Gjest Lille Solstråle Skrevet 3. mars 2004 #1 Skrevet 3. mars 2004 I jula spiste vi kransekake med smellbon-boner, og inni dem er det som kjent vitser. Denne kaken var nok noe uoriginal, det var nemlig den samme vitsen som sto på alle lappene, og til gjenjgeld var den på dansk; Det er viktigt at træde varsomt når du går på skrammer Etterhvert begynte hele familien å irritere seg over denne vitsen, for hva i huleste betyr skrammer?? Hva er punchlinen her? Hadde blitt kjempeglad hvis noen kunne oppklare mysteriet...
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. mars 2004 #2 Skrevet 3. mars 2004 Nå er ikke jeg noen dansk-ekspert, og vet ikke nøyaktig hva skrammer betyr, men for meg høres det ut det kan være skår (glasskår). Det er viktig å trø forsiktig når du går på (glass)skår. Ironisk vits/ordspråk - for det er jo en umulighet, på en måte.. Man kan jo gå så forsiktig man bare vil, men vil jo få vondt og kanskje skade seg hokke som.. ?? Vet ikke jeg!! Noen bedre..?
Mrs. K Skrevet 4. mars 2004 #4 Skrevet 4. mars 2004 En skramme er en ripe. Du kan skramme bilen din, få skrammer på huden og i sjelen. Hilsen DanskeTrille
Fru Snurp Skrevet 4. mars 2004 #5 Skrevet 4. mars 2004 Etterhvert begynte hele familien å irritere seg over denne vitsen, for hva i huleste betyr skrammer?? Hva er punchlinen her? Hadde blitt kjempeglad Vel, "vitsene" i smellbonbon mangler som regel, etter min erfaring, BÅDE humor og punchline, så jeg hadde ikke irritert meg mer over dette var jeg deg ;-)
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 En skramme er en ripe. Du kan skramme bilen din, få skrammer på huden og i sjelen. Hilsen DanskeTrille Men jeg skjønte fortsatt ikke punchlinen? :klø: Dumpet borti denne mens jeg søkte etter noe annet, og ble veldig nysgjerrig...
Gjest Lille Solstråle Skrevet 16. mars 2005 #7 Skrevet 16. mars 2005 Dette plager meg fortsatt Er det ingen som skjønner poenget i denne vitsen??
Suzy Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Slrammer er vel blåmerker, sår, skader og da blir betydningen grei: Du må gå forsiktig om du er sårbeint/har blåmerker under beina e.l....
Gjest Lille Solstråle Skrevet 17. mars 2005 #9 Skrevet 17. mars 2005 Jada, det kan jeg godt være enig i at man bør være, men hvorfor er det morsomt? Hva er poenget? Jeg ser liksom for meg at det er en dobbeltbetydning av ordet skrammer...
Xantippe Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Feilslutningen er vel i utgangspunktet at du antar at det bør være morsomt? Sorry, men jeg har aldri opplevd at kransekakevitser er morsomme, uansett språk .... Når det er sagt ... er ikke skrammer, i tillegg til samme betyding som på norsk også kjeler? Eller tar jeg feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå