Gjest Kristin Skrevet 28. februar 2002 #1 Del Skrevet 28. februar 2002 1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristin den 2002-04-18 10:58 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 28. februar 2002 #2 Del Skrevet 28. februar 2002 Det lureste du gjør er å være fullstendig ærlig med trygdekontoret. Spesielt når du på nett forteller at du har tenkt å snylte på systemet. Det vil koste dere mer hvis dere blir tatt. Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. februar 2002 #3 Del Skrevet 28. februar 2002 Problemet er jo at d blir fint lite penger og få ,hvis man ikke gjør d! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 28. februar 2002 #4 Del Skrevet 28. februar 2002 Så lenge du mottar overgangsstønad, så kan du miste stønaden hvis du mottar bidrag privat. Noe av barnebidraget som far betaler går til og opprettholde overgangsstønaden din. Hvis mannen din er oppført som far til barnet på fødselspapirene, får trygdekontoret automatisk vite dette. Er han ikke det og det blir oppdaget senere at han er far til barnet, må han etterbetale skyldig bidrag. Men vil du at barnet ditt skal ha et fødselspapir der det står "far ukjent" da?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 28. februar 2002 #5 Del Skrevet 28. februar 2002 sexysadie.. klart det blir fint lite penger å få hvis man gjør det, men hvis man skal snylte så er det fryktelig dumt å annonsere det på et offentlig forum. Dessuten.. hva med samvittigheten til folk? Er ikke kjærligheten større enn de kronene man får ved å være aleneforeldre? Eier ikke folk moral lenger? Er de som snylter klar over at de gjør systemet slik at de menneskene som virkelig trenger hjelp ikke får det? Jeg synes det er direkte forkastelig at folk snylter på reglene, bare for å bruke pengene til skattebetalerene. Jeg har ikke det minste skrupler for å fortelle trygdekontoret at jeg kjenner noen som snylter, på lik linje som jeg ikke har det minste skrupler for å ringe barnevernet hvis jeg skulle føle at et barn ikke fikk den omsorgen den trenger. Nå skal det nevnes at jeg ikke har gjort noen av delene, men.. Maggie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 1. mars 2002 #6 Del Skrevet 1. mars 2002 det er faktisk ikke ulovlig å ha kjæreste (som er far til barnet)selv om man mottar ekstra bidrag. Det er først når man bor sammen, og unnlater å melde fra at det er ulovlig. Så jeg gjør ikke noe galt. Pappaen skal stå på fødselspapirene og alt det der. Spørsmålet mitt var om hvordan barnebidrag fungerer!! Grunnen til at vi kommer til å bo hver for oss er som sagt at vi får bedre råd, og det kan på flere måter føre til at babyen får det bedre med oss som foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 1. mars 2002 #7 Del Skrevet 1. mars 2002 til Maggie.. De "kronene" jeg får utgjør veldig mye for meg!! Som sagt jeg gjør ikke noe ulovlig, vi bor jo ikke sammen.. Det har absolutt ikke noe med kjærlighet å gjøre hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 1. mars 2002 #8 Del Skrevet 1. mars 2002 Kristin har jo faktisk ikke tenkt å snyte, da. Det ville det vært hvis de faktisk bodde sammen, men ikke så lenge hun er alene om den daglige omsorgen for barnet. Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, Kristin. Men er du sikker på at du vil gjøre det på denne måten? Det kan være verdt mer enn gull å ha noen å dele nattevåk, bleieskift og dagliglivet med, ikke bare en som kommer på besøk. Just my two cents.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2002 #9 Del Skrevet 1. mars 2002 Det jeg ikke skjønner, er hvordan faren kan gå med på dette? Hans rettigheter dersom noe går galt er i utgangspunktet minimale - og de forsterkes ytterligere med et opplegg som virker "smart" i første omgang. Det er jo kanskje ikke ditt problem, Kristin, men jeg slutter aldri å forbauses over hvor lett menn tar på rettighetene sine i forhold til barn. Hilsen Symre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 1. mars 2002 #10 Del Skrevet 1. mars 2002 Okay.. så er det ikke ulovlig, men da lurer jeg.. hva skjer hvis man krysser av på skjemaet/skjemaene man fyller ut at man er kjærester? (ikke noe kritikk eller noe, bare en undring om noen vet. Slik jeg fikk det fortalt ville utbetalingene mine bli helt anderledes hvis jeg krysset av at jeg var 'mer enn venn' med barnefaren) Forøvrig luktet det svindel da du begynte å nevne at om du kunne la være å skrive opp far på trygdepapirene, Kristin. Det jeg i utgangspunktet sa var at du skal være ærlig. Hvis det står på papirene at far er sånn og sånn, og at dere er kjærester er det selvsagt ikke svindel, men hvis du unnlater å skrive opp far?! Maggie!1212[ Dette Innlegg er endret av: Maggie74 den 2002-03-01 14:20 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 1. mars 2002 #11 Del Skrevet 1. mars 2002 For å ha krav på overgangsstønad er det et vilkår at den ene av foreldrene (her du) har klart mer av den daglige omsorgen enn den andre (barnefaren). Dette betyr at dere må begrense den tiden dere er sammen hvis dere skal ha rett til stønad. Dere kan ikke være sammen i hele barnefarens fritid. Barnefaren kan tilbringen i underkant av halvparten av fritiden sin sammen med mor og barn. Han kan ikke overnatte oftere enn annenhver natt. Hvis dere er mer sammen enn dette er det svindel å motta penger fra trygdekontoret. Du må betale tilbake alle pengene og hvis du er uheldig havner du kanskje i fengsel. Ikke tro at de ikke sender småbarnsmødre til fengsel, det gjør de. Jeg håper dere får et barn som ikke er veldig krevende, slik at du må ha mye hjelp. For da kan ikke barnefaren hjelpe deg for mye. Jeg skjønner ikke at noen innordner seg på denne måten..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 1. mars 2002 #12 Del Skrevet 1. mars 2002 Det er jammen ikke rart at mennesker reagerer negativt på enslige mødre når man leser innlegg som dette. Tilfredstillelsen med å klare seg selv får man ihvertfall ikke oppleve.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 4. mars 2002 #13 Del Skrevet 4. mars 2002 Dette gikk litt for langt.. Mange her har lett for å misforstå, og tolke innlegg for ting det rett og slett ikke er!!!!! Jeg skrev ikke "jeg skal snylte, fortell meg hvordan!?!?" Jeg spurte hvordan reglene var for alenemødre, som bodde alene, men hadde kjæreste. Slik at jeg kunne UNNGÅ å gjøre noe ulovlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kanskje det var lettere å forstå etter at det ble litt mer utdypet????! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 4. mars 2002 #14 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg svarte at du ikke kunne være sammen med barnefaren så mye du vil hvis du skulle ha rett til stønad som enslig forsørger. Dette kan bli et problem dersom du eller barnet skulle være mye syk. Synes for øvrig det er rart at barnefaren er villig til å si fra seg omsorgen for barnet sitt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå