Nuffen Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Hei på dere! Nå har jeg sittet lenge på nettet og surfet for å finne svar på dette, men uten å bli noe klokere . Derfor prøver jeg meg her. Saken er den at jeg nesten alltid trener i tights. (På treningssenter.) Som regel går jeg både til og fra treningen (dusjer hjemme), og da har jeg til nå hatt en "vanlig" treningsbukse utenpå, en slik lett og ledig en. Jeg kommer til å fortsette med å bruke apostlenes hester fremover også, men da blir altså denne treningsbuksen litt i kaldeste laget. Derfor trenger jeg en bukse som er mer egnet for den årstiden vi er godt på vei inn i nå. Jeg tenkte skallbukse var en mulighet, og sjekket opp det, men det virker som om den er mer beregnet for turer i fjellet og andre mer krevende aktiviteter. (Men jeg aner ikke, for det står ingen forklaring noe sted om hvilke bruksområder den har.) Men jeg skjønner jo at det er lov å bruke den andre steder også, da . Den er jo sikkert egnet for det aller meste av utendørsaktiviteter, så jeg har ikke slått det fra meg. Overtrekksbukse tenkte jeg også var en mulighet, men da jeg sjekket litt rundt det, fikk jeg inntrykk av at den ikke varmer noe særlig pga at den er så tynn. Og da er jeg jo like langt. Tanken på stilongs eller strømper under tightsen, som jeg må ta av/på før/etter trening er ikke noe alternativ, for det blir litt for mye pes. Hva bruker dere utenpå tightsen/treningsbuksen? Har dere noen forslag dere vil dele med en som er ganske fersk på dette feltet?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Vanlig snowboardbukse. Ser ikke så sexy ut kanskje, men det er godt og varmt. Anonym poster: 5308221652225b338eee43d0083175a1 1
Nuffen Skrevet 11. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2012 Takk for svar! Det var et godt forslag. Det viktigste er at det er godt og varmt, så får jeg heller bare være noe av det mest usexy på to bein som er ute og rusler .
LittleJ Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Du kan jo fint bruke skallbukse over tightsen =P Kan egentlig bruke hva du vil av boblebukser... 2
Nuffen Skrevet 11. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2012 Takk for svar til deg også, LittleJ! Ut i fra de to svarene jeg har fått nå, så skjønner jeg at det er mange muligheter så lenge jeg tenker utenfor boksen :-) . Da blir det jo ikke så vanskelig å finne noe likevel, da!
Asso Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 På lette dager bruker jeg regnbukse/turbukse, når det er dritt/snøstorm ute er det boblebukse =)
Gjest Grønnblomst Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Hadde en Sfix før, eller hva det nå heter igjen. Sånn man kan bruke om vinteren. Trenings tights beregnet for den kalde vinteren. holdt godt på varmen, holdt vinden ute, og ble ikke klam og svett. Lett var den også
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Langrennsbukser. Og jeg kan fint løpe i dette ute også. Med tights under (kompresjonstights). Ser for meg at jeg tar på en stilong utenpå tightsene og under skibuksa, om det er svinkaldt ute og jeg skal til og fra treningssenteret.
Gjest LillaGorilla Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 En skallbukse er jo bare et skall. Den vil hjelpe mot vind og nedbør, men ikke gi noe varme. Men det hjelper jo selvsagt en del. Jeg pleier også å gå frem og tilbake til treningssenteret i treningstights, men jeg synes det går greit å gå i bare den så lenge jeg har en god jakke på. En varm parkas eller dunjakke. På ekstra kalde dager tar jeg bare en tykk bomullsjoggebukse utenpå. Du kan jo kombinere skallbukse med et varmt lag under? Skall+tykk joggebukse/fleecebukse eller skall+stilongs? Har du sjekket ut bukser i Softshell-materiale? Det er litt varmere enn bare en skallbukse. Støtter også forslaget om langrennsbukser!
Nuffen Skrevet 21. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2012 Her har det visst kommet flere gode forslag siden jeg besøkte denne tråden sist . Ut i fra det dere alle har skrevet, så skjønner jeg jo at alt er lov, så da er problemet mitt løst. Takk til dere alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå