Gå til innhold

Gummistøvler - Ilse Jacobsen vs. Hunter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og vurderer søndagstur og regnet plasker ned. Gummistøvelvær. Har et par fine Ilse Jacobsen som står og venter på meg, og jeg gruer meg for å ta dem på. De er gode på foten og gode å gå i, men de "spiser" sokkene mine, dvs. sokken gnisser seg ned og ender i en krøll under foten. Da er de ikke lenger så gode å gå i selv om det strengt tatt ikke er noe galt med støvlene.

Er det flere som har merket denne effekten og kan noen si meg om Hunter er mindre glupsk på tynne bomulls- eller ullsokker? :klo: Noe av det beste med Ilse Jacobsen støvlene er nettopp det tynne ullforet som gjør at jeg ikke trenger tykke sokker nedi, men det hjelper så lite når jeg får den effekten jeg får.

Er det muligens bare jeg som har rare føtter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har merket det med mine! Jeg har de høyeste.

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har merket det med mine! Jeg har de høyeste.

De høyeste hva da? Ilse Jacobsen eller Hunter? (Takk for svar, forresten.)

Har snakket med flere som har Ilse Jacobsen sine og ingen av dem har merket det samme som meg. På den annen side så opplever jeg jo det jeg opplever. Liker ellers støvlene for godt til å dikte opp noe sånt. Bruker som regel tynne ull- eller bomullssokker inni. Ull synes å fungere bedre enn bomull. (Muligens fordi de sitter bedre fast i ullforet?)

Skrevet

Jeg har ikke merket det med mine Ilse Jacobsen støvler. Har du prøvd å ta sokkene utenpå buksen, så sitter de kanskje litt bedre? Evt prøve en annen type sokker, det kan høres ut som om det er sokkene sin feil og ikke støvlene synes jeg.

Skrevet

Det problemet har jeg alltid hatt med støvler, uansett merke.

Jeg har begynt å bruke knesokker eller strømpebukser når jeg har på støvler.

Anonym poster: bea478d29ee7b2db183d7374cde80b1c

• Liker 1
Skrevet

Beklager, Ilse Jacobsen!

Det er ikke sokkene dine det er noe galt med da?

Skrevet

Beklager, Ilse Jacobsen!

Det er ikke sokkene dine det er noe galt med da?

Nei, de er helt vanlige de :ler: . Men, klart, sokker som er stramme i strikken glir mindre enn de som er løse.

Til venus, nei jeg har ikke prøvd å ta sokkene utenpå buksa. Da tror jeg elastikken ville tape seg rimelig kjapt. Bruker som oftest dongeribukse så strikken i tynne ankelsokker måtte trolig strukket seg lenger enn strikken orket. Tykke strikkesokker er litt greiere sånn.

Skrevet

Ååå, bruker du ankelsokker? For de sklir ned på meg i alle typer støveletter.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

Gummistøvler som spiser sokker er noe drit! Kjøp gummistøvelsokker istedet med sånn kant du kan brette over støvelskaftet? Det funker helt sikkert med de du får kjøpt til Hunterstøvlene

rediger. Du bruker ankelsokker ja, da er det jo ikke noe rart :fnise:

Endret av Uanonymbruker
Skrevet

Ååå, bruker du ankelsokker? For de sklir ned på meg i alle typer støveletter.

Samme her. Prøv med vanlige sokker TS.

Skrevet

Jeg har aldri hatt det problemet med mine støvler. Ilse Jacobsen. Men jeg bruker heller aldri ankelsokker.

Skrevet

Ankelsokker er da vanlige sokker? :klo: Nå tror jeg vi har en misforståelse på gang her...

*googler*

Aha, feil definisjon av "ankelsokk" fra min side. Jeg ville bare skille fra legglange sokker eller knestrømper.

Her er ca. sånne sokker som jeg bruker, bare at jeg snakker helt vanlige tynne ullsokker og ikke tursokker slik som den jeg linker til. Lengden er imidlertid ca. lik tror jeg.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har samme problemet som deg og har også IJ-støvler. Blir bedre når man bruker knestrømper.

Skrevet

Ankelsokker er da vanlige sokker? :klo: Nå tror jeg vi har en misforståelse på gang her...

*googler*

Aha, feil definisjon av "ankelsokk" fra min side. Jeg ville bare skille fra legglange sokker eller knestrømper.

Her er ca. sånne sokker som jeg bruker, bare at jeg snakker helt vanlige tynne ullsokker og ikke tursokker slik som den jeg linker til. Lengden er imidlertid ca. lik tror jeg.

Da er jeg med. Jeg forsto ankelsokker som "sommersokker" som stopper ca. ved skokanten.

Men da kan jeg ikke forstå at du skal ha det problemet. Prøv neste gang å ha sokken utpå buksa?

Skrevet

Jeg trodde også du mente de korte sokkene. :fnise:

Men da har jeg ingen tips, de eneste gangene jeg har opplevd det har vært med sokker med dårlig strikk, enten at den er blitt slakk eller at selve sokken er dårlig konstruert.

Skrevet

Det har faktisk hendt med meg og mine Hunter støvler et par ganger, men tror det har noe å gjøre med stoffet på sokkene. Har aldri satt meg inn i det men er ganske irriterende!

Skrevet

Men da kan jeg ikke forstå at du skal ha det problemet. Prøv neste gang å ha sokken utpå buksa?

Jammen da ødelegger jeg elastikken i sokkene :grine: . Dongeribukser blir så "tykke" når de brettes rundt ankelen for at jeg i det hele tatt skal få dem ned i støvlene.

*kranglete og uvillig til å motta råd* ;)

Skrevet

Jammen da ødelegger jeg elastikken i sokkene :grine: . Dongeribukser blir så "tykke" når de brettes rundt ankelen for at jeg i det hele tatt skal få dem ned i støvlene.

*kranglete og uvillig til å motta råd* ;)

Ta på det et tynt par med sokker utenpå da som du kan ha utenpå buksen. Feks sånne i strømpebuksestoff (hva det nå enn heter) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...