Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken julekaker pleier du å bake hvert år? Eventuelt hva skal du bake i år? :)

Kanskje dele oppskrift? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier ikke ha så mange, ettersom jeg bor alene, og det ikke går så mye. men berlinerkranser, krumkaker og risboller må jeg ha :) Du da?

Skrevet

Jeg elsker å bake julekaker så jeg baker masse ! ;) Men deler både med mine foreldre og med mine barn da , så alt i alt blir det ikke så mye på meg sjøl . Baker pepperkaker , risboller , kanelstenger , krumkaker , avletter ( lokale kaker stekt i jern) , syltetøykaker , kokosmakroner ..

Skrevet

Jeg har vokst opp med en mamma som har bakt 7 sorter hvert år. Jeg likte ikke alle de, så hopper over en del av de! :P

Pepperkaker, sandnøtter, ristopper, kakemenn og kokosmakroner pleier jeg å bake! :)

Er klar for nye ideer kjenner jeg! ;)

Syltetøykake? Jum, den høres god ut!! :)

Gjest pepperkakedame
Skrevet

Baker pepperkaker. That's it. Får se om jeg skal prøve meg på krumkaker siden jeg har arvet et krumkakejern...

Skrevet

pepperkaker, bordstabler, negerboller! også skal jeg sikkert eksperimentere med noen nye i år

Skrevet

Vi baker vanligvis:

Pepperkaker

Kakemenn

Makroner

Sandpletter (mindre og bedre versjon av sandkaker)

Berlinerkranser

Sirupssnitter

Hasselnøttkjerner (eller noe, veldig gode i alle fall)

Sjokoladekjeks (a la maryland cookies)

Ja, det er mye, men vi har veldig stor familie og mange slektninger som besøker oss i jula :) Å, gleder meg til jul, altså :)

Skrevet

Jeg har vokst opp med en mamma som har bakt 7 sorter hvert år. Jeg likte ikke alle de, så hopper over en del av de! :P

Pepperkaker, sandnøtter, ristopper, kakemenn og kokosmakroner pleier jeg å bake! :)

Er klar for nye ideer kjenner jeg! ;)

Syltetøykake? Jum, den høres god ut!! :)

Syltetøykaker er både barnas og kjærestens favoritt :) Litt jobb med dem men de er gode ! http://oppskrift1.net/kaker-br%C3%B8dmat-og-dessert/julekaker-kaker-br%C3%B8dmat-og-dessert/en-deig-mange-slag-julekaker/

Skrevet

Jeg elsker å bake julekaker :D Og ikke minst å spise dem :P

Jeg baker

- pepperkaker

- sirupsnipper

- berlinerkranser

- sandnøtter

- glasskaker

Om jeg får tid har jeg også lyst til å bake

- kakemenn

- tyskeskiver

- peppernøtter

Eneste problemet er at jeg bor alene, og har veldig liten familie, og liten vennekrets, så jeg sliter med å få spist opp alt... Ender opp med å spise alt for mye selv.

Skrevet

I år blir det:

Pepperkaker (bakes i enorme mengder sammen med Mamma og søster) Noen av dem pyntes og skal henge i vinduet, noen bare spises ;)

Kakemenn (Mamma lager deigen, jeg kommer hjem og kjevler, trykker, steker og spiser og vi bare koser oss)

Peanøtt og sjokolade-cookies (disse lager jeg helt selv, hehe)

Ellers så håper jeg at dette er året der jeg endelig tar meg tid til å lage hjemmelaget marsipan etter Mammas oppskrift, den er helt magisk god :)

- I tillegg lager jeg alltid et par sorter konfekt. En krukke til oss og flere småkrukker som jeg gir bort i julegave. I år blir det:

Hjemmelaget "ferrero rocher"

Hjemmelaget aftereight

Kanskje gele-hjerter !

Skrevet

*snip*

Hjemmelaget aftereight

Kanskje gele-hjerter !

Har du en god oppskrift på "ferrero rocher"? Høres jo veldig godt ut!

Her blir det kokosmakroner og diverse sorter konfekt.

Skrevet

Jeg baker mindre og mindre for hvert år, så denne julen blir det ferdigkjøpte pepperkaker, men så baker jeg serinakaker, krumkaker og kanskje kransekake.

Til gjengjeld lager jeg litt julegodter, men jeg gidder ikke bake haugevis med kaker som kastet når jula er over. :)

:heks:

Skrevet

I år skal vi lage pepperkaker, risboller, nøttekaker og muligens krumkaker.

Skrevet

I år blir det:

Pepperkaker (bakes i enorme mengder sammen med Mamma og søster) Noen av dem pyntes og skal henge i vinduet, noen bare spises ;)

Kakemenn (Mamma lager deigen, jeg kommer hjem og kjevler, trykker, steker og spiser og vi bare koser oss)

Peanøtt og sjokolade-cookies (disse lager jeg helt selv, hehe)

Ellers så håper jeg at dette er året der jeg endelig tar meg tid til å lage hjemmelaget marsipan etter Mammas oppskrift, den er helt magisk god :)

- I tillegg lager jeg alltid et par sorter konfekt. En krukke til oss og flere småkrukker som jeg gir bort i julegave. I år blir det:

Hjemmelaget aftereight

Kanskje gele-hjerter !

Du får ikke lov å si du lager Ferrero roche og aftereight uten å dele oppskrift eller sende over alt til meg! Det er en lov :opplyser: eller jeg har ombestemt meg, du må dele oppskrift OG sende over til meg :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske forskjellig fra år til år, men det må bakes kakemenn og pepperkaker! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...