Gjest Erm Skrevet 11. november 2012 #1 Del Skrevet 11. november 2012 Har tenkt å ta en langhelg i Amsterdam før jul - hvor er det best å bo? Hva heter sentrum i Amsterdam? Jeg blir litt forvirret når jeg søker på hotels.com, vi vil gjerne bo i et område hvor det er litt liv med puber osv, men jeg synes det er vanskelig å finne ut hvor det beste området er. Tar gjerne i mot hotelltips også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. november 2012 #2 Del Skrevet 11. november 2012 Slik jeg oppfattet det da jeg var der så var det mest "sentrale sentrum" innenfor den innerste ringen av kanalene som omgir byen. Vi bodde på Hotel Rokin og var godt fornøyd med det, bortsett fra noe trafikkstøy fra gaten Rokin som hotellet ligger i. Hotellet var ganske enkelt, men med hyggelig og hjelpsom betjening og i gangavstand til ca. alt. Da vi skulle ut og spise så ble vi anbefalt en gate der det skulle ligge en god del bra spisesteder. Dette var en parallellgate til Rokin. Jeg har naturligvis glemt navnet, men ut fra googlemaps så vil jeg tro det var Spuistraat. Ellers er det for så vidt mye liv og røre lenger opp i Damraak, men det er kanskje ikke akkurat byens fineste strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erm Skrevet 11. november 2012 #3 Del Skrevet 11. november 2012 Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapa Skrevet 11. november 2012 #4 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg har bodd på Swiss rett ved Dam Square flere ganger. Det er et bra hotell, stille og rolig, og så midt i Amsterdam som det er mulig å komme. Går dit på 5 minutter fra Amsterdam Central, togstasjonen i Amsterdam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gustav Skrevet 12. november 2012 #5 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Dam er senter av byen, med bl.a Dronningens Palass. Dam og Rokin er bl.a ikke langt unna RedLightD eller Jordaan. Og puber er det sådann over hele byen. Men en stor del av det morsomme utelivet er konsentrert rundt torgene Rembrandtsplein og Leidseplein, med ca 10 min gange imellom. Og siden jeg personlig synes kombinasjonen nattetid/ høye hæler/ brostein kan være litt trøblete *hehe*, foretrekker vi som regel hotell i nærheten av disse. Kjekt også å kunne sette fra seg dagens shopping på hotellet og ha kort vei til destinasjonen når man er ferdigpynta.. På kartet finner du Leidseplein helt i utkanten av kanalringen i retning Vondelpark, slik at hoteller i nærheten ofte har lavere pris. På dagtid og flate sko tar det ca 20 min å gå til Dam (f.eks via handlegata Kalverstraat), og 30 min til Centraalstation (eller ta trikken). I tillegg til f.eks booking.com og venere.com, søk også på hotels.nl (ikke .com altså) - det hender de har spesielle tilbud der (har f.eks flere ganger fått dobbeltrom på 4* hoteller direkte på Rembrandtsplein til 99 euro) Men vær tidlig ute, iallefall mer enn 3 uker før. Å spise: hvis står på Leidseplein og går ut i det hjørnet hvor sports bar/pannekoekenhuis er, kommer du inn i en verden av resturanter. Gate opp og gate ned, har ikke telt dem akkurat men du kan iallefall spise ute hver dag i flere enn én mnd uten å gå på samme sted 2 ggr for å si det slik.. Mat fra alle verdenshjørner, namm!! Herlig by, kos dere! Endret 12. november 2012 av gustav 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #6 Del Skrevet 12. november 2012 Binnenstad er sentrum. Anonym poster: 3cf82aee1146f9ab2a446594eb229d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tora081 Skrevet 12. januar 2020 #7 Del Skrevet 12. januar 2020 (endret) DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station. Det er et flott hotell med utmerket beliggenhet bare to minutter fra sentrum. Hvis du har bil, er det lett å kjøre dit og parkering er billig (10EUR/dag) https://hotellook.com mener jeg er den beste søkemotoren. Sammenligner priser fra alle de andre sidene og gir bra oppsummering av brukererfaringer. Endret 11. september 2022 av tora081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Del Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, tora081 said: DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station. Det er et flott hotell med utmerket beliggenhet bare to minutter fra sentrum. Hvis du har bil, er det lett å kjøre dit og parkering er billig (10EUR/dag). Tråden er fra 2012. Anonymkode: d9dcf...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Del Skrevet 12. januar 2020 10 minutter siden, tora081 skrev: DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station. Det er et flott hotell med utmerket beliggenhet bare to minutter fra sentrum. Hvis du har bil, er det lett å kjøre dit og parkering er billig (10EUR/dag). Hvorfor driver du å trekker frem så gamle tråder. Denne er fra 2012. Meningsløst å svare nå. Anonymkode: 42cda...146 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå