Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #1 Skrevet 3. mars 2004 Noen som har gode oppskrifter på pastasalt?? vet en del jeg kan ha nedi av ingredienser, men det skal vel være som en dressing det hele skal blandes i....?? Har lyst å bytte ut de tørre skivene med salat i lunsjen i morgen på jobb..... På forhånd takk for fine svar :-)
Gjest Ethereal Skrevet 3. mars 2004 #2 Skrevet 3. mars 2004 Du kan bruke kyllingbiter (enten grillet og ribbet kylling, eller biter av stekt kyllingfilet) sammen med smårettbacon. Pastaskruer, fersk sjampinjong som er ristet lett på panna, paprika, ruccola, rød løk, cherrytomater og ristede pinjekjerner. Dressing: Olivenolje, vann, litt balsamico blandes med ca 50% ferdig pesto og helles over. Litt rotete forklart, men sinnssykt god salat!
Mistyen Skrevet 3. mars 2004 #3 Skrevet 3. mars 2004 Her er en knallgod oppskrift på en pastasalat med kylling; 500 gr pastaskruer 1 grillet kylling 1 godt moden avocado 6-8 champignoner i skiver 2 stilker stangselleri 1 rødløk 3-4 ss hakket persille evnt ruccola-salat Dressing: 1 kryddermål sennepspulver røres ut i 2ss eddik 10-12 ss olivenolje 1/2 ts timian 1/2 ts rosmarin 1/2 ts sukker 1 finhakket hvitløksbåt salt og pepper Bland salaten og hell dressingen over. Serveres med brød og hvitløksdressing.
Gjest Seleena Skrevet 3. mars 2004 #4 Skrevet 3. mars 2004 Nam.. Her har du ei forenkla pastasalatoppskrift; Pastaskruer til 3-4 pers 1 Pose Masjones 1 Pk Lettrømme 1 boks skinke Salt og pepper (2 fedd kvitløk) Bland majones og lettrømme mens du koker pastaen. Skjer skinke i små små biter og bland det med majonesen og rømmen. Rør om, smak til med salt og pepper. Ha i kvitløk om du likar det, men skal helst ikkje kombinerast med jobb :D
Gjest Pjusk Skrevet 4. mars 2004 #5 Skrevet 4. mars 2004 Her er verdens beste og enkleste kyllingsalat (venninner som har fått den servert maser om å få den om igjen): Kylling Pastaskruer el.lign. Mais Purre Paprika Cherrytomater .... ellers de grønnsakene man ønsker Jeg er veldig glad i Feta-ost og kjøper de seks-kantete glassene med Feta. Enten serverer jeg fetaost og løk ved siden av, eller jeg putter det oppi salten. Oljen/marinaden til fetaosten (event. kan man bruke vanlig olivenolje) blandes med MASSE provence-krydder. Dette blandes så inn i salaten. Nam!!!
Gjest the imp Skrevet 4. mars 2004 #6 Skrevet 4. mars 2004 Denne oppskriften fant jeg her på kvinneguiden og jeg synes den er veldig god. Selv foretrekker jeg soltørkede tomater som ikke har ligget i olje da. Elins sommerlige salat med bacon, kylling og pasta (ca.4-6 pers.) Diverse salatblader i utvalg (rød lollo, grønn lollo, frisee etc.) 4-5 kyllingbryst i strimler 2 pk. bacon i skiver Pasta etter ønske (gjerne rør) Minimais (boks) Cherrytomater (1 boks) Rødløk Olivenolje, hvitløk og soltørkede tomater i olje (F.eks. Santa Maria) Fordel salatbladene utover et stort fat. Kok pastaen al dente. Fres litt hakket hvitløk i olivenolje (mengde etter ønske, jeg bruker ca. 1/2 fedd) og tilsett hakket soltørket tomat (5-6 biter), samt litt basilikum. Blandes med den ferdig kokte pastaen. Fordel pastaen over salaten, og pass på å få med hvitløk og tomat også. Klipp bacon i biter og stek. Legges over på kjøkkenpapir for å fjerne noe av fettet. Del kyllingbrystene i litt grove strimler, og stek. Krydre med ønsket krydder. Fordel over pastaen sammen med baconbiter. Mini-mais, rødløk i strimler, og cherrytomat delt i to fordeles over til slutt. Serveres med baguette, smør og ønsket dressing. Evnt. kan du bruke ferdig grillet kylling, men det blir aller best med kyllingfileter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå