AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Jeg har slitt psykisk i alle de år, men er for tiden på bedringens vei. Likevel har jeg litt lyst til å blogge om problemene mine! Likevel så er det en del ting jeg er redd for.. Jeg er for eksempel redd for at noen jeg kjenner skal finne bloggen min. Jeg har laget meg blogg på blogg.no, ettersom jeg ikke forstår meg på wordpress, blogspot og andre bloggdomener. Jeg har skjult bloggen min fra søkemotorer og forsiden av blogg.no, men er usikker på hvordan jeg skal finne andre blogger som blogger om psykiske problemer. Litt mindre blogger som ikke har så mange lesere og som er ganske "lukket", om noen skjønner. Det jeg sliter med er depresjon og spiseforstyrrelser... Jeg er ekstremt glad i å skrive, men føler meg dum om jeg bare skriver rett ut i løse luften uten at noen leser. Noen som kan hjelpe meg å komme i gang....? Eventuelt noen som selv blogger om psykiske problemer? Anonym poster: 99807e4d679e793bd3c959d503eec2c4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Du vil ikke angre om du følger mitt råd. Skriv av deg problemene dine på din private pc og publiser det aldri på nettet. Veldig mange øser ut om personlige temaer de senere skulle ønske at forble deres. Du bør skrive for bare én leser, nemlig deg selv. Anonym poster: 84fff14134b22693901d0fe3b93847b9 3
KaDust Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Jeg blogger om mine problemer. Men jeg er VELDIG av og på siden jeg har så mye å gjøre for tiden. Ellers har jeg ei venninne av meg som også blogger om hennes problemer og hun er en utmerket blogger: http://tirileh.blogspot.no/ Min er forøvrig minmakeover.blogg.no Er litt lei designet mitt så skal prøve å få tid til å lage noe nytt, en av grunnene til at jeg er litt inaktiv. Ellers er vel den beste måten å få lesere på, å lese andres, kommentere uten at det blir en sånn standardkommentar men vis at du engasjerer deg litt. Jeg stikker hvertfall alltid innom bloggene til de som legger igjen ordentlige kommentarer, men ikke til de andre. Det er mange blogger på forsiden som hvor bloggeren skriver om psykiske lidelser, men de er jo selvfølgelig ikke på topplisten så du må nok lete litt.
Myosotis Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Jeg brukte også blogg som terapeutisk selvhjelp da jeg slet som værst med spiseforstyrrelsen min. Gjorde som deg - opprettet en blogg med en leser (meg), og skjulte den fra søkemotorer. Det har hjulpet meg utrolig mye - ikke minst fordi jeg kan lese tilbake til alle tankene jeg slet med. Det setter ting i perspektiv, man lærer av sine handlinger og forstå seg selv bedre. Av og til åpner jeg den for spesiellt inviterte lesere.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Jeg skriver om sykdommen min, har en blogg på wordpress. For å finne andre blogger kan du bruke google, eller du kan se i kommentarfeltet til blogger om samme tema. Jeg har oppdaget mange blogger på den måten. Anonym poster: b9dad9ca7b3baa50f84be04aa8d395ff
Mann 42 Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Spm: Hvorfor skal man blogge, hvis man ikke vil at andre skal lese det? Ville det ikke vært like greit å bare starte en dagbok eller noe slikt på sin pc, og holde det borte fra nettet? Eller skrive i en bok? Ideen om å skrive som problemene sine er glimrende. Forskning viser at folk som fører dagbok ofte klarer å mestre sine vansker bedre enn dem som ikke gjør det. Generelt sett, altså. Det kan enklest sies slik: Det er ikke viktigst hvordan du har det, men hvordan du tar det. Og en dagbok eller blogg kan være til hjelp med å skaffe seg distanse og perspektiv på sine vansker. Jeg har aldri blogget, men jeg skriver i perioder dagbok. Og det har vært bra for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå