b5b2

• Liker 6
Skrevet

hehe, will do!

Skrevet

Var littegranne vanskelig å stemme her, ettersom vi var to bruder, men det var forsåvidt bidrag fra begge sider.

Vi giftet oss i august i år. Svigers betalte faktisk rett over 35 000, og svigermor lagde mesteparten av maten. Det var ikke voldsomt overraskende, selv om vi var innstilt på å klare oss uten. Min kjæres farmor bakte brød til den store gullmedaljen. Mamma og stefar betalte velkomstdrinken og bryllupskaka, og lagde i tillegg litt mat. Mine besteforeldre betalte halvparten av brudekjolen min. Pappa var vel den eneste i nærmeste familie som ikke bidro med noe. Han er fersk førtidspensjonist, og mener i tillegg at voksne mennesker som velger å gifte seg bør være i stand til å betale gildet selv, hvilket jeg er enig i. Tilsyvende og sist betalte vi faktisk bare 20-25000 selv, ca en tredjedel av bryllupet.

Vi var veldig heldige. Det hører med til historien at vi var jeg var 24 år og student, mens min kjære var 21 år og frilansjournalist.

Skrevet

Vi har lagt opp budsjettet etter hva vi har råd og lyst til. Men hans mor og stefar ønsker å betale lokalet, og min far og stemor gir oss 50% av alkoholen ca. Kjempesnilt og uventet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...