Gå til innhold

Kan noen si noe om treningsopplegget mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan jeg få noens synspunkter på hvordan jeg trener? Så langt føler jeg at det funker, samtidig så er jeg redd det er noe jeg glemmer. Siden i sommer har jeg trent omtrent som skissert nedenfor, ikke alltid det passer med trening i helgen, men prøver.

Mandag: 30 min på tredemølle 10 min på nivå 10, 10 min intervall (30 sek løp, 15 sek hvile) Øker for hver runde, 10 min på nivå 10 til slutt. 1% gradering hele veien.

Benkpress, knebøy, bisepscurl, markløft, triceps, utfall (vanlig og bulgarske) og beinpress (maskin). Div mage rygg øvelser på ball og i slynge.

Tirsdag: TRX time (en slags slyngetrenig med mye fokus på core og at man bruker sin egen vekt som motstand.

Onsdag: Fri

Torsdag: Langkjøring: 10 min på nivå 10, 10 min intervall, 10 min på nivå ti, 10 min intervall, 5 min lavere hastighet med 8-10% hellning.

Benk, triceps, skuldre, biseps + mage/rygg

Fredag: omtrent som mandag

Lørdag eller søndag: som mandag

Pt så tar jeg 40 kg benk, 60 kg knebøy og mark. 8 kg manualer på bisepc og 6 på trisepc.

Men burde jeg gjøre noe anderledes? ER det noen mindre muskelgrupper jeg bør fokusere på i tillegg?? Bortsett fra beinpress som tas i maskin, tas det andre med frivekter.

Jeg har ikke noe behov for å gå ned i vekt, men vil generelt stramme opp. Har passert 30 og kjenner at ting skjer med kroppen.

Har en normalt, sunt balansert kosthold men tar ingen tilskudd av noe slag.

Alle innspill mottas med takk

Anonym poster: 5fa496a346803ddb89d3abf7e26d9eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva ønsker du ut av treningen? For kondisjonstrening ville jeg anbefalt mer lange økter på veldig lav intensitet. For styrke anbefaler jeg Fitnessbloggen!

Anonym poster: c55c3f246a514c60c555184276455f50

Skrevet

Målet er vel egentlig bare en generell oppstramming av kroppen....

Anonym poster: 926c4df388ff2474a8fd5996a8d1bf9c

Skrevet

Ser variert og greit ut mtp på målet ditt, men med unntak av markløft ser jeg ikk en eneste ryggøvelse? Veldig viktig å få med ryggen, bedre holdning og en generelt sterk rygg er en stor fordel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...