Gå til innhold

Når vi chatter spørr hun ikke om ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg vet tittelen er elendig)

Litt inspirert av en annen tråd denne her, men jeg har snakket med ei jente på sukker i noen dager også gikk vi over til å chatte på facebook. Jeg er ikke noe glad i å sende pm'er fordi jeg føler ofte at de blir veldig stokket opp og veldig likt et intervju. (Mulig jeg som er dårlig på å formulere de) Jeg liker altså bedre live chat eller snakke med personen i virkeligheten.

Tingen er at når vi skrev på sukker så var samtalen veldig enveikjørt. Jeg spurte om ting men fikk ikke noe "hva med deg?" eller liknende tilbake. Jeg var derfor usikker på om hun var interessert i det hele tatt, men antok at hun var det når jeg fikk facebooken hennes. Men hun er på samme måte der, hvis jeg spør hva hun har gjort idag eller hva hun driver med. Svarer hun, men stiller ikke noe tilbake. Hvis jeg da forteller hva jeg har gjort kan hun fortsatt svare inngående om det, men er aldri noen sprøsmål rundt ting. Jeg har enda ikke møtt henne i det virkelige liv, men vi driver på å planlegger noe. Det jeg lurte på er om det er flere som kjenner folk som er sånn over nett? Og isåfall er disse personene slik i virkeligheten også? For det må være utrolig slitsomt å ha en samtale med en slik person, ser jeg for meg.

Anonym poster: 0b92a1d35d5946f56273cf4ccf567b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel er dette dessverre et tegn på at hun ikke er så interessert. Om man er genuint interessert i et annet menneske, så er det vanlig å ha toveiskommunikasjon, og begge bør være omtrent like interessert i å finne ut av ting om den andre for at man skal komme noen vei. Det kan selvfølgelig hende hun er veldig sjenert siden du skriver hun svarer utfyllende når hun først blir spurt om noe, men min personlige erfaring er at dette handler mer om fravær av interesse enn det å være sjenert.

Skrevet

Jeg har noen venninner som er dårlige på å chatte, kun fordi de ikke kommer på å spør om sånt.

Tror det kan lette till for begge når dere treffes fordi da vil samtalen få bedre flyt, som du sier så kan det å chatte bli litt stokket og hakkete.

Og bare for å si det så fant jeg min kjære innpå der, så ta sjansen selv om det ikke er så lett å skrive :)

Skrevet

Jeg er en sånn som har fryktelig vanskelig for å stille spørsmål. Jeg er redd for å grave og være påtrengende og nysgjerrig. Jeg er selv en veldig privat person, og liker ikke at folk spør og graver for mye. Så da er det lett for at jeg tenker andre har det slik også. Og så er det jo selvsagt også en del ting jeg rett og slett driter i ;)

Anonym poster: 8fcd52f2adaf8c88d7d7845e2c54ce59

• Liker 1
Gjest KrissyHart
Skrevet

Er kjempe kjedelig å chatte, Jeg oppfattes også slik. Kommer heller ikke på noe å spørre om. Spør heller om dere kan snakkes på telefonen, det pleier gå bedre der.

• Liker 1
Skrevet

Er kjempekjedelig og slitsomt å chatte med slike personer. Og jeg tenker det samme som deg TS, er hun ikke noe intressert når hun ikke spør tilbake. Er jo ikke vanskelig å spørre om noe når man bare kan spørre om noe tilbake, men når man ikke gjør det en gang så er det håpløst. Får håpe at du har bedre lykke i RL at du ikke føler det samme da. De som jeg chatter med og som er slik faler som regel bort, orker ikke å chatte med dem og de tar heller aldri kontakt først så regner med de ikke syntes det var så leit heller. Å de har alle slags mulige unskyldninger for å at jeg ikke kan ringe. Nei hopp heller videre til ei som er mer intressert.

Skrevet

Jeg er en sånn som har fryktelig vanskelig for å stille spørsmål. Jeg er redd for å grave og være påtrengende og nysgjerrig. Jeg er selv en veldig privat person, og liker ikke at folk spør og graver for mye. Så da er det lett for at jeg tenker andre har det slik også. Og så er det jo selvsagt også en del ting jeg rett og slett driter i ;)

Anonym poster: 8fcd52f2adaf8c88d7d7845e2c54ce59

Ditto, ting jeg kunne hatt interesse av å spørre om føler jeg er å grave for mye.

Samtidig så driter jeg langveis i i hva de hadde til middag, så jeg stiller sjeldent spørsmål. Jeg foretrekker å snakke om mer generelle ting hvor samtalen kan flyte av seg selv uten at man må leke "20 spørsmål".

Skrevet

Min erfaring er at de som har gitt minst av seg selv, selv om de gjerne startet samtalene, er de som faktisk har vært interessert. Jeg har jo gått ut i fra det motsatte i de situasjonene. Det beste er nok bare å møtes IRL så fort som mulig.

Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg ikke alltid er så flink til å stille spørsmål via mail og chat - men hvis jeg synes det er en interessant samtale synes jeg at jeg gir en del for eksempel ved å være personlig, reflektere over det vi snakker om og bringe nye assosiasjoner inn i samtalen. Men jeg spør gjerne ikke om alle mulige ting, noe lurer jeg ikke på, og så er jeg usikker på grensen mellom å virke uinteressert og for pågående. Den beste måten å finne ut av det på er vel uansett å møte henne; virker det for enveis da også er hun enten ikke særlig interessert, eller dere har forskjellig måte å "måle" interesse på. Husker en jeg datet kritiserte at jeg ikke spurte om så mye - men jeg syntes det var veldig givende å snakke med ham og prøvde å være bevisst på å ta kontakt og initativ, så kanskje det bare var at vi kommuniserte forskjellig og at jeg ikke stilte "de rette" spørsmålene... han jeg er sammen med nå har aldri klagd, og jeg føler ikke jeg spør om så veldig mye mer ovenfor ham, men vi har en annen flyt i samtalen og intuitiv forståelse av hverandre. Dessuten vet vi jo at vi liker hverandre live...

Anonym poster: 87bc7ee351251b13479ec148239b3985

Skrevet

Var ute med ei sånn et par ganger. Pratet og var forsåvidt sosial når vi var sammen, men på telefon og nett så startet hun aldri en samtale, og var ofte veldig enkle svar.

Den gangen tolket jeg det som lav interesse og brøt kontakten :P

Skrevet

Var ute med ei sånn et par ganger. Pratet og var forsåvidt sosial når vi var sammen, men på telefon og nett så startet hun aldri en samtale, og var ofte veldig enkle svar.

Den gangen tolket jeg det som lav interesse og brøt kontakten :P

Ja når de i tilegg gir enkle svar så det er vanskelig for oss å fortsette samtalen da er de ikke mye intressert. Hvis jeg ikke er intressert i å snakke med noen så gir jeg enkle og avsluttende svar, men er jeg deriomot intressert så svarer jeg utfyllende slik at det kan være enklere å stille flere spørsmål/konversere videre hvis jeg ikke heller ønsker å spørre tilbake først. Kan forstå at det kan være litt vanskelig over tlf, men på chat og ikke minst IRL da er det slitsomt og jeg tolker det at de ikke er intressert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...