Gjest *kokos* Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Jeg skal begynne å gå til jobben. Det tar ca 20 minutter hver vei, langs en gang- og sykkelvei. Det brøytes og strøs ganske godt, stort sett. Samtidig vil jeg kle meg pent, gjerne med støvletter og skjørt, evt bootcut jeans og høye hæler. Jeg kan ikke gå med disse antrekkene til jobb, da skoene vil bli våte og kalde. Hvordan går du kledd til jobb? Skifter du der, eller trasker du i støvletter?
Dolce Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Jeg hadde skobytte på jobben. Så jeg kledde meg gjerne i skjørt eller pene bukser, men bruker høye solide støvletter med gummisåler (Timberland) på vinterstid. Da brydde jeg meg ikke om at det muligens så rart ut på vei til jobb. Skiftet så til penere sko/støvletter når jeg kom frem. Nå har jeg hjemmekontor, så arbeidsantrekk er joggedress/kosedress og tøfler
kills Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Om jeg skal ha på meg høye sko på vinterstid så har jeg disse med meg i veska, eller i en pose. Så får jeg bare se teit ut mens jeg går bortover til bussen (utrolig glatt vei som jeg presterer å tryne i selv med vintersko fordi det aldri er strødd. Ekstra morsomt med is og vann slik det var i går). Det er langt mer praktisk enn å skli bortover på høye sko og så slipper jeg å bli våt i de skoene jeg har tenkt å bruke etterpå.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Nå jobber jeg på byggeplass og antrekket mitt er vernestøvler og arbeidsbukse + klær som er orange eller gule. Men jeg pleier å gå med skotøy som passer best med tanke på føre. Bedre å gå stødig med brodder under skoa enn å se ut som bambi på isen. Anonym poster: ca158407ad28020c4318b86e48fa1e46
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Skifter på jobb. Jeg bor i Bergen, horisontalt innkommende nedbør er regelen snarere enn unntaket. Å gå til jobb i noe annet enn vannfaste sko er uaktuellt, og man må regne med å bli søkkvåt langt oppetter buksen. Eller gå med regntøy og bli svett og klam, så man uansett må skifte... Anonym poster: 45f2ac09dea80107f134650371ff4465
Øydis Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Jeg har innesko liggende på jobb, som jeg skifter til når jeg kommer frem. Går med en langermet treningstrøye under jakka, og skifter til vanlige klær på overkroppen når jeg er fremme.
Gjest Tigress Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Skift på jobb og ta kleda i ein sekk på ryggen. Då gjer det ikkje noko om du trynar på veg til jobb heller...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #8 Skrevet 12. november 2012 Jeg har sko og støvletter liggende på jobb,så slipper jeg å bære de frem og tilbake hver dag. Haren god varm fleece jakke under jakke/kåpa, og går i varme/vanntette sko/støvler til/fra jobb. Anonym poster: f49514ef575791f07a45ecd356f24c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå