Gå til innhold

Hvordan lager du grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det virker som "de fleste" lager grøt av 40 gram og 1 dl melk. Synes det høres litt lite ut! Selv bruker jeg 1.5 dl korn og 3.5 dl væske (halvt om halvt med soyamelk og vann).

Jeg veier ikke kornet, har faktisk ikke en matvekt og føler ikke jeg har noe behov for det heller. Er det noe som folk flest gjør, er det en normal ting å gjøre, veier hvor mye de spiser?

Anonym poster: c724a1d12906e1876a5c132f7aec72c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager grøt av 50 g havregryn det tilsvarer ca 1 dl i litermålet og ca 2,5 dl vann.

Skrevet

Synes det virker som "de fleste" lager grøt av 40 gram og 1 dl melk. Synes det høres litt lite ut! Selv bruker jeg 1.5 dl korn og 3.5 dl væske (halvt om halvt med soyamelk og vann).

Jeg veier ikke kornet, har faktisk ikke en matvekt og føler ikke jeg har noe behov for det heller. Er det noe som folk flest gjør, er det en normal ting å gjøre, veier hvor mye de spiser?

Anonym poster: c724a1d12906e1876a5c132f7aec72c5

Vil du ha hormonforstyrrelser og kreft?

Anonym poster: 1f8773a071d79aff5dd470de4bcceb1f

Skrevet

Vil du ha hormonforstyrrelser og kreft?

Anonym poster: 1f8773a071d79aff5dd470de4bcceb1f

Herregud.

• Liker 1
Gjest cool_water
Skrevet

Jeg lager min grøt med ca 200 g melk, 50 g havregryn og en dæsj knuste linfrø.

Skrevet

Jeg fyller en liten frokostskål med havregryn, har på bittelitt vann (kanskje 5 spiseskjeer), inn i microen i 3-4 minutter, har på kanel og sukrin. Og voila - havregrynsgrøt! :)

Skrevet

Jeg bruker ca. 1,5 dl havregryn og 3 dl vann om jeg spiser grøten med syltetøy, men det jeg bruker oftest er ca 1 dl(40-50g) havregryn, 2 dl vann og et halvt eple i biter. Også litt kanel.

Skrevet

Det kommer an på hvor mye mat jeg vil ha, det. Som regel lager jeg av 60 gram havregryn, og så litt vann. Måler aldri vannet.

Det er ganske vanlig å veie, ja. Det er mye mer nøyaktig, og også mer praktisk i og med at da kan jeg bare helle grynene rett i bollen jeg lager grøten i, og slipper å vaske opp et litermål i tillegg.

Anonym poster: 17ad7cdde8070962b6a6c5b13dbdb99f

Skrevet

Jeg bruker ca. 1,5 dl havregryn og 3 dl vann om jeg spiser grøten med syltetøy, men det jeg bruker oftest er ca 1 dl(40-50g) havregryn, 2 dl vann og et halvt eple i biter. Også litt kanel.

Det har jeg også prøvd noen ganger. Veldig godt! Har du i eplet før du varmer grøten?

Anonym poster: 8bfe7cf950607663dfe08771044be2bf

Skrevet

Det har jeg også prøvd noen ganger. Veldig godt! Har du i eplet før du varmer grøten?

Anonym poster: 8bfe7cf950607663dfe08771044be2bf

Har eplebitene i kasserollen sammen med vann og havregryn ja. Synes det er best når grøten får stå på svak varme ei stund slik at eplebitene blir myke og varme. Med litt kanel i smaker det som eplekake :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...