AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Skjedde noe ganske kjipt med meg nettopp, noe som har skjedd i nær familie. Jeg fortalte det til noen gutter, de sier "Uff" og "håper det går bra" osv men ikke noe mer enn det. Spør liksom ikke hvordan det går med meg osv.. Er det fordi de er redd for å trøste meg eller vet de rett og slett ike hva de skal si? Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Slik reagerer alle gutter rundt meg også. Anonym poster: a31848cb995aff5b813e8e7c7a279d4d
Envy Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Det spørs vel på individet, og hvor nær relasjon du har til mannen. 2
Gjest Reza08 Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Menn kan ha en litt annen oppfatning av hva det vil si å trøste enn det damer har. Mange vil kanskje gjøre det på en lite hjelpende måte, mens andre menn faktisk vet hva det vil si å være medmenneskelig. Jeg personlig har forståelse for at andre kan ha det vondt, og prøver å gjøre noe for at de skal føle seg bedre.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Hva er det liksom meningen man skal si da? 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Hva er det liksom meningen man skal si da? "Nååååååmiiiin daaaakals! Hvojjdan gåj det me dej? Daaaaakals liten! Var han slem med deg? Den dummingen!", osv. Anonym poster: a84ff5b0d954a5efe9a66393d57fcf52 3
Gjest oreokaka Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Ofte sånne kommentarer guttevenner sier, de vet ikke helt hva de skal si. Jo nærmere forhold du har til guttene, jo mer trøst tror jeg man kan få. Eks, min kjæreste vet akkurat hvordan han skal trøste meg, og merker på meg med en eneste gang det er noe galt Men, når andre "klager" til han, så sier han også gjerne kommentarer som "Huff da, håper det går bedre" osv. Så morsomt.. Aldri tenkt over dette før nå.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Det e jo noe med at man ikke skal blande seg opp i ting man ikke har noe med også.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Det e jo noe med at man ikke skal blande seg opp i ting man ikke har noe med også. Men når jeg først har delt det med ham, så er jeg jo åpen for at han kan si og trøste som han vil? Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Hva er det liksom meningen man skal si da? Det beste en gutt kan si da er "Hvordan går det med deg?" Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Men når jeg først har delt det med ham, så er jeg jo åpen for at han kan si og trøste som han vil? Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6 Men hvorfor trenger du trøst fra gutter da når vi er så rævva og en pain in the ass for deg? Kan du ikke bare spørre en dame da som er så flink og forståelsesfull? Anonym poster: 34a8c9a6ec22ab43451a6132d038ad49
Myosotis Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Gutter generellt er ikke så flinke nei. Tror det har med at mange føler de må prøve å fikse og reparere, mens man egentlig bare trenger noen å prate med og som kan lytte og spørre. 3
Cpl Nobby Nobbs. Skrevet 11. november 2012 #13 Skrevet 11. november 2012 Skjedde noe ganske kjipt med meg nettopp, noe som har skjedd i nær familie. Jeg fortalte det til noen gutter, de sier "Uff" og "håper det går bra" osv men ikke noe mer enn det. Spør liksom ikke hvordan det går med meg osv.. Er det fordi de er redd for å trøste meg eller vet de rett og slett ike hva de skal si? Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6 Vi er tradisjonelt ikke trøstere. Vi er fiksere. Det er mye sannhet i at dersom du vil ha løst et problem, så er vi gutta der, men vil du bare snakke og få forståelse har du venninner til det. Men bevares, vi kan finne på å trøste vi også. Jeg tror at kanskje er det du har opplevd er at det er for stor emosjonell distanse mellom deg og de guttene du har snakket med, sett fra deres side. Når du sier at du har "snakket med noen gutter", så får jeg inntrykk av det ikke er veldig nære venner, og jeg har også inntrykk av at det kjipe ikke skjedde med deg personlig, selv om du blir lei deg av det. Da kan du egentlig ikke regne med så veldig mye mer fra gutter som ikke står deg nært. Med utgangspunkt i meg selv, så er jeg ikke så veldig på hugget til å trøste perifere bekjentskaper om ikke dama da sitter og strigråter. Jeg vil ikke ta initiativ til noe mer enn "håper det går bra med deg", selv om at jeg ser at det åpenbart ikke gjør det. For meg, så føles det som om at jeg trenger meg på, selv om du mener at du er åpen for mere trøst når du først har delt det