Gå til innhold

Underholdning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi synes det blir fryktelig kleint med allsang under middag/kaffe og ønsker ikke å ha det i vårt bryllup, men hva slags andre typer underholdning kan man ha i løpet av kvelden (bortsett fra musikk)?

Anonym poster: 2180b85ed9adfc31749948f9016a3801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater også slike "og så tar vi den rosa sangen, dere" ting, så jeg blir veldig glad når jeg slipper slikt :P

En del har lysbildeshow, det kan jo være artig om man har en litt mojjo toastmaster.

Jeg for min del ser ikke noe behov for underholdning. Spesielt om det er forventet at man som gjest deltar, som *grøsse* selskapsleker.

Anonym poster: 9fc560d81ebaec3e10ca15790f564851

• Liker 3
Skrevet

Vi kommer til å droppe alt av ekstra underholdning på festen. De gjestene vi inviterer vet vi at klarer helt fint å underholde seg selv helt fint med skravling, dans, kake og en drink eller tre. Vi vurderer å legge inn noe mellom vielsen og "programstarten" på selskapslokalet, men da blir det nok mer av typen omvisning i vielseslokalet (gammelt hus med kjempespennende historie), eller lage en guide til ålreite ting å se/gjøre i nærheten som vi legger ut på nettsiden. Helt frivillig, selvfølgelig.

Er dere redd for dødtid så kan dere jo lage noen frivillige opplegg som gjestene kan stikke innom i løpet av kvelden? Gjestebok, photobooth, den type ting?

Personlig ville jeg syntes det var mye mindre kleint å få bikinilinja voksa foran gjestene enn å komme drassende på gule og rosa sanger, og selskapsleker av typen "gi en pakke til herren med den største lommeboka som så skal gi den til damen med de fineste puppene" eller tvangsdansing eller faen vet hva folk får seg til.

• Liker 4
Skrevet

Personlig ville jeg syntes det var mye mindre kleint å få bikinilinja voksa foran gjestene enn å komme drassende på gule og rosa sanger, og selskapsleker av typen "gi en pakke til herren med den største lommeboka som så skal gi den til damen med de fineste puppene" eller tvangsdansing eller faen vet hva folk får seg til.

:skratte::5:

Enig. Jeg blir nesten fysisk syk av rosa og gule sanger - og "morsomme" selskapsleker.

Det er lidelse å late-som-synge rosa sanger som man har sett x antall ganger før:

"så begynte du på skolen,

tralalalala.

og så traff du Nils-Kåre/Kåre-Tor/Stein-Knut (sett in det som passer..),

tralalalala"

Sånt burde vært gått ut på dato, nå i 2012.

• Liker 1
Skrevet

vi har leid inn en gjeng fra teaterfabrikken her vi bor :) de har et kjempeopplegg og er utrolig morsomme :)

• Liker 1
Skrevet

Syns det er artig med selskapsleker jeg. Hvis man får med frivillige vel og merke. Ingen skal tvinges til å bli med på noe man ikke vil.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er artig med selskapsleker jeg. Hvis man får med frivillige vel og merke. Ingen skal tvinges til å bli med på noe man ikke vil.

Man tvinges som regel til å se på... Og det er så kleint at det gjør helt vondt. Jeg prøver å gå på do og slikt, men det å faktisk gå ut blir ofte regner som uhøflig.

• Liker 4
Skrevet

Vi er veldig selektive på slike leker, men kan noen komme med konkrete forslag til slike leker og annen underholdning da?

Anonym poster: 348069d7585cd97c3679e9b66d24eb54

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg liker veldig godt leken hvor brudeparet blir stilt spørsmål og står rygg til rygg men en av hver sine sko i hendene. På hvert spørsmål skal de svare enten bruden eller brudgommen med å løfte skoen til den som er svaret. Kan bli ganske morsomt!

Gode eksempel på spørsmål kommer jeg ikke på nå, men noe alla "hvem skal skifte mest bleier", "hvem kommer til å være mest irritert på den andre" eller "hvem bruker mest penger"

Skrevet

Jeg liker veldig godt leken hvor brudeparet blir stilt spørsmål og står rygg til rygg men en av hver sine sko i hendene. På hvert spørsmål skal de svare enten bruden eller brudgommen med å løfte skoen til den som er svaret. Kan bli ganske morsomt!

Gode eksempel på spørsmål kommer jeg ikke på nå, men noe alla "hvem skal skifte mest bleier", "hvem kommer til å være mest irritert på den andre" eller "hvem bruker mest penger"

Det der hørtes faktisk litt morsomt ut :-). Vet du noe mer om den? Er det et ferdig sett spørsmål som legges ut til gjestene eller skal de finne de på underveis?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi skal kanskje ha en quiz. Allmen quiz, ikke om oss som par.

Det er det eneste vi evt skal ha som underholdning som er organisert. Jeg synes ideen er kjempegod, men jeg kan også se at den absolutt har svakheter og kan slå feil ut. Så vi får se hva det blir til er ikke kjempeviktig at vi har den med. :fnise:

Skrevet

Jeg for min del ser ikke noe behov for underholdning. Spesielt om det er forventet at man som gjest deltar, som *grøsse* selskapsleker.

Jeg er så enig,kan ikke fordra sånt

Gurimalla, jeg hadde før latt være hele bryllupsgreia *grøsseinnmari*

Beklager hvis jeg oppfattes som negativ, men jeg kan virkelig ikke under noen omstendighet fordra sånne settinger.

• Liker 2
Skrevet

Det der hørtes faktisk litt morsomt ut :-). Vet du noe mer om den? Er det et ferdig sett spørsmål som legges ut til gjestene eller skal de finne de på underveis?

Når jeg har sett denne leken i et bryllup, så sitter brudeparet rygg mot rygg med en av hver sko i hendene. Brudeparet skal ikke se hva den andre svarer. (er ikke så strengt da, skal jo bare vær gøy). :) I det bryllupet jeg var i var det forloverene som hadde funnet på spørsmål, og som stilte dem i mikrofon/sånn at alle hørte det.

Hvis det er du som skal gifte deg så tror jeg det er morsommere hvis du lar noen andre finne på spørsmål sånn at dere kan bli overraska! :)

Anonym poster: 4b651942028670791eb0e55bc14574de

Skrevet

Når jeg har sett denne leken i et bryllup, så sitter brudeparet rygg mot rygg med en av hver sko i hendene. Brudeparet skal ikke se hva den andre svarer. (er ikke så strengt da, skal jo bare vær gøy). :) I det bryllupet jeg var i var det forloverene som hadde funnet på spørsmål, og som stilte dem i mikrofon/sånn at alle hørte det.

Hvis det er du som skal gifte deg så tror jeg det er morsommere hvis du lar noen andre finne på spørsmål sånn at dere kan bli overraska! :)

Anonym poster: 4b651942028670791eb0e55bc14574de

Hehe ja enig. Veldig kjedelig om vi lager spørsmålene selv. Skal ta det opp med forloverene. Synes dette hørtes morsomt ut jeg :-)

Skrevet

I bryllupet vårt hadde toastmasterene laget en liste med spørsmål som de leste opp, og så var det oss og begges foreldre som deltok, sånn at det var tre par som svarte. Det ble mye latter i hvert fall! :ler:

Og tanta mi spør fortsatt om hvem det er som vanner blomstene hos oss, vi fikk spørsmål om det nemlig, og på daværende tidspunkt hadde vi ikke blomster, ergo var det ingen av oss som gjorde noe :sjenert::fnise:

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi hadde ein venn som sang eit stev, fleire "kaffetalar" og datra til ei venninne av meg som sang veldig fint. Bortsett frå det skjedde det ikkje så mykje som var regissert, men det var ikkje kjedeleg eit sekund for det. :)

Skrevet

I bryllupet vårt hadde toastmasterene laget en liste med spørsmål som de leste opp, og så var det oss og begges foreldre som deltok, sånn at det var tre par som svarte. Det ble mye latter i hvert fall! :ler:

Og tanta mi spør fortsatt om hvem det er som vanner blomstene hos oss, vi fikk spørsmål om det nemlig, og på daværende tidspunkt hadde vi ikke blomster, ergo var det ingen av oss som gjorde noe :sjenert::fnise:

Hehe det var sikkert morsomt :-). Hos oss så holder det nok lenge at det bare er brudgommen og jeg som skal svare på noe, og jeg kan se at dette kan skape noen morsomme situasjoner :-)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Det er som de andre sier, man finner på spørsmålene selv, men få noen andre til å forberede den! Og kanskje filme? Så får dere se svarene senere.

Min erfaring er at det blir mye latter, men ingen tvinges ut i leker :)

Skrevet

Det er som de andre sier, man finner på spørsmålene selv, men få noen andre til å forberede den! Og kanskje filme? Så får dere se svarene senere.

Min erfaring er at det blir mye latter, men ingen tvinges ut i leker :)

Nettopp. Det går ene og alene på "bekostning" av oss; brudeparet - og da har jo ingen skade skjedd :-)

Gjest navnelapp
Skrevet

Og det gløymde eg: Vi hadde også ein almennquiz, med to flasker sjampis til vinnarbordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...