Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #1 Skrevet 3. mars 2004 Etter å ha fulgt med i valgdebatten de siste månedene må jeg innrømme at jeg begynner å få sansen for John Kerry.Det er bare en ting jeg lurer på..hvilket syn har han på dødsstraff? Vet at enten han eller John Edwards er imot, hvem? Hva synes dere forresten om demokratenes nye presidentkandidat?
sinicola Skrevet 3. mars 2004 #2 Skrevet 3. mars 2004 Herer en liste over hvilke kandidater som er for/mot dødsstraff.
VesleBråka Skrevet 3. mars 2004 #3 Skrevet 3. mars 2004 Jeg var så begeistret for wesley clark, har ikke helt kommet over at han ikke ble pop enda, så jeg har ikke engasjert meg så hardt i Kerry. Skal det etterhvert.. fin side, sinicola. Så de hadde abort også, og at i USA er spørsmålet om abort JA eller NEI. Det er visst ikke noe "ja før uke 12, absolutt nei etter uke 20" el.l.
Naken Skrevet 3. mars 2004 #5 Skrevet 3. mars 2004 Alt er bedre en den presidenten de har nå da... Kan ikke skjønne det kan bli verre, nei!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #6 Skrevet 3. mars 2004 Kerry er imot dødsstraff! Bare det er en svært, svært viktig faktor i hans favør! Det er på høy tid at USA tilpasser seg det moderne vestlige samfunn, som de er selverklærte talsmenn for.. Men selvsagt, alt er bedre enn Bush..men om man får en god kandidat i tillegg er det jo fantastisk:) (Måtte endre innlegget, da det kunne virke som om jeg er for dødsstraff..jeg er imot!!!!
Saeria Skrevet 3. mars 2004 #7 Skrevet 3. mars 2004 Jeg har sansen for Kerry. Spesielt etter at jeg så ham på 60 minutes. Han har en tendens til å se veldig sleek ut på TV hvis dere skjønner hva jeg mener, men på 60 minutes ble han fremstilt som en veldig reflektert person som har gjort seg mange erfaringer opp gjennom livet, gode som dårlige, som han kan dra nytte av som president. At han er i mot dødsstraff er i min bok en veldig positiv ting. Go, Kerry!
*Shira* Skrevet 3. mars 2004 #8 Skrevet 3. mars 2004 Han er mot trur eg. Det er jo eit stort framsteg for samfunnet om ein får ein president som er imot dødstraff. Alt lyt no egentlig være betre enn det er idag :-?
Gjest Virvel Skrevet 3. mars 2004 #9 Skrevet 3. mars 2004 Når man tenker over det, så burde egentlig alle i hele verden kunne stemme ved det amerikanske presidentvalget, for USA er jo så store og mektige og blander seg inn i alt mulig annet rart... Den som er president der, er litt president i resten av verden også.
VesleBråka Skrevet 3. mars 2004 #10 Skrevet 3. mars 2004 Virvel: tør jeg foreslå at resten av verden kan stemme over USA's utenrikspolitikk istedet..? Ellers hadde det vel blitt et sabla styr.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #11 Skrevet 3. mars 2004 Hmm...hvor fort kan jeg bli amerikansk statsborger? Jeg vil stemme! Er forresten enig med Virvel om at alle burde få delta på det amerikanske presidentvalget, når de først skal leke verdensledere..men nå sier jo Kerry at han vil ha slutt på den arrogante, enehersken utenrikspolitikken USA har ført under Bush..jippiii! Om hele verden fikk stemme ville nok Kerry vunnet med rundt 90% av stemmene..hvorfor er det bare amerikanerne som ikke skjønner hvor udugelig mannen er?
MarianneE Skrevet 4. mars 2004 #12 Skrevet 4. mars 2004 Virvel: tør jeg foreslå at resten av verden kan stemme over USA's utenrikspolitikk istedet..? Ellers hadde det vel blitt et sabla styr. Enig i den! Da tror jeg ikke Bush ville hatt så mye og slå seg på brystet av etterpå. Forøvrig liker jeg Kerry ganske godt jeg, da.......
Lizzie Skrevet 4. mars 2004 #13 Skrevet 4. mars 2004 Det virker som om demokratene klarer å stille med en bra presidentkandidat med Kerry. Og det er veldig viktig, ettersom det gir verden en reell sjanse til å bli kvitt Bush. Jeg følger spent med videre!
Gjest Virvel Skrevet 4. mars 2004 #14 Skrevet 4. mars 2004 Virvel: tør jeg foreslå at resten av verden kan stemme over USA's utenrikspolitikk istedet..? Ellers hadde det vel blitt et sabla styr. Du sier i grunnen noe der. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå