Gå til innhold

Kjoleprøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må snart bestille time til kjoleprøving og vil prøve hos 2-3 forskjellige salonger, tenkte jeg. Men hvor lang tid bruker man på en kjoleprøving og hva skjer liksom under en slik seanse? Er det lurt å ha på seg stroppeløs Bh og hipster f.eks.? Får man også prøve sko og slør?

Anonym poster: 039de537f296eb131cf806e248b9fae1

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det varier fra salong til salong :)

Mine opplevelser fra det fire jeg har vært i:

• nr1, 2 og 3 var det satt av én time og jeg fikk god hjelp. nr4 var det satt av 1,5 time, her fant jeg drømmekjolen, og personalet var veldig flinke
  • har alltid hatt på meg stroppeløs bh og en skikkelig truse
  • nr1 gikk betjeningen ut av prøverommet mens jeg tok på kjolen nedenfra og kom inn og lukket den, men de andre plassene løftet de kjolen over hodet mitt
  • fått lånt underskjørt, sko, smykker og slør under prøving, dette tar personalet som regel intiativ til selv

Lurt å være forberedt med å si hvilken type kjole du ønsker og være aktiv i utplukkingen av de du vil prøve selv, det gjor jeg ikke første gang og fant ingen gode kanditater, men siste gang var det faktisk jeg som plukket ut drømmekjolen!

Skrevet

Der jeg har vært har de satt av en time, men det skal sies at ingen har "kastet" meg ut når timen er slutt. Jeg hadde på meg stroppeløs bh og en hvit truse. Prøvde å ha så lite prangende undertøy som mulig, da jeg ønsket å prøve noen kroppsnære kjoler.

Fikk også prøve tilbehør.

Det er veldig gøy å prøve kjoler, så du kan glede deg! Mest spesielt er det likevel den første gangen, så jeg orket ikke prøve mer enn to steder, og slo til med en gang jeg fant en kjole jeg vet jeg vil være fornøyd med:)

Skrevet

Var på min første, og siste, kjoleprøving i går. Fant kjolen og det var den første jeg prøvde :rodmer:

Hadde fått satt av time, vi brukte rett under 1 time. Jeg fikk prøve med sko og hun satte slør/hårbøyle på meg så jeg fikk sett helheten.

Hun ble med meg inn i prøverommet da de fleste kjolene måtte løftes over hodet.

Jeg var selv aktiv under plukkingen, så da fikk jeg prøvd det jeg selv likte.

Kjolene var en del nr for store, så hun sto bak meg og holdt fast kjolen og strammet de slik at jeg fikk sett litt mer hvordan de vil sitte på meg.

Skrevet

Var på min første, og siste, kjoleprøving i går. Fant kjolen og det var den første jeg prøvde :rodmer:

Hadde fått satt av time, vi brukte rett under 1 time. Jeg fikk prøve med sko og hun satte slør/hårbøyle på meg så jeg fikk sett helheten.

Hun ble med meg inn i prøverommet da de fleste kjolene måtte løftes over hodet.

Jeg var selv aktiv under plukkingen, så da fikk jeg prøvd det jeg selv likte.

Kjolene var en del nr for store, så hun sto bak meg og holdt fast kjolen og strammet de slik at jeg fikk sett litt mer hvordan de vil sitte på meg.

Gratulerer!! Det er en deilig følelse når man har tatt et valg. Den er sikkert superfin! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...