som har skjedd. For jeg vet ikke at du mener det. Så føles det kanskje heller ikke naturlig for meg å trøste deg veldig om vi ikke er nære, og det som har skjedd "bare" er en utrolig lei ting, men som skjedde med noen andre enn deg. Hadde du derimot vært en nær venninne, så kunne jeg funnet på å avlyse andre avtaler om du ønsket å ha meg der, og bruke hele natta til å lytte og prate med deg om så trengtes. Og så er det jo selvfølgelig forskjell på oss gutta, du kan jo ikke basere deg på hva de guttene sa. På samme måte som at et par tilfeldige damer ikke er representative for alle andre damer, så er heller ikke de representative for alle gutta. Men hvorfor trenger du trøst fra gutter da når vi er så rævva og en pain in the ass for deg? Kan du ikke bare spørre en dame da som er så flink og forståelsesfull? Anonym poster: 34a8c9a6ec22ab43451a6132d038ad49 Hun har sikkert fått trøst fra ei dame, men det hun lurte på her og nå var om vi gutta er helt udugelige til å trøste. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #14 Skrevet 11. november 2012 De er redde for å vise medfølelse. Jeg tror nok en del av dem har evnen til å vise empati, men de er opplært til å skjule den. Mange lider jo av misoppfatningen av at man må være badboy og tøff og hei og hå, og at det er veikt å vise følelser. Frykt, rett og slett. Anonym poster: bc6ff0fda64cb44d0b0544dd6760e02c
Gjest Summers Skrevet 11. november 2012 #15 Skrevet 11. november 2012 De er redde for å vise medfølelse. Jeg tror nok en del av dem har evnen til å vise empati, men de er opplært til å skjule den. Mange lider jo av misoppfatningen av at man må være badboy og tøff og hei og hå, og at det er veikt å vise følelser. Frykt, rett og slett. Anonym poster: bc6ff0fda64cb44d0b0544dd6760e02c Det tror jeg ikke noe på, det er vel ingen som regner det som veikt å vise medfølelse? Det er heller at man ikke vet hva man skal si i enkelte situasjoner, men det gjelder vel kvinner også? 4
antibac Skrevet 11. november 2012 #16 Skrevet 11. november 2012 Gutter generelt er nok litt dårlige på det, ja. Kjenner to gutter som er veldig flinke til å trøste, gir klemmer og holder rundt meg når jeg har vært lei meg. Av og til trenger man ikke å si så mye. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. november 2012 #17 Skrevet 11. november 2012 Jeg syns egentlig gutter er flinke til å trøste jeg, de blir ikke så klissete som jenter som trøster blir. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #18 Skrevet 11. november 2012 Min mann er flink til å trøste og si de rette ordene hvis han ser at jeg er ORDENTLIG lei meg (som da mamman min døde) Men hvis jeg "bare" har hatt en kjip dag på jobben, er hormonell eller lignenede, så blir det mer "uffda, så kjipt" lissom... Så det kommer an på situasjonen. Anonym poster: 5c8ba6606a18fa0caaba42721352e463
Steinar40 Skrevet 11. november 2012 #19 Skrevet 11. november 2012 (endret) Første bud er at man har en nær relasjon og god kommunikasjon. Ellers føles det ikke naturlig. Og det er derfor at du har venninner. Endret 12. november 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #20 Skrevet 12. november 2012 Skjedde noe ganske kjipt med meg nettopp, noe som har skjedd i nær familie. Jeg fortalte det til noen gutter, de sier "Uff" og "håper det går bra" osv men ikke noe mer enn det. Spør liksom ikke hvordan det går med meg osv.. Er det fordi de er redd for å trøste meg eller vet de rett og slett ike hva de skal si? Anonym poster: 4a77f8aa558dc0b17bb581a916037dc6 Takk! Jeg har lurt på det samme!! Hva er det med mange gutter? er de redde for følelser? Skjønner de ikke at det viktigste ikke er hva de sier, men at de ser oppmerksomt på deg, og bare lytter?! Og jeg hater også at de av og til drar frem historier om noen de kjenner som har opplevd det samme. Da tar de oppmerksomheten bort fra den de prater med som faktisk trenger støtte, og fører oppmerksomheten over på sin historie om noen andre. Hva er vitsen med å fortelle om noe når de ikke har noen erfaringer som tilsier at de vet hvordan dette føles? ' Jeg vil bare si til alle menn; Det viktigste er å lytte til det hun sier, se oppmerksomt på henne og still medfølende spørsmål som "hvordan var det" og "hvordan går det med deg?", og tål svaret hvis hun sier at "akkurat nå har jeg det vondt". Gi klemmer! Klemmer er alltid bra! Ikke snakk om erfaringer andre har hatt, har du ikke opplevd det samme selv så ikke snakk om det. Bare lytt! Anonym poster: 11bdfa77df6c54af65d50dd25c734b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå